Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1509 ggr
Ceriadwen
0

Försökskaniner?

Är det någon eller några stycken som skulle vilja vara försökskaniner? Jag har bara fått ett ryck att vilja ta upp spådomskonsten igen men det känns inte så motiverande att bara spå sig själv. Glad Men ta det för vad det är, jag är inget proffs men självklart seriös. Antar att vilka frågor som helst går bra, men max två frågor per person tack. Jag spår i tarot och runor.

Skicka ett mail med frågan till Myrrah_16@hotmail.com

MVH/Ceriadwen

LinaN
0

Jag har mailat dig ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ceriadwen
0

Tack LinaN! Glad

Jag sätter temporärt stopp nu, eftersom fyra personer har mailat mig. Jag vill kunna ta god tid att besvara frågorna eftersom jag tycker att kvalité är bättre än kvantitet i det här fallet. Flört

Tack ni som har svarat! Jag hoppas ha tid att börja i morgon. God kväll!

LinaN
0

Tack Ceridwen!

tycker det är bra att du sätter ett stopp, så du inte får förmycket upp över öronen ^^

God kväll, sov gott och god lycka imorrn.

Aelsklinn
0

Tack så mycket för ditt svar Ceridwen! Jag kände faktiskt igen mig i mycket av det du skrev, och det är även sådant som jag själv funderat över.

Väldigt kul att du spådde runor tycker jag! Hur går det till när man spår med runor? Är det så att man har runorna i en påse och att man känner av energierna från runorna (och då tar man de runor man känner av mest)?

Mvh Linn

LinaN
0

Aelsklinn, när jag spår i runor så tar jag alla i händerna, koncentrerar mig på den personen som det berör och sedan kastar jag dem framför mig på en yta. Och beroende på vilka runor som hamnar med teckensidan uppåt så plockas dom som inte har tecken på sig bort.

Sedan tyder jag utifrån de som är uppåtvända och hur de ligger i röfhålladne til lvarandra….

Helka
0

Åh, så synd att jag inte hittade hit tidigare…..

LinaN
0

Helka, du är välkommen ändå ^^

Bättre sent än aldrig.

Helka
0

Åh tack!!!! *ler*

LinaN
0

Dessutom har denna siten inte funnits särskilt länge…. november/december kom den väl…. ^^

Ceriadwen
0

Aelsklinn: Tack! Vad bra att du kanske fick lite stöd i dina egna funderingar. Jag önskar dig all lycka till!

Vad gäller hur jag använder runorna så gör jag faktiskt exakt som LinaN beskrev, vilket var lite roligt. Enda skillnaden kanske är att jag har en runduk med olika fält som står för olika saker, vilken jag kastar runorna på och tolkar därefter.

Ett mail till är på väg till en deltagare för övrigt och det sista kommer nog i morgon. Glad

LinaN
0

Jag har länge funderat på att skaffa mig en rund duk med dessa fält. Skulle du kunna tänka dig att ta en bild på din duk om det itne är för personligt?

Jag kastar väl mina runor utan duk mest för att jag har en idé om att man ska kunna i värsta fall klara sig emd så litet som möjligt ^^ 

Men en duk har vart på funderingen ett tag emn itne hittat något som känns rätt elelr så, vill nog ha det på ett stycke skinn som känns rätt. 

Mina runor förvarar jag i en liten svart sammetsportmonnä då själva runstenarna är små, max 1x1 cm stora i litet olika former. Ska ordna bilder på dem :P som så mycket annat, när jag väl flyttat in i nya boendet o kommit iordning.

Ceriadwen
0

LinaN: Jag har en bild på den kombinerade påsen/duken här (plus mina runor): http://www.deviantart.com/deviation/19448199/?qo=31&q=by%3Aceriadwen&qh=sort%3Atime+-in%3Ascraps

Konstruktionen är så praktisk eftersom man då alltid har runduken med sig! Skrattande De olika fälten är min egen idé och det går att läsa under bilden hur jag har tänkt kring dem.

LinaN
0

tog mig firheten att länka direkt til lbilden här….. eftersom är man itne medlem på deviantart så komemr det en faslig massa reklam hela tiden….

