Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 2655 ggr
Coturnix
0

Gissalek!

Ja jag vill ha lite aktivitet på vår fina sajt!
Gissa vad det här är! Spåna fritt och frejdigt!;)
Den formulering som är roligast skickar jag färska lagerblad till! :) Pma mig bara postadressen. Sedan när ni vunnit! Jag är enväldig i beslutet om vinnaren:p

Glad vår alla! Här hos mig ser det ut att bli en tropisk natt! Har du det också varmt i kväll?

Hahaha! Jag kan visst inte ladda upp ngn bild…ännu mer spännande! :)

Coturnix
0

EN bild dvs. BILDEN ifråga!

Outrageous
0

Haha, jag vill nästan påstå att jag förstår bilden på facebook nu, fast det gör jag ju inte, för jag vet fortfarande inte vad det är. ^^

Fritt antal gissningar? :) När är sista chansen?

Jag får lite imse vimse spindel känsla. Av bilden alltså.

Ahradia
0

Tänker på en luden älgkalvsklöv när jag ser det gröna :)

Jag gissar lite tafatt på Magnolia?

Witches don't get mad, they get even.

Ganna
0

Mustuppa (dvs mosippa för de som inte talar en vettig dialekt ;).

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Outrageous
0

En planta som svänger sina lurviga helt enkelt. Mer specifik gissning än så kan jag inte ge. :) Ger upp efter att ha sett ovanstående kunskaper.

Bappho
0

Har ingen rolig formulering, men gissar på magnolia med tanke på att de blommar tidigt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Coturnix
0

Det här är "krikonlunden" Inte så grönt ännu. Bilden är ifrån i fjol. Det är fortfarande uppseendeväckande varmt här ute. Hur har Du det? Jag tänker mig sitta här i krikonlunden och njuta värmen och skymningen. Roligt med de svar tråden fått! Gissa och fantisera vidare!

Outrageous
0

Åh gud så mysig!
Jag packar flyttkartonger och önskar att jag hade tid att vara ute en sån här fin dag. :(

Ahradia
0

Och vi som precis sågat ner vårat krikonträd och mirabellträd. Men de förstörde gräsmattan :/. Man saknar dem. Eller ialla fall all god frukt… När den inte dröslade på marken.

*svammel*

Coturnix
0

Jo men då prioriterade ju ni gräsmattan. Krikon undrar jag över hur vanliga de är längre. Jag finner dem på gamla övergivna soldattorp. Vad är krikon? Ett beskt underutvecklat plommon? Hehe, men jag och barnen tycker att det är gott och speciellt. Godare när det blivit frostnupet. Oho! I år är det det ett bra krikonår!

Ahradia
0

Här nere är dom snäppet vanligare. Här nere kallar vi dem för Tirsen också. Grejen är ju att de behöver en frostknäpp för att bli riktigt söta.

Fast nu gick vi kanske lite OT :)

Coturnix
0

Men sjäva tråden ligger under OT…;) Så allting är okej! :)

Ahradia
0

Det la jag inte ens märke till :P. Skyller på insomnian och alldeles förmycket gräsklippning idag. Helt väck i pallet.

Coturnix
0

Idag 19 maj 053 copy.jpg
Vi satt där i krikonbersån. Tände ljus och inväntade tills vi befann oss i det totala mörkret. Registrerade vilka fåglar vi hörde. Göken, kornknarr? fasan, koltrasten…skrik och pip…katten!!! Lilla dotter avbröt för att rädda…hon hör att hjärtat ännu slår…här är den lilla fladdermusungen.

Outrageous
0

Oj, vilken liten fin en. <3

Ahradia
0

Lilla lurvet :(. Klarade han sig? Tror de behöver lite hjälp att komma upp i luften om de hamnar platt på marken.

Hoppas våra fladdermöss kommer igång snart så vi slipper alla mygg och knott, för idag kom sommarvärmen!

Coturnix
0

Nej han klarade sig inte kvar i sin kropp. Han flög vidare.

Vinnare blir:
"Tänker på en luden älgkalvsklöv när jag ser det gröna :)

Jag gissar lite tafatt på Magnolia?"

"Mosippa, det var också fint!

Härlig hÄLG allihop!:)

Maskrosäng med älgko.jpg
Älgko på maskrosäng maj 2010

Ahradia
0

Wohoo! ^^