Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 3178 ggr
Serenisima
0

Vad kan det vara för något???

Hej:

Är ny i detta forum och passar på att hälsa er alla. Jag är Pagan och ibland (inte så ofta) använder jag mig av magiutövning.

Jag har en fråga. Jag vill veta om andra härinne upplever samma sak som min dotter och jag upplever ibland. Det är såhär att det har hänt mig att när det börjar bli kväll eller när det är natt jag uppfattar rörelse uppe på trädtopparna. Inte på alla träd och inte alltid men det händer ibland. Det är något som rör sig väldigt snabt uppe på trädtopparna och när jag tittar direkt på trädet så ser jag ingenting. Jag trodde först att jag var ensam om detta men en dag vågade jag fråga min dotter och hon bekräftade att hon har också uppfattat samma sak och oftast på natten eller när det börjar bli mörkt. Häromdan vi upplevde mycket rörelse i några trädtoppar i en park som ligger nära oss. Vad är detta??? Är det någon som har upplevt samma sak? Vad är det för något?

Tack på hjälpen!

Bappho
0

Jag får ta och titta efter :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
0

Cherokee-indianerna trodde att det fanns sju nivåer till himlen och den första var vid trädtopparna. Om en krigare kunde höja sin själ till denna nivå så kunde han undgå att bli träffad av pilar och kulor.

I Hawaii finns också en tro på att den lägsta delen av himlen ligger vid trädtopparna och där kan andarna leva i mänskliga kroppar och ta del av jordsliga nöjen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

trasta
0

jag har upplevt att buskar och träd, liksom "dansar" i skymningen. Det kan ju vara för att ögat luras när det är dåligt med ljus. eller, tänker jag, att de passar på att vara sig själva och dansa loss när de tror att ingen serFlört

AnnaGreta
0

Kanske kan du finna svar i Rebecka Viks böcker om naturandar. http://www.geomanti.se/index.php

Jag har inte läst dem själv, utan hittade sidan här om dagen och blev lite nyfiken.

Serenisima
0

tack för svar! Jag uppfattar bara rörelsen men glömde att säga att min dotter uppfattar rörelsen och hinner se något formlös gråaktig genomskynlig skugga som rör sig snabt.

Ska titta på länken Tackar!!!

Serenisima
0

tack Bappho, trasta och AnnaGreta!! Glad

alwilda
0

#2 Intressant med krigare.

När jag bodde i ett skogsområde såg jag ofta just krigare till häst avteckna sig bland trädtopparna i skymningen. De red liksom fram till skogskanten och tittade ut över de röjda och bebyggda områdena.

Med tiden har jag kommit att lättare uppfatta andar i träd. De kan uttrycka något som har med platsen att göra, och ibland kommunicerar de med den som kan "se" dem. Skymningen är en bra tidpunkt, vid vissa tillfällen som t ex fullmåne verkar det vara lättare att uppfatta dem.

Serenisima
0

Kan vara som du säger att de vet att vi hinner uppfatta de eftersom de verkar röra sig över trädtopparna närmare mig när jag går under träden. Super intressant att andra har också upplevt något liknande!

Mr-K
0

Får mig att tänka på shadow creatures. En sort väldigt lågrangad demon som ofta sänds ut för att hålla koll på personer av någon högre rankad demon. De kan också användas som en sorts varning från en högre demon att lägga av med vissa magiska project man håller på med. Om du dock inte har arbetat med demoner så är chancen liten att det är sånna det handlar om.

Serenisima
0

Näää usch! jag tycker att för att jobba med sån typ av magi man måste vara medveten om riskerna, ha nerver av stål, vara mycket självsäker eftersom det finns visa säkergetsåtgärder att följa om man jobbar med demoner eftersom de atackerar magikern ifall denne gör ett misstag i åkallandet eller sättet att hantera komandon etc. Jag vet hur man jobbar med demoner men skulle falla i mig någonsin att göra sånt, oftast finns det folk som skryter med att de jobbar med demoner och kanske de gör det, kanske inte, oftast handlar det om att få andra människors uppmärksamhet och känna sig cool, det skulle aldrig falla i mig.

Jag tror att det handlar om naturväsen eftersom jag har haft lätt att uppfatta deras energier, om jag går i skogen, jag vet exact var någonstans finns sådana energier och har fått det bekräftat efteråt att så är det. Det är bara att jag vet inte vilken sort naturenergi det handlar om, jag uppfattar deras energi eller rörelser men ser aldrig något ordentlig förutom en enda gång när jag såg en kvinnlig naturväsen, hon skrämde skiten ur mig eftersom hon såg lika verklig som allt annat runt omkring mig och hon var inte liten ska jag säga, minst 1.90. Ville veta ifall någon hade sett vad det handlade om (Ifall någon upplevt något likadant).

dragonstar
0

Jag ag tror oxå jag har upplevt likande förut, Men jag upplerver kännslan ävvne när jag är inne. som en mörkare skugga rör sig i ögånvråån och när man kollar är det redan borta. 

Kan vara samma sak. Jag har kopplat det till energier och almänna aktiviterer, vet dock inte om jag är helt ute och flyger nu.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Mr-K
0

Jag jobbar med demoner vilket många andra gör med och det är definitivt inte för att vara cool. Det är faktisk helig magi och de flesta brukar inte tycka sånt är speciellt coolt. Jag skulle uppskatta att slippa sånna ockunniga utbrott i fortsättningen tack!

Serenisima
0

Mr-K: Jag menade inte att irritera dig utan pratar av erfarenhet av människor jag har fått kontakt med på nättet, jag menade inte heller att dra alla över en kam. Borde inte ha kommenterat eftersom jag visste att någon kunde bli förnärmad. Jag är ledsen om jag har sagt något du inte gillade och kommer inte heller att röra teman igen eftersom det är något jag inte deltar i eller ligger i mina intressen. Ha det bra.

Peace!