Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 5156 ggr
Cornish-rex
0

distanskurser

Hej!

Har bestämt att jag ska gå en distanskurs. Tror att det blir någon av dom här:

http://www.hexkonst.com/kurs.shtml

http://www.gronadraken.com/magikurs/

Har ni gått någon distanskurs? Vilken tycker ni låter bäst? Vet ni några andra distanskurser? Ja, skriv vad ni vet och tycker helt enkelt!

Ha en fortsatt trevlig helg! Emma

Ritva
0

Jag har anmält mig till "Gröna Draken" Som egentiligen Nattskogstemplets. Men jag väntar på första kursbrevet som ska skickas ut snart. Skulle få det kring den 25 har jag för mig. Marie verkar vara en härlig person, har inte träffat henne men haft tät mailkontakt. Jag väntar med spänning på mitt första kursbrev.Tungan ute Tyckte när jag läste om kursen att det kändes gediget.

kram

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

kicki13
0

Jag har också funderat på någon av dessa kurser, men vet inte riktigt vilken som bäst. Någon så går eller ha gått som kan berätta mera

Hälsningar

Kicki

Ceriadwen
0

Gick ungefär halva kursen hos Gröna Draken/MarieMorgana. Tyckte den var både bra och prisvärd, lärde mig nog mer än vad jag hade förväntat mig av en distanskurs. Så jag kan rekommendera den.

Sedan är det faktiskt så att jag har en vän som har gått den andra kursen och hon var också mycket nöjd. Glad

Cornish-rex
0

#2 Skulle vara roligt om du också gick, kan vi prata och berätta för varandra :)

Någon mer som har något att berätta om?

Ahradia
0

Kan också hålla med om att Marie Morgana är supertrevlig på alla sätt. Tar sig tid för var och en. Många plus i kanten.

Witches don't get mad, they get even.

RavenTheAngel
0

En tanke som jag har med dessa kurser.

Menar inget illa mot någon detta är vad jag själv tycker om kurser att bli sk Häxa,mm..

de är att jag anser de är onödiga för jag anser man ej blir en häxa av att gå en kurs..

bara min tanke om de..

sen får var,en avgöra om de måste gå en kurs för att kallas sig för wicca/häxa eller något annat..

krax pax

hade gott i höstmörkret

vänligen raven angel

Ahradia
0

Jag kan inte se på någon av kurserna att de påstår att gå deras kurser gör att du BLIR häxa.
De tillhandahåller information, ger de som vill gå kursen mer kött på benen. Du BLIR inget du inte själv vill kalla dig.

Men nej, jag anser inte heller man blir häxa av att gå en kurs, men ser inte heller att någon påstår det. Annars har jag missat den disclaimern.

RavenTheAngel
0

i en fick man diplom ,de kändes för mig konstigt.

en diplom där de står man är häxa när man gått denna kursen..

,vi som inte gått de är inte häxor skrattar lite skämt åsido så kändes de,de är lite de jag reagerade på..

,de är vad jag tycker,känner INGET ILLA MENAT återigen,alla måste ju få tycka de dom tycker.

för mig känns de fel bara..

,jag är häxa,wicca,mm ,vad jag vill,käns rätt för mig de får jag ej genom kurser,behöver ej betala pengar för at bli nåt jag redan är!

oavsett utan utbildning eller inte.de är de jag menar..

hade gott alla häxsystrar

för de finns lite häxa i oss varje om man bara vill vara en..

Ahradia
0

Jag kan bara tala för Maries kurs och diplomet är för att visa att man gått kursen och klarat uppgifterna, inget annat. Kollade på den andra länken och där stod det samma sak vad jag kunde se.

Jag tar inte illa upp, vill bara klargöra att de inte påstår sig göra folk till häxor.

Alla har olika syn på vad som gör en häxa eller vad som gör en wiccan. Vissa kallar sig wiccan efter att ha läst en bok, andra säger att man måste vara initierad i ett coven. För vissa är kanske en kurs ett bra upplägg för att lära sig. Det är måga på denna sidan som gått, går och tillhandahåller kurser. Men i slutändan är det upp till individen vad de kallar sig efteråt, folk kommer alltid ha åsikter för eller emot.

Detta har nog tagits upp i flertalet trådar här och det var inte vad denna tråden skulle handla om, sorry.

