Svart
Det här låter nog som en dum fråga, men jag såg Simsans duk i "element altare"-tråden och kom att tänka på att de häxor jag stött på ofta använder svart - både i klädseln och till annat. Varför? Är det en slump, eller har färgen något speciellt syfte (fokus t ex)? Vilka fler färger använder man och när, samt vad har de för syften?
Sry att det blev så många frågor på en gång, men jag blev så nyfiken.

Hahha, ja, antagligen av en slump tror jag, tänkte inte riktigt på det när jag sydde den :P <3
Kramar Simona :)

Bra fråga! En teori jag har är att det beror på gammal vana eller tradition, att det lång tillbaka inte fanns så många andra färger att tillgå eller att dessa var mycket dyra :)
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
Jag skulle vilja säga tvärtom. De seriösa häxor och wiccaner jag känner är väldigt färgglada av sig.
Witches don't get mad, they get even.
#3 Jag är seriös och jag trivs i svart och mörka färger
. Vad man har för färger beror nog på vad man trivs i och inget annat men visst finns det vissa som är gothare som tror de är häxor, likväl som det finns de som aldrig skulle kallas sig häxa men ändå lever som en.
Mvh. Silverhuldra
#4 Mjo, jag uttryckte mig kanske lite klumpigt. Menar inte att där skulle vara något samband mellan om man var seriös eller inte. Fram tills ett par år sedan var hela min garderob svart + jeans. Religion/trosuppfattning osv sitter knappast i kläderna.
Witches don't get mad, they get even.
precis
Mvh. Silverhuldra
Jag använder inte några speciella kläder, jag är ju inte Wicca religion så så… jag är ju mer "vanlig" häxa… jag tror inte det spelar någon roll vad man har för kläder… utan är mer om våran omgivning och våra tankar och känslor med mera….hmm…
Jag har också sett det, mig gör det inget. Klär mig själv ofta i svart, men också andra färger på kläderna.
Tack för svaren. Då vet jag.
Jag tillhör nog de svarta häxorna då ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax