Hjälp, vilka är stenarna?
Jag köpte en påse med blandade stenar men nu är det några jag inte vet vilka de är. Har sökt på internet men har inte lyckats komma på vilka de kan vara. Är det någon som känner igen dem?
B ser ut som en rosenkvarts och inget annat. Var det utlovat att där inte skulle finnas dubletter?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#5 Hm nej. Brukar de göra sånt?:/ Men den är ju extremt lik rosenkvarts.. Misstänkt ja.
Svårt när de är så lika.:/

#13 Liknar tigeröga.
B. Håller med Ganna, defenitivt Rosenkvarts.
D. Ser den ut som på bilden jag bifogat så skulle jag gissa på green quartz. Prova bildgoogla på det.
I. Är otvekligen en mineral vid namn Jet. Detta är ett stycke förhistoriskt trä som genom milioner av år har omvandlats till mineral.
J. Är jag inte lika säker på. Det är antingen ett stycke förstenad trä från öknen vilket jag mäst tror på. Eller ett stycke okaraktäristisk tigeröga. Men jag kan inte se om stenen skimrar som tigeröga gör eller inte.
K. Är jag inte säker på, suddig bild. Skulle dock säga brun Mookait.
L. Ja jag tror att du satt den i alla fall men den är i så fall mer än flinta. Det ser ut som att den lilla prickiga knölen kan vara fosilerad koral. Men det är inget att deppa över det, fosiler i almänhet har en kristallform mycket lik opal i sammansättning och jag personligen tycker mycket om att använda fosiler som ledare i healing mm.
Lycka till
simon
www.urmoderjord.se
#20 Hm nej J skimrar inte. Jo K ser ut att vara mookait - suttit och googlat på den. Hade aldrig hört talas om den innan. Roligt att lära sig nya stenar.
Tack för hjälpen.