Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2040 ggr
dragonstar
0

Boktipps

Ska beställa lite böcker och undar om ni har några tipps.

Jag letar efter en bok som är lite mer lärande, tex ett år och en dag som wicca. Alltså ritualer, fäser berättelser, övnignar.

Någon här som har några tipps?

Funderar på Scott Conningham Wicca och Living Wicca.

Har ni några tipps?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

#1 Tack för tippset ska kolla upp den.

Tänkte att jag kunde säga att jag har

En wiccas handbok av Jennyfer Hunter

och Solyterwitch av silver Ravenwolf

och fler därtill.

Det jag känner är att jag inte kommer ingång med det jag vill, försöker röra mig ute och på insperation. Så då var min tanke att hitta en bok som är ltie mer lärorik. För den som inte kunnat hitta andra runt om krng sig att pracktisera med elelr lära utav.

[Ariadna]
0

Scott Cunninghams Wicca och Living Wicca är en mycket bra introduktion till Wicca. Själv hittar jag ständigt ny information att ta till mig trots att jag tror att jag har läst dem hundra gånger. Enda problemet med dem är att de är lite vaga på saker, till exempel sabbater och ritualer. Circle of Fire av d'Este och Rankine verkar också vara ett bra tips.

När du har fått lite mer kött på benen så skulle jag verkligen rekommendera A Witches' Bible av Janet & Stewart Farrar. Om man bortser från att boken redogör för en Gardnerianskt/Alexandrianskt inriktat tradition så är boken en guldgruva och min referensbok nr. 1. Detta är alltså ingen nybörjarbok, men så bra att jag nämner den för alla intresserade av Wicca.

Solitary Witch av Ravenwolf upplever jag inte är så hemsk och farlig som de flesta försöker hävda att hennes böcker är. Jag tror inte att denna bok är en av hennes mer kontroversiella böcker heller. Det är bra att dubbelkolla allt hon skriver för det smyger sig in en del fel här och där. En Wiccas Handbok av Hunter har Onn skrivit en recension av som är läsvärd: En Wiccas Handbok. Det största problemet är språket. Det heter inte en wiccas - det heter en wiccans. Du kanske visste allt detta men nämner det ändå för säkerhetsskull.

Lycka till!

dragonstar
0

Tack bra att veta och för andra som kanske oxå tittar in =)

Håller med på Silver Ravenwolf. man måste lära sig att solla och tänka själv då är den bra.

Scott Connoingham verkar bra, men jag funderar just om det inte är lite för mycket nybörjare. Som en som löst en del och som inte kommer inggång själv och inte kan hitta andra är det kanske mer avancerade böcker man ska kolla åt?

http://www.amazon.com/Solitary-Wicca-Life-Complete-Mastering/dp/1593373538/ref=pd_sim_b_50

Wicca A year and a day

Någon som känner igne dessa? kännde bra med massor med övnignar, hur man känner energier och hur man firar högtider. har så svårt att göra det så det känns som att ha detta som grund under ett år och öva vore super..

MariaN
0

Wicca a year and a day har jag med köpt.

Jag tycker den är jättebra, mycket övningar.

dragonstar
0

#5 Vad bra, då kan den vara prisvärd då =) Funderar rätt skarpt på den. =)

MariaN
0

Jag tycker den var prisvärd =) Finns många bra övningar i den och man får lära sig lite om allting tycker jag.