Hjälp till att trivas.
Hej, vet inte riktigt om denna fråga hör hemma på detta forumet men det var det jag trodde skulle ligga närmast iaf.
Jag tänkte höra med er kunniga om ni har något tips så att jag någongång trivs i mitt hem. Ska snart flytta igen, det blir 4e gången på 2år.. Jag blir så less på att aldrig komma till ro och trivas någonstans. Det har inte varit något direkt fel på någon av mina lägenheter, men har bara en så stark känsla av oro och att jag helst av allt inte vill vara hemma. Detta resulterar i att jag har svårt att hålla iordning hemma, det blir rörigt och stökigt. Jag känner mig ofta uppgiven, trött och nedstämd i mitt hem. Jag är så trött på det och vill så gärna att jag ska trivas i min nya bostad. Så om ni har tips på "kurer", stenar eller vad som helst att dela med er av så skulle jag bli väldigt tacksam!
tack på förhand!

putt, ingen som har något tips? Hepp hepp..
Har du många husväxter? De brukar pigga upp omgivningen för mig i alla fall. Speciellt när det är något lite ovanligt.
Kanske gå runt och rena med brinnande salvia i alla rum så snart du flytta in. Lite havsalt i varje hörn. Sprej med rosvatten.
Personligen tycker jag den bästa är att städa, vädra och sedan har doftljus…helst vanilj och/eller lavendel. De två brukar framkalla en lugn, myskänsla hos mig.

städa dig på insidan, ta reda på vad som fattas dig i ditt liv.
Kanske det inte är meningen att du skall bo ensam, testa med ev. kollektiv-boenden istället.
I mina öron låter det inte riktigt som att det är din lägenhet/hem du ska fokusera på. Du säger själv att det inte varit fel på ditt hem utan att du aldrig känner ro eller trivs någonstans.
Jag känner igen det där med att flytta hela tiden, jag höll på så också. Bodde nog ungefär ett år på varje ställe, innan jag ville vidare och hitta en ny lägenhet. Eller en ny relation för den delen. Det kröp i kroppen. Hela tiden var jag på jakt efter något. Klart att man aldrig kan känna ro någonstans då! Tillfälligt kanske, men snart nog är jakten igång igen…
Men vad var jag på jakt efter? Det kanske är det du ska fråga dig själv också. Vad är det du söker efter hela tiden? Din oro är ett tecken på att du söker något utanför dig själv.
Intressant hur folk tyder saker olika pga sina erfarenheter. Lite spännande faktisk. 
Jag känner många som har ingen 1:a handskontrakt och måste flytta hela tiden (bor i Stockholm). Själv behövde jag flytta några gånger och det hade ingenting med jakt på något utan att jag var tvungen. Om jag inte ansträngade mig för att göra lägenhet mer som "min", var det svårt att känner sig ro.
Jag trodde den oro som beskrevs var mer en produkt av att inte kunna slå sig ner någonstans.

hon skriver att hon inte trivs och att det därför bla. är rörigt och stökigt, det tolkade inte jag som att vara tvungen att flytta pga. bostadsbrist, #5, Someone
Well, jag gjorde min bästa och svarade på hennes fråga. Jag tolkar det som sagt från mina erfarenheter. Har inte varit inne på sidan så ofta och såg att ingen hade svarade på den.
hej har oxså flyttat en del de har tagit mig ungefär fyra år att rota mig . om du gör det som u tycker är kul ex lyssna på fin music ex eller måla om eller tapetsera i dom färger du gillar brukar fungera å mycke fina växster e bra lavendel är bra och de lungnar och du kan göra fina doftpåsar å kanske ge bort i present till någon du tycker om .läsa böcker å måla eller som jag pysslar mycke gör egna fina tavelramar och tittar på bra tv program osv gör de som känns bra och roligt för dig lycka till kram molly
Jag har också haft den där rastlösheten i kroppen. För min del gick den över när jag flyttade ut på landet. Nu bor jag nära naturen och kan odla, det gör mig lugn.
Sen har jag också upplevt att när man inte är säker på att man ska stanna på ett ställe så kanske man inte lägger så mycket kraft på att inreda och ställa i ordning som man själv verkligen skulle vilja ha det och följaktligen trivs man heller inte så bra.
Du låter precis som jag ett tag…. har haft 27 registrerade adresser på 39år…
Kom fram till att jag inte direkt sökte efter ngt utan kanske mer flydde.. från mig själv.. därav oron..
När jag fick barn gick det inte bara o flytta när det blev motgångar, va tvungen att stanna kvar, blev sjuk på alla plan men stannade kvar, fick hjälp blev bättre!
Mitt råd till dig gör av med ALLT du inte behöver, rensa bort saker som bara ligger! Prydnadsskaer du egentligen inte tycker om även om det e saker du fått!
Organisera det som finns kvar.
Det blir iallafall mindre att stöka till med! Och mindre energitjuvar!
Inred på ett sätt som passar DIG, o din personlighet!
Gör det mysigt varmt ombonat tryggt!
Rena med vit salvia, skaffa ett litet vattenfall, små lampor med varmt sken, gröna växter, det som passar DIG!
Men som sagt försök o känna vad det är som händer när du vill flytta igen… motgångar?
Hitta svaret i dej!
Lycka till o stor varm kram till dig!

Oj, Tusen tack för alla svar! Känner igen mig i mycket ni skriver! Ska skriva ett längre svar snart, hinner dock inte nu. Men tusen tack igen!

#10, willows epor, det låter som väldigt fina råd som du ger här, omtanke…

Jag använder en ritual som är väldig kraftfull. Det använder folk i sydamerika för att rensa bort dåliga energier och för att välkomna turen och överflöd och mer harmoni i livet, ritualen hjälper att rensa bort stagnerade energi och att lösa också på stagnerade saker i ditt eget liv.
Du behöver:
3 vita ljus (långa, alltså inte såna små så kallade "te ljus")
7 stycken rökelsepinnar av sandelträ lukt
1 flaska rödvin vinäger
en hink med varm vatten
*Viktig: Ritualen måste föregås av en storstädning hemma, alltså du måste städa och göra ren och fint i ditt hem innan du gör den här ritualen.
Du ställer dig utanför entredörren till ditt hem. Innan du går in i ditt hus du ber att dina andliga guider och andliga energier av renaste sorten ska hjälpa dig med sitt ljus och kärlek att rensa ditt hem. Du går in med högerfot först och sedan lägger hela inehållet av flaskan med vinäger i det varma vattnet. Du börjar att moppa golvet från det innersta rummet av ditt hem och fokuserar på att rensa all stagnerad energi. Du fortsätter så och moppar golvet fram till entré dorren. Sedan tänder du hela knipen av rökelse och rensar varje hörn och välsignar varje hörn av ditt hem (i samma ordning som du moppade golvet) och säger högt att ditt hem från och med nu är ren och välsignad och bara det bästa får komma in och stanna inne allt det som dåligt ska ut.
När du har rensat alla rum och kommer fram till dörren du låter rökelsen brinna av sig själv i en skål och sedan placerar du alla tre vita ljus på ljustakar och formar en triangel med de framför entrén till ditt hem (På insidan av ditt hem förstås!)
Spetsen på triangel ska peka på entré dörren. Du tänder alla ljus och ber att bara de renaste avsikten ska komma in i ditt hus och att detta ljus ska vara en barriär som kommer att stöta bort allt det som är skadlig och bara låta komma in överflöd och godvilja från alla som kommer i kontakt med dig och om någon vill dig illa det ska inte lyckas för du är skyddad.
Du låter ljusen brinna av sig själva och tackar dina andliga guider och alla andar som kärleksfull hjälpte dig att städa ditt hem.
Du får upprepa ritualen först om två månader eftersom den är väldig kraftfull och för med sig mycket ljus i ditt hem. Du kommer inte att märka skillnaderna omeddelbart , de kommer eftersom och det blir bättre och bättre hos dig.
Hoppas att du har användning av det så som jag gör.