RavenTheAngel
0

Glad kram på dig ,förlåt för du vart upprörd

Ahradia
0

Jag är inte upprörd. Bara uttråkad och traggsjuk. Kram på digsjälv Flört

Cornish-rex
0

Jag går inte kursen för att "bli häxa", jag vill bara veta lite mer och var man ska börja…

Vilken kurs tycker ni låter bäst… jag har så svårt att bestämma mig

Obestämd Behöver eran hjälp ;)

Ritva
0

Jag valde att gå kursen för att få ett vettig start i mitt kunskapssökande. Har läst en del böcker men tycker att det blir så mycket på en gång,om ni förstår vad jag menar!? Min tanke är att jag får en bit i taget och koncentrera mig på och förhoppningsvis blir det inte så hoppigt. Tyckte även att Maries kurs kändes prisvärd.

Jag får mitt första kursbrev nu idagarna så jag väntar med spänning!Glad

Ritva

Cornish-rex
0

Berätta vad du tycker, och säg vem som verkar bäst!

Spännande, spännande!

[Tunridan]
0

#0 Jag har gått Nattskogtemplets kurs i Häxkonst och Magi och kan med värme rekommendera den. Den var en stor hjälp för mig i mitt liv vid en tidpunkt när jag behövde komma vidare och den har lett vidare till många djupare insikter om mig själv och livet.

Marie Morgana är en mycket kunnig och ödmjuk guide.
Kursen är gedigen, man får mycket för pengarna, den är billig och man får det stöd man behöver. Så var det för mig i alla fall.

Den andra kursen du länkar till har jag inte gått, så den vet jag inget om förstås.

Lycka till på din väg! Glad

zinnia
0

Hej Cornish-rex, jag har precis startat kursen hos "hexkonst" och jag tycker den verkar väldigt seriös. Bra övningar och bra material.

Distanskurser är ju ett sätt att komma igång och komma på rätt spår Glad

Det lilla jag vet efter första kursbrevet kan jag rekommendera det i alla fall!

Ritva
0

Hej alla!

Nu har jag fått de två första delkurserna, men tvåan har jag lagt åt sidan då Marie skickar ut två i taget varannan månad. Jag har idag läst nästan hela kompendiet som är på ca 60 sidor. Texten är mycket enkel att förstå och lätt att läsa. Men för den skull ändå mycket informativ och lärorik. Hon uppmuntrar i första delen att börja i det enkla och man får några övningar som man ska genomföra upprepade gånger under månaden.

Jag tycker att texten känns genomarbetad och gedigen. Det känns absolut inte så "flummig" som jag var lite rädd för att det skulle vara. Jag kommer nog att fortsätta kursen! Skrattande

Ritva

[Tunridan]
0

#17 Hej Ritva, vad kul för dig att du kommit igång med kursen och att du gillar den så här långt. Glad

Jag kommer ihåg när jag fick första kursbrevet (jag gick första omgången då kursen skrevs i takt med att jag gick den, så man fick ett kursbrev per månad), det kändes så himla bra!
Sen fortsatte den känslan kursen igenom, det var alltid lika kul och spännande att se det där stora kuvertet dimpa ner i brevlådan. Skrattande

Ritva
0

#18 Hej! Tack för ditt tips ännu en gång.Kyss Kursen är verkligen jättebra!

Jag har läst en del böcker främst på svenska men det är så lätt att man bara läser och så blir det inte så mycket mer med det. När jag läser Maries texter i kursbrevet så känns det som det krävs något mer av mig. Hur mycket jag vill engagera mig väljer jag själv i de olika nivåerna. Samt att det får mig att tänka till och fundera mer på mig själv och min inställning till mångt och mycket.

En sak som jag reagerat på är att under den här första månaden ska ha lite koll på bl.a månens faser. När nu senaste fullmånen var i början av veckan upplevde jag att jag sov dåligt, det har jag inte märkt av tidigare. I och för sig har jag kanske gjort det tidigare, utan att jag varit medveten om att det är fullmåne och att det kan sammankopplas.

Jag kan verkligen tycka att det är värt pengarna och att det ger mig något.

Ritva

[Tunridan]
0

#19 Hej Ritva och varsågod. Kyss

Ja, jag håller med dig - man är så aktiv som man själv väljer att vara i kursen och gör de övningar man själv vill. Det är ju bra för då får man lära sig att ta eget ansvar över sin utveckling, det är inget som blir serverat på ett fat. Det blir då inga "måsten"med övningarna heller, utan man gör dem för att man själv vill.

