London?
Hur är det med häxkraft/häxor i London, England? Visar man det eller är man lite tillbakadragen?
Jag ska dit snart och skulle gärna vilja gå in i en esoterisk butik (heter det så? Där de säljer rökelser tarotkort mm) om det finns någon. Jag skulle vilja se likheter och skillnader och gärna prata med den i kassan. Vet ni några sådana affärer i London, eller vet ni var jag kan hitta dom? Sökord kanske?
Brukar dom ha träffar? Finns det kurser där? Finns det någon "känd" häxa som bor där?
Jag skulle så gärna vilja prata med någon där..
Hoppas på hjälp?

Det bästa sättet är via witchvox, en ganska gammal sida men där kan man hitta paganer världen över. Många är inaktiva men man kan sålla igenom och hitta en del. Det finns säkert coven eller grupper också som rentav har en egen hemsida, som du kan maila till. Sök på pagans + London, eller gå via Pagan federation, kolla om de har några coven eller grupper listade i London.
Nästa steg när du hittat någon som verkar tuff är att lägga till dem på msn eller facebook, så kanske du har en kompis som vill ta dig runt stan när du väl kommer dit.. Många tycker ofta att det är roligt att få träffa en 'kollega' från ett annat land.
Min bild av England, eller av hela ön, är att de är ruskigt aktiva på ett sätt som man inte riktigt är här. Jag har några lösa bekantskaper i Skottland och de verkar ha pubmöten varje vecka med olika esoteriska teman + festivaler och annat däremellan.
Och sedan får man ju förstås tillämpa sunt förnuft ifall man gör dejt med någon man känner löst från internet..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Här tex :)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus