Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1254 ggr
Iram
0

Imbolc och fullmåne idag!!

Passa på att fira ordentligt nu! :-)

Skriv sedan gärna om vad ni har gjort idag, det är intressant att veta hur svenska häxor firar denna högtid och det vore roligt att kunna samla alla imbolcberättelser under en rubrik sedan.

Själv ska jag träffa en bunt häxor i Hälsingland och vi ska bland annat måla våra trolltrummor ikväll. Hurra vad roligt det ska bli! Rapport och foton kommer sedan!

Kram Marie

LinaN
0

Låter trevligt….. här kommer jag att sitta hemma i mitt egna lugna efter at tha vart i stallet, och jag ska tvätta i tvättstugan.

Men hade också tänkt att jag skulle hantverka litet, om det blir läder, tyg eller att måla vet jag inte ännu. Får se hur andan faller på. 

Men till kvällsmiddag blir det pastasallad och levande ljus framför hantverket ikväll (troligtvis står dumburken på)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Eine
0

Levande ljus i kväll, och god rökelse.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Alwyn
0

Ja, eteriska oljor och lite ljus hihi. Vore kul om man kände fler häxor som man kunde fira med ju :O(

Mooniawitch
0

Jag har gjort en enkel ljuscermoni, renade mig själv och platsen, tände ett ljus för gudinnan, välkommnade henne och tände 13 ljus, ett för varje fullmåne. Sände positiv energi ner mot moder jord och allt som håller på att vakna nere i jorden, gjorde en visualisering där vårgudinnan kommer och tar bort all snö och gör så det gror och spirar i marken, knopparna slår ut på träden, hur hon och jag dansar in våren………… Jag tackade gudinnan och släckte ljusen. Gick sen ut och njöt av fullmånens underbara skepnad och energi. Lite i korthet vad jag gjort i kväll.

skogsgubben
0

Ja Iram, jag ser fram emot en rapport från häxorna i Hälsingland. Glad

Själv hade jag en ceremoni med bokbål ute i skogen. Tyvärr regnade det lite så det var inte helt lätt att få fart på elden när allt var vått. Men det gick och jag fick mitt bokbål med dans runt elden med skogsväsen som glimmade till bland träden i mörkret.

En bra ceremoni som kändes befriande och förnyande.

Skirr
0

Det var en fantastisk Imbolc med fullmånen som lyste upp cirkeln och snödropparna och vintergäcken.. Det kändes VÅR. Hoppas det håller i sig! Annars var det en enkel ljuscermoni och meditation.

Yggdrasill
0

jag tände ljus och laddade mina spåben med fullmånens kraft. jag hade också alla mina gudinne fönster öppna. åt min favoritmat bl.a en jätte god fahitas från mexico och en mango kräm från samma land.:)
men jag skulle gjärna villja träffa andra häxor att fira med.

SannaHolmgren
0

Jag hade en riktigt mysig stund ute i storskogen tillsammmans med min katt som valde att göra mig sällskap. Jag passade på att ladda en del av mina fröer i månljuset, som ska sås lite längre fram i vår.

skogsgubben
0

Jag renade och laddade min bergskristall under fullmånens sken. Den blev laddad den. Skrattande

Iram
0

Hade en härlig Imbolc tillsammans med Inca, LailaBaba, Bappho och Mia. Vi gjorde lite kreativa saker som att dekorera trummor och snida runor, och en trumresa blev det också. Däremellan ägnade vi oss åt att fika och babbla till långt in på natten.

Underbart energigivande träff, tack tjejer!!!

/Iram

inca
0

Ja det var en toppenträff :) Tack själv och ni andra med.

Blev väldigt inspirerad och vill att det ska bli vår så vi får tillverka kvastar och kanske kan ta en bergsutflykt typ "Picnic at Hanging Rock" (skoja bara, har ni sett filmen?) nej men vi pratade ju lite om att samlas och göra kvastar tillsammans och ev stavar, en uteceremoni skulle inte vara helt fel och kalla in elementen, gudinnan och kraftdjur t ex, vi kan väl fundera lite på vad vi vill ska hända framöver.

Nästa sabbat är ju Ostara :) och då är det haren Iram som b la står i fokus.

Iram
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahaha, då tar jag med mina belgiska jättar så får de vara med på ritualen, Inca!

inca
0

Men ÅÅÅHHH vilken goding, *hihi* tror du den sitter snällt kvar då?

varulven
0

dom är ju helt otroligt stora dom där "kaninerna" (monstren förderar jag att kalla dom), men väldigt söta :)

trampolin
0

Jag och min häxvän firade tillsammans. Vi tände en massa ljus och mediterade över våren. Vi var även ute en sväng och gick i snön.. försökte locka på våren :) vi åt kakor och russin och drack te.