Häxor iFokus

Häxor

Etikettnyheter
Läst 2111 ggr
Bodvar
0

Häxor flyger även efter påsk

I Aftonbladet intervjuas Anna Sporring som var med i DN i förra veckan. Som vanligt med AB, en reporter utan några som helst kunskaper i ämnet. (T.ex. påskdagen flög häxorna omkring. Jaha, minsta dagisbarn vet väl att det är på Skärtorsdagen häxorna flyger.)

För att inte tala om den osannolikt töntiga krönika skriven av en av ABs Medarbetare, som kommenterar artikeln.

Som har kunnat konstateras här tidigare, begreppet häxa förlorar alltmer sin betyelse.

Sebastian
0

Läste att hon var shaman också. Det är gott att se att mångsysslarna är välrepresenterade.

Bappho
0

#1 Och hon är medlem här på häxor skulle jag tro. Trollvind :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sebastian
0

#2 Kanon!

Bodvar
0

Nu har jag inget emot att man arbetar som "häxa" eller vad man nu vill kalla sig. Har själv träffat Anna för ett antal år sedan i mer "shamanska" sammanhang. Och jag kan inte annat än att uppfatta henne som seriös.

Men ABs artiklar blir oftast tämligen ytliga. Men publicitet är oftast bra. Var själv intervjuad av AB för sådär en 15 år sedan, under den tiden jag höll en hel del kurser. Nästan ett helt uppslag. Kursen jag höll strax efteråt drog 70 (sjuttio!) deltagare. Det var skoj.

Astraea
1

Varför väljer man att ställa upp i de här intervjuerna undrar jag.

Bodvar
0

#5 Varför inte?

När jag själv höll på som mest med kurser och sånt, blev jag intervjuad av flera olika tidningar. En intervju (tillsammans med några vänner, och oss ovetande) hamnade t.o.m. i Aktuell rapport. Inte illa va!

Men anledningen till att jag ställde upp så ofta var att om inte jag gjort det så hade de väl säkert hittat någon klåpare som inte visste vad han talade om. Bättre att de intervjuar någon seriös och kunnig person, än någon lallande luftskalle.

Astraea
0

#6 Hehe jag menar nog egentligen tvärtom, varför envisas media med att göra de här artiklarna. Fast svaren är väl egentligen redan givna. Det säljer, av någon anledning. Och precis som du själv skrev i ett tidigare inlägg, man ställer upp för att publicitet ofta är bra.

Ja hur är det nu det brukar låta om porrtidningar, det är artiklarna som är det intressanta. ;)

Sebastian
0

#7. Kanske är det så enkelt att påsk=häxor.

Tycker det är tråkigt att de skriver på ett oseriöst sätt. Om det nu gick att skriva en sån här artikel seriöst. Det verkar som att det är lite meningen att driva med dem som ställer upp.

Bappho
0

I regel så är det väl personer som har ett företag och som säljer tjänster som ställer upp på intervjuer så det är väl inte så konstigt. Reklam :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

intressanta tankegångar.
Och alla andra som vill ha kontakt med seriösa utövare, de hamnar här!

Men sen då? vi behöver personlig kontakt också, inte bara här.

Häxlägret i Garberg var väldigt lyckat, ingen som har tankar på något liknande i år?

LailaBaba
0

#0 Ja vad ska man säga om "krönikan"? Jag skämdes lite när jag läste faktiskt, fast jag inte har skrivit den. Antar att den var menad att vara rolig.

Men jag tycker vi ignorerar alla förlöjliganden, vi vet ju vad vi står för och tror på, som vanligt. Alla har sin egen tro, det är väl bra det.

Bodvar
0

#7 Visst. egentligen ganska kul, även om vi blev rätt snea direkt eferåt. Artikeln hade det lockande namnet "Hednisk midsommar: Sex, droger och offer" och var fylld av diverse fantasier, blandat med det vi sa..

Året efter kom de båda tomtarna in till den kända new age-butik som jag jobbade på för att göra något reportage av någon anledning. Men när jag kände igen dem gav jag dem onda ögat och de lommade iväg utan att ha fått ställa en enda fråga eller ta en enda bild. Ha, ha!

Vekka
0

Ja, artiklen eller intervjun med trollvind tyckte jag inte det var något fel på.
Självklart flyger jag efter påsk, hela året, tar en tur när det passar! :)  finns fler häftiga fester att flyga till också :) inte bara skärtorsdagens :)