B-uppsats!
Hej!
Jag tänkte bara skicka ut ett meddelande om att jag just nu skriver en B-uppsats i etnologi. Uppsatsen handlar om hur begreppet "häxa" uppfattas och tolkas idag, och jag tänkte använda mig av en del saker som skrivits i diskussioner på den här sidan. Framför allt då från denna tråd, och liknande.
Är det någon som ABSOLUT INTE vill bli citerad, skriv till mig och säg detta. Alternativt kan Ni vara anonyma, men jag skriver bara Ert användarnamn om jag citerar Er, såvida Ni inte vill att jag ska skriva Ert riktiga namn. Då måste Ni ju förstås berätta vad Ni heter.
Vill Ni får ni jättegärna skriva till mig i ett pm, eller i ett inlägg i den här tråden, och berätta om hur Ni uppfattar, tolkar och definierar begreppet "häxa". Skriv då gärna var ni kommer ifrån, hur gamla Ni är, om Ni själva kallar Er häxor, om ni sysslar med magi, spådom el. likn. och hur länge Ni i så fall gjort detta. Skriv också gärna vad Ni heter, om Ni inte vill vara anonyma.
När uppsatsen är klar, vilket kommer bli i slutet av Maj/början el. mitten av Juni, kan den som vill få läsa den! Jag kan också skicka den färdiga versionen till den som vill innan jag lämnar in den.
Tack på förhand! =)