Min drömmfångare...är det Okay?
Alltså…..Jag har gjort mig en drömfångare som jag har hängt upp ovanför sängen….i hopp om att jag ska somna lättar/sova bättre. Men grejjen är att vi hade inga fjädrar. Men jag tog 2 pälsussar från ett av mina marsvin och en pälstuss från min hund….tror ni att det funkar lika bra? Lr måste det absolut vara fjädrar?
I vilket fall som helst….så här ser den ut
Det sitter inte i fjädrarna, man kan smycka sin drömfångare med vad man vill. När jag gjorde mina så smyckade jag dem med små pärlor. Men man kan lika gärna använda sig av något annat man tycker är fint och gör dig lugn.
Enligt vad jag har förstått så är det trådarna och detts sammanflätning som är viktig och inte själva utsmyckningen. Mardrömmarna skall ju fastna i nätet och när solen går upp och strålarna träffar drömfångaren skall alla hemska drömmar som fastnat i nätet förstöras.
#1 Okej, va bra =)….då får jag väl hoppas på att det fungerar, så jag kan sova gott inatt =)
Godnatt alla =)
vad sa marsvinen om att bli av med pls? :D ka ntänka miga tt dom såg väldigt frågande på dig :D
men som tiiia säger, det är flätnignen osm är viktig, det andra är bara pynt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#2 godnatt. hoppas att drömfångaren ger dig en lugn natt :)
#3, ne, hon är van att bli klippt så det gjorde inget
Dharma (hunden) därimot såg lite fundersam ut :P
#4 Jo, faktiskt….jag sov ovanligt gott inatt…vad annat skulle det kunna bero på om inte drömfångaren? 
Kan ha vart tillfredställelsen at tha gjort hunden fundersam? :D
Ibland lever jag för tt göra min omgivning förvirrad ^^ Så slipper jag känna mig så förvirrad helatiden ^^
#6, jo hon fick en min jag aldrig sett på henne förrut xD
Haha, dt kan ju smart ^^

Läste att när solen går upp och strålarna träffar drömfångaren…mm…men om man har rullgardin eller parsijener,hjälps de inte då?alltså fungerar den inte då?
Jag har också läst det, men typ att man ibland ska ta ut den i solen så att de onda drömmarna bränns bort…men hur ofta måste man göra det?
Så ofta man känner att det behövs… börjar du sova oroligt så ta ut den i solen dagen därpå.
Ok , då vet jag =)

Jag köpte min drömfångare i turkiet.. jag tycker om den. Men jag har börjat tänka på att jag inte vet vad det är för fjädrar.. och jag vet inte vad det är för läder. Tänk om det är nåt ohumant.. hörde att om man köpte saker med läder så kunde det vara kattskinn :S