Nackspärr
Vaknade i morse med en kraftig nackspärr… Vet ni några bra huskurer/örter/formler/mediciner/tips? Tack!
Har du en spikmatta så kan ju försöka lägga den så att du får den i nacken.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Tack för tipset! Ska lägga mig på den nu.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Vrid huvudet åt sidan och tryck lätt med handen för att hjälpa till, håll stretchingen i tio sekunder, håll sedan kvar i samma ställning men sen tryck med liten kraft huvudet mot handen så att du får motstånd, jobba med detta motstånd i tio sekunder, slappna sedan av. Stretcha sedan igen med hjälp av handen i tio sekunder, nu borde krampen ha släppt lite. Upprepa men var försiktig, endast lätt tryck.