Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 3540 ggr
Emelie123
0

Vet någon om besvärjelser??

Jag tänkte om någon vet några formler eller liknande om olika saker.. Har nämligen en bok med besvärjelser som skulle behöva fylla lite mer. Skulle bli väldigt tacksam.

skogsgubben
0

Besvärjelser/formler för eller mot vad???

Emelie123
0

Mot och för vad som helst.. Bara något som är bra.. och som funkar skulle vara braSkrattande. Vad som helst.

skogsgubben
0

Något som är bra och fungerar skriver du. En formel som fungerar för mig behöver ju inte nödvändigtvis fungera för dig. Magi handlar om att med sin vilja rikta energi mot någonting. Så om din vilja är tillräkligt stark så kan du få igenom det du vill. Därför har själva formelns uitseende egentligen mindre betydelse. Om man nu ska använda en formel så är det större chans att den fungerar om den är personligt präglad. Det finns ett band mellan formeln och dig. Alltså, det bästa är att skapa själv.

En välkänd formel för att stämma blod är Buria Balta Bloria. Egentligen enhelt värdelös formel om man säger den rakt upp och ned. Men om man lägger kraft i orden och har en stark vilja om att stämma blod så kanske den fungerar.

Ett tips är att en formel ska vara lätt att memorera och säga/upprepa i en harmonisk följd. Som ett mantra. Formler på rim brukar vara bra.

Så det som finns skrivet i min BoS stannar där.

LinaN
0

Aldrig hört om Buria Balta Bloria….

Men sator arepo och abrakadabra är ju klassiker….. 

sator     arepo **
  tenet
  opera
   rotas **

abrakadabra

abrakadabr

abrakadab

abrakada

abrakad

abraka

abrak

abra

abr

ab

a

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

skogsgubben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jasså jag trodde alla kände till Buria Balta Bloria. Flört

Till och med en sådan fillur som Iodine Jupiter har skrivit en låt om Buria Balta Bloria. Om man nu tycker det är kul att veta det. Glad

LinaN
0

Skogsgubben, nu får du berätta för mig vad Buria Balta Bloria är för en formel. ^^

För än om jag är som jag är så är jag itne allvetande :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

skogsgubben
0

Enligt traditionen ska man ta blod från såret och skriva Boria Balta Bloria på en lapp och sedan kasta i elden.

skogsgubben
0

Som en lite kul grej så kan man se Iodine Jupiters video Stäm blod på följande länk.

http://www.komikerklubben.se/jupimov.htm

Quicktime behövs

varulven
0

Hej hej!

Skogsgubben: och jag som troddde att det där bara var nått Iodine hittat på själv? Jag googlade för några år sedan på just det där efter att ha hört stäm blod, men hittat inte ett skit. Har du några läsvärda refernser? Det vore kul! Skrattande 

Molle_Mulle: Som folk redan sagt så verkar de allra flesta vara överens om att det är bäst att skriva sina egna formler.

skogsgubben
0

Nä Buria Balta Bloria är långt mycket äldre än Iodine Jupiter. Exakt varifrån och hur den uppstått vet jag inte. Har själv sökt på nätet och hittar ingen bra information om dess historik. Det närmsta man kan komma är: http://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4mma_blod 

Men det står inte mer där än vad jag nämt här.

varulven
0

jasså, det var synd. :(

Emelie123
0

Okej, men tack ialla fall allaSkrattande. Ska nu sätta mig ner och försöka. Tack för alla svarSkrattande. En tacksam Molle_Mulle.