Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 5702 ggr
Serenisima
2010-05-07 00:14
1

att drömma med hus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som drömmer med hus? Vad betyder huset för er? Jag har drömt sedan jag var liten om hus eller bygnader som ligger mitt där det rinner vatten, ett hus mitt i en vattenfall, ett hus vid sanstranden precis byggt där vågorna bryter etc….huset är alltid blöt så det rinner vatten överallt har försökt att se vad kan detta betyda…det enda jag kommit fram till p.g.a att jag har hittat relation till mitt vakna liv, är att huset representarar en viktigt relation i mitt liv (oftast kärleksrelation med en partner) men varför är husen jag drömmer om mitt i en så knäppig plats som mitt i ett vattenfall eller där havet krokar med jorden????? Vad tror ni??

stillhet
2010-05-12 21:03
0

Husen kanske representerar dig själv. Hur ser husen ut? Är de omhändertagna eller är de fallfärdiga? Hur påverkar vattnet husen?

Av vad du säger förstår jag att vattnet är i rörelse. Kanske är det yttre faktorer som påverkat/påverkar dig på olika sätt eller förändringar som sker i ditt liv som påverkar dig omedvetet. Hur upplever du vattnet? Är det hotfullt, överväldigande, lugnande, tryggt? Vad i ditt vakna liv ger dig de känslor som drömmarna ger?

Jorden eller marken du berättar om kan stå för de fasta i ditt liv, det vill säga din grund och trygghet. Det som inte förändras så lätt.

Serenisima
2010-05-13 18:56
0

Hej stillhet!

husen är välbyggda men inte omhändertagna. Det drypper av vatten överallt i huset. De står byggad ibland i platser där ingen skulle tänka sig att placera någonsin ett hus. Sedan är det så här att jag har alltid upplevt vatten (alltså havet som hotande) , när jag var liten upplevde jag havet som något feminin väsen som var nyckfull och försökte snapa åt sig människoliv. Jag gillar havet jättemycket, men har stor respekt för den och kan inte lämna åt sidan faktum att jag upplever det som ett levande väsen. Havet eller kaskader är maktkällor för mig och har liv, är mäktiga. I mina drömmar jag kan aldrig minnas av att uppleva havet som något lugn eller trygg, tvärtom, det är alltid hotfull, energisk och på väg att sluka mig!

Blessings!

Coturnix
2010-05-13 20:49
0
  • Om Vattnet. Att Vattnet har "minne".
    Water 1/8
    snöstjärnan.jpg
Serenisima
2010-05-14 22:11
0

Coturnix: Tack superb video, älskade det!