Ceriadwens runor o duk

Ceriadwen
0

Tack Lina, vad bra. Glad

LinaN
0

så litet så :P

om du gör såhär att du skriver en liten text

tex:

Mina runor

sedan tar du och markerar texten så ser du att en liten kedja här ovan i verktygsfältet tänds, och likadant finns en bruten kedjelänk. Klickar du på den obrutna kedjan så komemr det in en rutan där du kan skriva i urlen (dvs hela adressen til len sida inkl http://www.osv.se) sedan klickar du i den lilla rutan "öppna i nytt fönster" och sedan trycker du på "Skapa" sen försvinner rutan, avmarkera din text innan du fortsätter skriva…..

sedanskickar du inlägget som vanligt så får du din länk i kortformat så att säga :P

Ceriadwen
0

Tack, jag har alltid undrat hur man gör så! Flört

Nu är alla spådomar ute i cyberrymden och jag väntar bara på en del svar. Tack för alla utmanande frågor, det har varit väldigt givande! Det har varit härligt att varje kväll/natt i tre dagars tid ha fått ägna mig åt det här och få lite "rutin". Vill att ni ska veta att jag ägnade mycket tid åt det, ca 1,5 timme per person! Haha, but it was a labour of love. Skrattande

Hoppas få fler spåkaniner (som LinaN så vackert döpte det till) om ett tag, men först vill jag smälta upplevelsen och läsa svaren. Kanske borde jag lägga det på hyllan om ni inte blev nöjda, vi får se… Räcka ut tungan

LinaN
0

*viftar bannande med ett finger i luften* inte att du lägger det på hyllan vännen!

Jag fick färdigformulerat den fråga jag egentlgien ville ställa som nummer två. För den egentliga frågan ville itne komma fram just då, men jag lägger den på lager tills du är beredd att ta itu med ytterlgiare en fråga.

känn dig inte stressad ^^

Men visst är Spåkanin ett bra uttryck? :D

Destany
0

synd att jag inte såg detta tidigare hade gärna blivit spådd i runor.. hoppas att du börjar spå snart igen

Ceriadwen
0

Efter att ha fått positiv feedback tar jag gärna emot några nya frågor nu. Glad

Athlas
0

Ceriadwen jag har mailat dej Glad

Destany
0

jag har mailat nu

SannaHolmgren
0

Nu har jag också mailat.Glad

Ceriadwen
0

OK, jag sätter ett stopp nu igen. Men LinaN får gärna maila in sin fråga också, som hon har gått och klurat på. Skrattande Jag är ju nyfiken av mig.

Kan dröja lite längre med svaren den här gången!

Helka
0

Nää, är jag för sen igen??? Huga, här gäller det att logga in varje dag, så att inte chanserna susar förbi en!

Ceriadwen
0

Skicka en fråga du också då Helka! Oskyldig

Helka
0

SkrikandesMen herreguuuud, vad jag är velig, nu törs jag inte!!! *fniss*

Jag väntar ett litet tag…Generad

LinaN
0

Ska maila min fråga till dig ikväll eller imorrn…. har precis flyttat NÄSTAN färdigt ^^

[tiiia]
0

kan man spå för att se vem man var i ett tidigare liv?
isf så vill jag att du spår mig om du har tid. *nyfiken* 

mailar inte nu dock, du får säga till när du har tid och lust :)

Madde
0

Går det bra om jag skickar ett mail till dig???

Har inte kommit på några frågor än. Tänkte vänta tills jag fått ett svar. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

LinaN
0

Hmmm.. Frågan min krumbuktar… nu har han ändrat form igen…..

Men nästa gång han är formulerad skicakr jag honom till dig …..

Ceriadwen
0

Madde: Jag sätter tyvärr stopp för fler frågor. Känner att det har blivit lite för många och att min tid inte riktigt räcker till. Fot i munnnen

Destany
0

Ceriadwen… när kan man förvänta sig ett mail?? e ju nyfiken

Ceriadwen
0

Ursäkta att det dröjer, jag har haft det ganska stressigt med tenta och nu har jag praktik. Men senast söndag ska jag försöka fixa med det. Ha tålamod. Räcka ut tungan

Ceriadwen
0

Ni får fortsätta ursäkta mig tyvärr. Engagemanget har verkligen saknats på sistone. Absolut sedan jag skickade iväg en för över en vecka sedan och fortfarande inte har fått någon feedback… *hint*

Yggdrasill
0

jag har mailat nu Räcka ut tungan

Smeagol
0

hoppa att du hålle ross uppdaterade när man kan skicka in sina frågor, om du nu vill fotsätta med det??

starshine
0

Säg gärna till mig om du har ork att forsätta spå olika människor. Har lite jag skulle vilja reda ut nu i mitt liv och vill ha lite vägledning

Yggdrasill
0

Jag spår i ben så skicka gjärna frågor till mig!

Emmie_lofgren@hotmail.com

varulven
0

shit vad kulatt spå i runor. Har varit insnöad på tarot, men runor verkar ju nästan roligare :)

Flintflikkan
0

Har mailat dig….. Hoppas du har lite mer motivation och ork nu *ler*

Ceriadwen
0

Jag tar tyvärr inte emot fler frågor nu, bara så alla vet. Glad Kanske någon gång i framtiden och i så fall låter jag er veta.

MVH