Namn hjälp
Halloj på er alla här inne. Jag är mest av en läsare på era underbart intressanta artiklar och skriver inte så mycket. Men tänkte be om lite hjälp.
Jag har en kull råttungar nu och helt inne på temat häxor eller närliggande. De är alla svarta och viltfärgade med stora dumbo öron. Så temat passar rätt bra.
Men letar och letar. Hittar tusentals bra namn osv men svårt att bestämma mig.
Lite hjälpt tack. Bra namn, meningar osv som man vågar namnge en råttunge. Gärna inte med någon hemsk innebörd bakom ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ja, hade jag råttungar i huset skulle jag slå ihjäl dem, men så är jag också en elak jävel.
Men lycka till!

Pomperipossa! är så fint :)
#1 haha jo jag var beredd på liknande inlägg ;-)
Tyvärr djurvänn själv då inget ska slås ihjäl i onödan.
#2 tack så mycket :-D

Hade jag först läst ditt latinska devis, hade jag kanske varit mer försiktig. Men du tycks inte ha tagit illa upp.
Annars kommer jag att tänka på Ratatosk, visserligen inget häxnamn, utan namnet på det ekorre som kilar upp och ner för världsträdet Yggdrasils stam.
Men förleden rata- är av samma rot som råtta (lat. rattus) och namnet kan tolkas som "gnagartand".
Ne inte tagit illa upp ;-). Vet ju var jag lagt inlägget och att folk har olika åsikter. Var en stor chansning att ens få bra svar. Tackar för det jag får.
Melvin fick jag upp i huvve. vet inte varför. Har du någon råtta som ser ut som en Melvin? 
Ehm, Merlin också kanske? 
Madame Mim?
Kommer att tänka på namn från en bokserie jag nyligen läst, jarastavens vandring. Där fanns det massor av annorlunda namn. Mansnamn som i boken beskrevs som mörka i sitt utseende: Orian, Ional. Kvinnor med ljusa drag: Siri, Jorunn.
Onda personligheter: Tertor, Iliana
ja, några förslag från mig!;-)
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."