Ödets ironi
Nu har jag gått här och bävat hur länge som helst för den kommande "gamla garntekniker"-veckan som vi har med start idag, och vad märker jag när jag vaknar? JO jag har minst 100 graders feber och huvudverk utöver det vanliga. Har jag månne bringat sjukdommen på mej själv i desperatat försök att slippa den här veckan? Otroligt jobbigt är det då i alla fall. Synden straffar uppenbarligen sig själv.

Så synd! Missade du veckan nu eller ville du egentligen inte vara med alls?

jag ville inte vara med :P hadde samma grej förra året och hur kul det än må låta så är det verkligen inte det…

Förlåt en dum fråga, kanske, men vad är "gamla garntekniker- vecka" Vad händer då och för vilka är de inblandade i detta?

"Garntekniker" ingår i textilutbildningar. Förr användes många tekniker som numera knappt finns längre. Intressant och roligt, men svårt. Jag har läst en sån kurs via Proteco, men minns inte mycket av det. Vi hade kursen fördelad över ett år när jag gick den. Finns väveriteknik, färgteknik, garnteknik… (Rätta mig om jag har fel)

#4 stämmer bra :) jag går på en folkhögskola och läser textil och vi hadde temavecka. På den veckan får vi lära oss tvåändsstickning, nålbindning, påtning, frivoliteter, slyngning mm

Äsch.. Jag kände att jag var tvungen att kika i min gamla pärm bara för det, men blev irriterad för jag kunde inte hitta den. Har säkert slängt den någon gång eftersom jag knappt har något förvaringsutrymme. *Typiskt!*
Jag tror absolut att kroppeno ch psyket hör ihop så, ja, du har nog skaffat den förkylningen själv. ;)