Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2967 ggr
Mystica
0

Hemligt magiskt museum!

Arcanum

Jag snubblade över denna sida och tänkte dela med mig av den till alla er här!
Detta är sidan till ett hemligt svenska magiskt museum, som idag inte går att besöka hur som helst, eftersom det ligger på hemlig ort.
Dock står det på sidan att de letar efter en plats där de kan ha en permanent utställning.
Något jag tycker verkar väldigt spännande!

Bappho
0

Hamnskiftarbälte var något jag inte stött på förut vad jag vill minnas. Någon som vet något mer om dem?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
0

Det har dykt upp ett par "museum" med "magiska artefakter" det senaste halvåret - synd att de inte har äkta vara.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ganna
0

#1 Det där är en uppenbar hempulad bluff.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
0

Har läst vidare på sidan och börjar känna mig lite tveksam till vissa artefakter.. t ex huvudet som sägs ha tillhört Crowley.

Mystica
0

#2 Ja, det är ju synd. Men det kan ju vara värt att hålla ögon och öron öppna. Det vore ju himla kul om ett sådant museum upprättades här i Sverige. =)

#4 Ja, det tänkte jag också på. De ger ju inga belägg på sidan för sakernas äkthet, så visst finns det ju anledning till att vara skeptisk. Men det ska man vara, tycker jag. Men även om den inte tillhörde Crowley så är det ju ändå en rätt tuff grej.

MaryDrummond
0

För mera information om magiska artefakter,magiska manuskript och magiskt forskningsarbete besök:…………………………………….James Randi Educational Faundation och "hör och häpna"Föreningen Vetenskap och Folkbildning

Skämtar dom eller……………………………va f..n

Endroppeihavet
0

Känns ju inte helt äkta… ehum…

Tråkigt nog! Skulle jag vilja säga.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Bappho
0

Varför hittar man på sånt? Vad vinner man på det?

Endroppeihavet
0

#8 Lura folk av deras personuppgifter möjligtvis? Genom den där kontaktmojängen.

Ganna
0

#8 Vad jag förstått så är det illusionster som har några av de där "samlingarna" och de tenderar att både vilja framstå som mystiska men även säga att all magi är illusion - därav antagligen även länken till "The Amazing Randi".

Endroppeihavet
0

Eller smygreklam i allmänhet.

Man kom till en reklambyråsida när man klickade på tidningen där det skulle ha publicerats någon om dem i.

Bappho
0

Så naiv jag känner mig :-/ Undrar hur många sådana sidor man klampat runt i.

Ganna
0

#12 Inte SÅ många, vad jag sett så har det blivit populärt först på senare år. Det finns ju de som är seriösa också, som Museum of Witchcraft i Boscastle och museumet på Island.

Vekka
0

hmm…jag är mkt tveksam…har studerat bilderna och…jag får en del tvivel både på bilder av artefakter o vad dom skriver.

Bappho
0

Läste lite i nya boken igår innan jag somnade. Tydligen så tillverkade Gardner och hans vänner en hel del artefakter till hans museum också. Kanske vanligt med bluff och båg i magibranchen ;)

Sebastian
0

Kommer ni ihåg tidningen "En dingding värld" Den kommer osökt upp i tankarna..

Endroppeihavet
0

Det roliga e ju att jag personligen skulle säkert besöka ett "bluff och båg" museum om de var öppna med det. "Allt vi har är rekonstruktioner, kopior"… Skulle tycka det var ganska roligt, i alla fall om man gjort efterforskning och har bra information om sina bluffiga föremål^^ Men sån är jag!

Skulle förmodligen tycka det var mer behagligt att gå till. Jag blir lite förnärmad när museum visar upp exempelvis trummor eller skallror som de egentliga ägarna inte vill ska vara på museum för allmän beskådan. Känns bara så otroligt respektlöst.

RegnKattensGastSvans
0

Mäh gud varför ska dom bluffa en sån sak, det är ju inte friskt att hålla på så, blir fan frustrerad haha!!!