Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1706 ggr
Honungskaka
0

Jag blir smått irriterad!

Jag förstår inte syftet med häxor nu för tiden! Förr i tiden så var vi helare som hjälpte våra med människor med år av kunskaper, nu förtiden så anses häxor vara fula gamla gummor, jag är inte ful och deffinitivt inte gammal!

Jag har dessutom börjat ogilla att folk inte kan sära på Wiccas och Häxor, jag är Wicca och inte häxa. Jag förstår att man lätt blandar ihop de två sorterna. Jag kan ha missuppfattat allt, men jag är fortfarande irriterad över hur vi Wiccas och häxor framställs!  Jag skulle älska att höra hur ni tycker om det här, vad ni har för tankar om allmänhetens fördommar mot oss "häxor"

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

Bappho
0

Om du nu inte vill förknippas med häxor, varför väljer du då att kalla dig wicca? Wicca är den åldriga formen av det engelska ordet witch, som på svenska blir häxa.

Kan man verkligen vara Wicca utan att samtidigt vara en Witch?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Honungskaka
0

JAg menar inte att jag inte vill förknippas med en häxa, det är inte det jag är irriterad på om det framstår i texten, jag älskar häxor, men jag vill inte att människor ska ha den uppfattningen om dessa starka kvinnor som de var :D

Josefin

Honungskaka
0

Så om någon av er uppfattade den fel, som att jag ogillar häxor och inte tror att de har något med häxor att göra så ber jag om ursäkt, det var deffinitivt inte det jag menade !

Josefin

Mysan59
0

Fast jag tycker nog att folk visst har ändrat uppfattning om det där med gamla fula kvinnor som häxor.

Nu för tiden vet väl alla att en häxa/wicca kan se ut hur som helst?!

Vet inte skillnad på häxa/wicca, jag är ingen utövare själv, bara intresserad av ämnet häxor/wiccan.

Bappho
0

En annan populär bild av häxan är att hon är en vacker, mystisk förförare ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Mysan59
0

#5 Ja precis och den är väl ändå vanligare nu för tiden? Tycker jag iaf

Endroppeihavet
0

#4 ja jo verkligen - Nu för tiden är väl Sabrina, förhäxad osv snarare idealhäxan.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Mr-K
1

Jag är väl lika trött på folk som envisas tro att alla häxor förr var helare, snälla och oskyldiga:)

Astraea
0

Jaa, ful, hemsk, elak eller vacker, förförande och/eller snäll…Häxa som häxa, vi är väl som folk är mest - olika. Varför de här stereotyperna? Fast iofs, vi (samhället) verkar ju rätt kåta på att kategorisera det mesta. Kvinnobilden är ju rätt bedrövlig överlag. För att inte prata om mansbilden. Reklamen för coca-cola zero säger väl allt.

Tride
0

kraxFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen