LÄRLING INOM MAGI
Hej!
Jag vill bli en lärling inom vitt magi. Vart vänder jag mig för att få en lärare/mästare?
Någon seriös som kan erbjuda träning över avstånd?

Hej isabellafore.
Det du söker är inte så lätt att finna :), det är rätt svårt att ha en "lärling" på avstånd inom "magin", man vill helst ha den man hjälper nära, för när det kommer till min tro-lära-livsuppfattning så är den mkt i själva livet jag kan inte skriva ett brev o säga vad du ska göra o inte göra, den jag hjälper får vara med mig och vandra i skogen, göra det jag gör, odla o vårda örter, insamla o torka osv, sitta i skogen osv.
Det finns många olika vägar att vandra, jag kallar inte det jag gör för magi, den som kommer att vandra med mig en dag kallar jag heller inte lärling.
Det finns en mängd olika trosuppfattningar såsom Magiker, Häxa och Völva, Shaman, Wiccan och säkert många fler, även en hel drös inriktningar :)
Först är det viktigt att du har en känsla av vad det du verkar ha och var du skulle känna dig hemma.
Jag har också den synen, att jag inte tror, att precis alla kan bli detta, utan du måste ha något med dig från början, ha någon eller några förmågor som gör att du kan utvekla dom mer.
Alla håller säkert inte med mig här, så det är upp till var och en att själv bestämma.
Självklart kan du, fast du inte vet om du har någon förmåga, lära dig mer om tex. häxkraft och på sikt även bli en duktig häxa, det är helt upp till dig :) man behöver inte vara ett medium eller ha enorma krafter för att bli häxa, du kan utveckla dina sinnen mkt ändå, men det hjälper till att ha några förmågor :)
Sen finns det inte direkt någon vit och svart magi, det är kanske först en grundläggande sak för dig att lära, allt verkar tillsammans, mörkt o ljust, natt o dag, ont o gott, allt är en helhet, det ena kan inte existera utan det andra osv. om man lite snabbt ska förklara det :)
Sen är en viktig fråga din ålder också, när du inte är myndig så är det bäst att dina föräldrar tycker det är ok om en annan myndig person hjäper dig att finna din väg, för många föräldrar så är detta ett livsval som verkar skrämmande.
Sen måste jag säga att du får aktivera din sajt här på hif o göra en liten lätt beskrivning vem du är, utan att lämna ut för personliga saker :) då kanske du så småningom får mer svar o anses lite seriösare :)
Under tiden kan jag rekommendera dig att läsa äldre trådar här på hif, du hittar mkt info och kan säkert lära dig mkt av dom, här har skrivits om många ämne och tankar om det mesta :)
Lycka till i ditt sökande. BB Vekka