Det handlar nog mycket om det, hur pass djupt man är villig att gå i sig själv och hur mycket man vill uppleva och fördjupa, hur ärlig man kan vara mot sig själv.
Mycket handlar om djupare reflektion och inre själslig och personlig mognad med kursen och det är i mitt tycke det som det handlar om att vandra häxans väg till stor del.

För man kan komma väldigt djupt med hjälp av denna kurs och saker kan hända som man inte hade kunnat vänta sig! Så var det för mig i alla fall. Kursen med övningarna var en port inåt… Glad

Ritva
0

Är det någon mer än jag som går kurs? undrar speciellt om någon går nattskogens kurs? Skulle vara kul att ha någon och diskutera innehållet med!Glad

Ritva

korpsyster
0

Jag har gått den, Nattskogens, kan till fullo instämma i vad Tunridan skriver #15 en mycket bra kurs som fick en att utvecklas och gå framåt i livet. Marie Morgana är en mycket bra vägviserska.

Praefatio
0

Jag är faktiskt jättesugen på att gå Nattskogstemplets kurs, bara som inspiration. Det får nog bli min julklapp till mig själv. Har alltid fnyst åt de där kurserna av någon anledning, tyckt att de verkat oseriösa, men eftersom ni på HiF bara verkar ha gott att säga så ska jag ge det en chans… 300 kr i månaden kan det vara värt tycker jag.

[Tunridan]
0

#21 Ritva, du får gärna prata med mig om du vill nån gång, även om jag inte går kursen just nu förstås. Bara skicka ett pm om du har lust. Glad

Ritva
0

#24 Det gör jag gärna! Skriver senare…Skrattande

#23 Jag är helt ny på detta men upplever att jag dragits mer och mer åt det här hållet. Jag har försökt på egen hand att ta till mig litteratur men det blir så ytligt och det känns inte riktigt som att jag ville göra något mera av det jag läste. Men nu när jag går kursen så känns det som att jag faktiskt lär mig något och att jag får lite krav på mig att genomföra uppgifterna jag får. Jag har ännu bara läst första delkursen men jag är SÅ taggad att fortsätta.

Ett tips är att se till att betala in genast om du ska gå kursen för de som inte betalt in senast 30 nov får inte sina delkurser förrän i februari. Marie skickar ut  skickar ut två i taget och nästa utskick är i december, men då måste man ha betalt senast den 30 nov och för två månader, då du får två delkurser på en gång. Jag tycker absolut att du ska gå! Tungan ute

Ritva

[Tunridan]
0

#25 Gör du så. Alltid kul att få prata och utbyta tankar och erfarenheter med andra häxsystrar, eller kanske blivande sådana. Glad

BabyDragon
0

Är också sugen på nattskogens kurs. Men det får bli när livet lugnat sig. Har så mycket turbulens att ,in tro hamnat lite i skymmundan. Men den skulle jag vilja gå i alla fall :) för inspiration och kunskapssökande.

[Nötis]
0

hur mkt kan sånadär kurser kosta? är det jätte dyrt elr? :O

[Tunridan]
0

#28 Om du går in på länkarna i #0 så får du säkert reda på det. Flört

[Nötis]
0

jag kan inte få upp sidorna av någon anledning de va därför jag frågade ;)

Praefatio
0

#28: Hexkonsts kurs går på 1990 kr, egentligen 2500 kr men "just nu så är det ett specialpris" som verkar uppdateras automatiskt så att det ligger några dagar framåt ;) Just nu är det till den 35:e november, haha.

Nattskogstemplets kostar 289 kr i månaden eller ett halvår för 1550 kr/helår för 2995 kr.

skymningsljus
0

Nattskogstemplets kurs är mycket genomarbetad och bra. Kursen verkar leda in en på det breda området utan att påverka dig i en viss riktning. Även om man känner sig som "häxa" så verkar det ju finnas så många olika grenar. Kunskap är ju inte fel. Sen väljer man/vet man ju ofta vad som är rätt för en själv. Kursen utesluter ju inte att man läser övriga böcker och allt går ju ut på vad man känner sig som själv och vad man vet att man kan.

Har gått två kurser hos Hexkonst/livsmagi och det var också väldigt bra underlag och lätta att arbeta med.

