Häxor iFokus

Häxor

Etikettnyheter
Läst 2111 ggr
Bodvar
0

Häxor flyger även efter påsk

I Aftonbladet intervjuas Anna Sporring som var med i DN i förra veckan. Som vanligt med AB, en reporter utan några som helst kunskaper i ämnet. (T.ex. påskdagen flög häxorna omkring. Jaha, minsta dagisbarn vet väl att det är på Skärtorsdagen häxorna flyger.)

För att inte tala om den osannolikt töntiga krönika skriven av en av ABs Medarbetare, som kommenterar artikeln.

Som har kunnat konstateras här tidigare, begreppet häxa förlorar alltmer sin betyelse.

Sebastian
0

Läste att hon var shaman också. Det är gott att se att mångsysslarna är välrepresenterade.

Bappho
0

#1 Och hon är medlem här på häxor skulle jag tro. Trollvind :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sebastian
0

#2 Kanon!

Bodvar
0

Nu har jag inget emot att man arbetar som "häxa" eller vad man nu vill kalla sig. Har själv träffat Anna för ett antal år sedan i mer "shamanska" sammanhang. Och jag kan inte annat än att uppfatta henne som seriös.

Men ABs artiklar blir oftast tämligen ytliga. Men publicitet är oftast bra. Var själv intervjuad av AB för sådär en 15 år sedan, under den tiden jag höll en hel del kurser. Nästan ett helt uppslag. Kursen jag höll strax efteråt drog 70 (sjuttio!) deltagare. Det var skoj.

Astraea
1

Varför väljer man att ställa upp i de här intervjuerna undrar jag.

Bodvar
0

#5 Varför inte?

När jag själv höll på som mest med kurser och sånt, blev jag intervjuad av flera olika tidningar. En intervju (tillsammans med några vänner, och oss ovetande) hamnade t.o.m. i Aktuell rapport. Inte illa va!

Men anledningen till att jag ställde upp så ofta var att om inte jag gjort det så hade de väl säkert hittat någon klåpare som inte visste vad han talade om. Bättre att de intervjuar någon seriös och kunnig person, än någon lallande luftskalle.

Astraea
0