Mysko på Statoil
Ja det låter kanske inte som någon vidare spökhistoria men faktum är att igår hände någonting ganska underligt på Statoil här i närheten. Jag skulle bara in och handla en grej och framme vid kassan pratade jag lite med expediten. Jag såg i ögonvrån att en till kund ställde sig bakom mig och jag hörde tydligt att någon stod där (prasslet av ytterkläder mm) så jag avslutade snacket för att inte stoppa upp kön. När jag betalat och vände mig om var det tomt, och jag sa förvånat till kassörskan att jag trodde att någon stod bakom mig. Hon såg också paff ut och sa att hon också precis tyckt att en tilll kund stod där!
Detta är underligt för lokalen är öppen och ljus med endast låga hyllor i närheten, och det rörde sig om sekunder ifrån det att jag hörde någon bakom mig tills jag vände mig om. Kassörskan borde ju dessutom ha sett om någon gått därifrån, men hon hade bara registrerat att någon stått bakom mig i kön och nu var denne någon borta.
Undrar vad som hände egentligen….
Någon som hälsade på tror jag, ni kände nog av energierna från anden. Men vem har jag ingen aning om.

Det roliga är att det var så tydligt och även så oväntat. Man förväntar sig ju ingenting sådant på en upplyst modern bensinmack, och då blir man så paff när det inte står någon där bakom fast man "vet" att det gör det.
Gå på känslan att det var det, intuitonen säger ju det låter det som :)
Ja det är väl inte det första ställe man tänker sig att det "spökar" på *s*

Nej det var faktiskt inte förrän jag kom ut i bilen som det slog mig: Vad 17 var DETTA nu då?

oj så skumt! :) men ibland blir det så har ajg märkt. Men statoil av alla ställen!
tro't elelr ej, andarna hänger även på mcDonalds och i tvättstugor ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ett spöke som ville handla på Statoil inför helgen? 

Ja, kanske nån som varit förtjust i "rullkorv" i jordelivet och inte riktigt kan lämna det….

Ja spöken kan man då hitta var som helst. Även på ett ställe som Statoil. Kanske var det en tidigare stamkund?

samma sak har hänt min mamma på ICA! hon hälsade på han och tänkte inte mer på saken, förns hon kom hem till min morfar och berättade vem hon hade träffat på ICA, då förklarade min morfar att den gubben hadde varit död i flera år!!!

jag tror det var en skydds ande som följt med dig ju :)
så du hade ryggen fri :)