Bappho
0

Den här?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
0

#33 Jajamensan! Tack så mycket!

Mr-K
0

Är ju ytterst tveksam på kvaliteten på alla de kurser som nämnts här. Jag tycker att det mesta man kollar på i kursväg ofta är rena nybörjar grejor som man lär sig lika bra genom att köpa ett par böcker och surfa på internet lite.

Inte ens Thomas Karlsons högskolekurs i esoterism verkar ju speciellt bra och han ska väl föreställa en av de bästa experter vi har i landet. Tror man mer eller mindre måste sticka utomlands för att hitta riktig seriös utbildning. I England hålls ju många bra workshops t ex.

silverhuldra
0

# synd att jag inte är rik, skulle gärna vilja åka till England men det får nog väntaGlad Sen är det väl så att smaken är som baken, delad. Vissa tycker att det är jobbigt att surfa omkring på nätet och söka information, nä jag till hör inte domSkrattande, och vill ha allt sammlat på ett bräde, eller så tycker man att det är jobbigt med engelsklitteratur och tyvärr är det ju så att det finns få böcker inom ämnet som är på svenska. Och i dessa fall så kan ju en kurs vara bra, sen visst kan kvaliten variera på sånna, liksom det gör på det mesta.

Mvh. Silverhuldra

Mr-K
0

Ja språket är ett stort problem för många. Kan vara ett problem för dem som kan Engelska också. Mycket av den litteratur som jag vill läsa just nu finns t ex bara på Latin, Tyska, Franska eller Italienska. T om gamla svenska trolldomsböcker kan vara ytterst svårlästa.

Ska försöka hitta ett tillfälle i sommar och hälsa på lite coola profiler i England. Tänkte bo hos Sorita d'Este och David Rankine och de lovade att dra dit lite annat häftigt folk samtidigt så det kommer bli jättekul.

silverhuldra
0

#37 låter som om det kan bli en höjdar sommar med andra ordSkrattandeBöcker på latin, tyska , franska och italienska !!!, inte illa men då de kommer till dom e jag tyvärr helt kördRynkar på näsan. Jag får nöja mig med engelska och svenska böcker i den mån de finns (de svenska alltså)Gammel svenska e lite bökigt att läsa innan man fått klämm på det, det kan jag hålla med om.

Mvh. Silverhuldra

Praefatio
0

Nu har jag skrivit till Nattskogstemplet, bett om betalningsuppgifter och grejer.

Och med tanke på ansvarigs mail tillbaka så kan jag ju säga att jag inte tänker gå den kursen Obestämd Åh, vad irriterad jag blir. Asförbannad, rent ut sagt.

Mr-K
0

#39 Nu måste du ju nästan berätta vad som stod i mailet:)

Praefatio
0

#40 För att fatta mig kort så ställde jag en fråga ang när första utskicket kommer om jag betalar idag. Har nämligen hört att det kan dröja eftersom man får två månadsutskick åt gången. Frågan var lite otydligt ställd, men absolut inte otrevlig.

Frågan besvarades med att kursen är mycket genomarbetad och att hon närmast är underbetald, och det lät nästan på henne som att hon antydde jag på något sätt hade klagat på kostnaden eller velat ha kursen gratis eller någonting, vilket jag absolut inte gjort. (Sedan så bekräftade hon att det var som jag beskrev eller åtminstone menade, att om jag betalar in idag så kommer mitt första utskick den 25:e april)

Men det som irriterade mig mest var följande mening: "Du är väldigt ung och många i din ålder ger tyvärr upp väldigt tidigt i kursen. Bäst för DIG är kanske om du väntar några år." Åååååhh, jag blir vansinnig när hon uttrycker sig så när hon inte känner mig eller vet vem jag är. Jag är 21 år gammal, inte 14, och hon har ingen aning om vem jag är eller hur hängiven jag är. Fördomsfullt och extremt oprofessionellt skrivet. Jag bryr mig inte om ifall det var skrivet med välvilja (i nästa andetag är jag nämligen varmt välkommen att deltaga) för man skriver inte så när någon visar intresse. Man gör inte det.

Trollkvinna
0

#35 Kan hålla med att båda kursen verkar lite luddiga och otydliga. Det framgår inte vilken tradition som dessa kurserna går utifrån eller baserar sitt kursmaterial. Eller kanske jag inte läst allt som står?

Jag tror att det bästa sättet att lära sig är i mötet med andra och SE,KÄNNA och UPPLEVA hur andra gör. Visst kan man lära en hel del av att läsa böcker eller gå en kurs och det kan säkert beröra en på andra plan också. Men det ligger mycket magi i den dynamiken som uppstår när man gemensamt är  närvarande på samma tid och samma ställe.

Sitter kvar med en fråga till er som väljer sådana kurser; vad är det ni söker? Är det inspiration? Någon som kan visa en vägen? Eller är det enbart för att något att pyssla med då och då? Något annat?

#36 Att gå över ån efter vatten är inte alltid nödvändig;-)

#38 Det behöver väl inte alltids vara så himla avancerad att man behöver att lusläsa gamla grimoarer eller dammiga exmemplar av Agrippa. Jag älsker gamla böcker och har bokhyllan fylld med knapriga  gamla trolldoms böcker som det tar tid att tyda. Men det är ju självklart om man är speciellt intresserad av detta.

Språk handlar inte enbart om det skrivna eller uttalade orden, för att återknyta till det jag skrivit ovan så kan ett möte med någon som har erfarenhet av det som står skrivit i dessa böckerna, någon som förstår innebörden, har integrerat den över tid och är ödmjuk inför nya nyfikna frågor.

Astraea
0

#41 Är inte det något att isf ta med henne personligen än på ett öppet forum?

Praefatio
0

#43 Visst. Moderator kan ta bort det om det är opassande, men samtidigt så kan jag inte låta bli att känna att det är bra om folk får veta. Här och på många andra ställen läser man bara om hur otroligt trevlig och personlig kursen/bemötandet är och det är den garanterat också, men jag känner mig rejält kränkt. Upplever inte alls det alla andra har skrivit.

Nattskogstemplet är ändå ett företag, och precis som jag berättar om både bra och dåliga erfarenheter i mötet med t.ex. personalen i en affär så tycker jag inte att man ska smussla och dalta för mycket. Jag pratar inte om ansvarig som en privatperson i det här fallet utan som ett företag som riktar sig mot en kund och det hon skrev var oprofessionellt och fördömande.

Inte sagt att det säkert ändå är en bra kurs som säkert är fantastiskt välskriven och lärorik. Andra har, har haft och kan säkert ha mycket i utbyte men inte jag.

Astraea
0

#44 Jag håller med, det kan tendera att bli väl lull, lulligt när det bara nämns en ljus och positiv sida om något, som i det här fallet kursen. Jag personligen har bara svårt när man pratar om någon i tredje person när den inte är närvarande. Inget personligt mot dig. Glad

Praefatio
0

#45 Jag förstår absolut din ståndpunkt och givetvis ska jag prata med personen i fråga också. Det ska inte vara orättvist.

Jag kanske också överreagerar, jag vet inte, men jag har så otroligt djupt inpräntat att arbetar man så är man proffsig och trevlig. Jag arbetar som bartender och servitris, och om en överviktig människa kommer in och beställer mängder av mat och dryck så säger jag inte vänligt att "Bara så att du är medveten om det så är pommes fritesen friterade och såsen är gjord på grädde, du kanske vill vänta tills du har gått ner i vikt?" utan jag ler och frågar om maten smakar bra. Hade det varit en vän eller en stammis så hade jag kunnat skoja eller informera men när jag hanterar gäster/kunder så är jag ingen privatperson längre utan ansiktet utåt för företaget.

Fånigt exempel kanske, men ni fattar grejen.

Och nej, ingenting personligt mot dig heller ;)

Mr-K
0

#42 Grejen med mig är ju att jag har specialiserat mig på just grimoires:) Destå äldre och ju svårare de är att få tag på destå bättre typ:) När det gäller dem är i princip allt som är skrivet på 1900 talet och senare totalt värdelöst med ett par undantag. Den gamla traditionen blandades med en massa modern magi och tänkande som har totalt förstört traditionen idag och jag arbetar framför allt med att återinföra det gamla.

Att läsa dessa gamla texter i sitt orginal är inte nödvändigt i alla sittuationer. Det håller jag definitivt med om men om man vill lära sig terorin på djupet som jag så är det ju där grunderna ligger till de flesta moderna system. T om Wicca har ju många av sina grunder i gamla grimoires. Speciellt om man kollar på ritualerna i sig.

När det gäller själva erfarenheterna av sin egen praktik får jag också ut klart mer av att prata med andra som gör samma saker än att läsa böcker. Ofta tycker jag inte att erfarenheterna jag har stämmer med litteraturen och just erfarenheter är ju ofta inte med i sån gammal litteratur alls utan bara hur man går till väga rent praktiskt. Ett av skälen till att jag skriver en bok om just att utföra traditionell grimoire magi. Finns nästan inget vettigt alls skrivet på modern tid om det hela och de flesta anser ju att det är mer eller mindre omöjligt att utföra grimoire magi i dagens värld. Något jag inte ser som ett stort problem alls det tar bara tid:) Så jag tänker dela med mig av mina erfarenheter kring hur man skaffar allt material eller kompromissar med bibehållet resultat och varför vissa saker funkar och andra inte.

Ritva
0

Måste få inflika här! Men det är mina åskikter. Glad

Jag har valt att gå kursen för Nattskogstemplet och jag är en sökare som valt att gå den kursen för att lära mig mer. Jag gillar inte att läsa på engelska och annat som är på svenska känns lite för kommersiellt för mig!

Jag blev glatt överaskad över hennes texter och uppgifterna jag får. Var lite rädd innan att det skulle vara svammel och båg. Beroende på hur allvarligt du tar på detta kan du välja nivå. Man kan välja initieringsnivå och ev bli initierad i nattskogstemplet eller bara flyta igenom den.

Men jag har haft lite mycket för mig och inte riktigt hunnit med allt som jag vill just nu så jag ligger efter lite. Men det är också skönt i den här kursen att man gör så mycket eller lite som man vill.

(Marie finns även som medlem här på i HIf så hon kanske svara själv!)

Ritva

Trollvind
0

#35 och #42

Det där var intressanta och bra synpunkter. Jag har faktiskt inte tänkt på att presentationen är lite luddig, men det ÄR den ju. Eller VAR, för jag tar till mig kritiken och har ändrat lite på kurshemsidan Flört

Att det mest finns grundkurser (min är ju en sådan också) tror jag beror på att det helt enkelt blir för knepigt att hålla kurs på distans när man kommer djupare in på komplicerade grejor. Det är DÅ det verkligen behövs ett fysiskt möte, en guide som ser direkt och kan visa rätt.

För grundläggande kunskaper duger det absolut att läsa böcker och det hoppas jag många gör. Men det som kan bli ett hinder är just att den mesta litteraturen är på engelska. Och då kan det vara till hjälp att gå en svensk kurs, även om den är på distans.
Det viktiga är enligt mig att man får ha en kommunikation med sin lärare och uppföljning av övningar och uppgifter. Framför allt hjälper detta till att hålla igång lärandet. Det är annars väldigt lätt att man, som nybörjare i alla fall, läser några böcker, försöker komma igång på egen hand men tappar sugen efter ett tag eftersom man är så ensam om sin resa och lätt tappar både inspiration och motivation.

Tack för en intressant diskussion Glad

Trollvind
(som står för den ena kursen på hexkonst.com/kurs.shtml)

Tuva-Lena
0

#48 Hej Ritva! Glad Jag går också Nattskogtemplets kurs och trivs som fisken i vattnet. Visst ligger jag efter något, men det tar jag igen sedan - tar det i min egen takt och mest som information kring vad häxkonst är för nåt. Jag läser och förundras, samtidigt som jag känner mig väldigt hemma i tänket. Just nu läser jag delkurs 5, testar en del övningar som jag känner för men skippar andra, tar det inte alls så allvarligt. När jag plöjt igenom alla delkurser tar jag ställning till hur jag vill använda min nya kunskap. Det har i vilket fall varit en underbar resa genom Nattskogen! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tricksi
0

Jag går i kursen på hexkonst.com, men jag har bara läst första kursbrevet. Verkar väldigt bra hittils. Känner att den är riktigt pedagogisk, och faktamässig innan det kommer till uppgifterna. Den går mjukt frammåt, och man kastas inte in i magin. Det var mina åsikter.

Tuva-Lena
0

# 48Hur går det för dig Ritva? Flört Jag har avancerat de sista veckorna och är nu på delkurs 8 - och blir bara mer o mer hänförd. Kanske har med våren att göra.. ? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."