Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 763 ggr
Sara
0

Söker medium!

Jag är skeptiker till allt jag inte blivit bevisad om på ett genomsäkert sätt! Det är lika bra att erkänna det med en gång. MEN jag är lika skeptiskt till övernaturlighet som inte övernaturlighet. Problemet är väl att jag har svårt att lita på vad folk bara säger, jag vill att de isåfall skall säga något riktigt personligt om mig eller mina anhöriga som gått bort.

Däremot börjar jag bli övertygad om att det finns någonting efter jordelivet, såväl för människor som djur. Så det jag är skeptisk emot när det gäller detta är just om människan (mediet) verkligen är äkta eller om hon/han är ute efter att tjäna pengar på godtrogna människor som sörjer.

Jag vill komma i kontakt med något/några medium som kan hjälpa mig till vetskap och kontakt. MEN utan krav på "timlön" utan mer baserat på vad som kommer fram. Kommer det fram saker som jag kan vara säker på så kommer jag att betala för det samt att jag kommer att förmedla kontakt med andra som vill ha hjälp. Kommer det bara fram "ytliga" saker som kan gälla nästan alla människor så blir det inga pengar och inga rekomendationer. Jag är seriös men inte naiv så bluffare gör sig inget besvär!

Skriv här eller PMa mig om du kan hjälpa mig. Jag bor i Alingsås.

Sara

LinaN
0

Jag kan hålla md dig o matt där finns en hel del kvacksalvare runtomkring i vårt land som gör saker o ting enkom för att tjäna pengar på det….

Jag hade gärna hjälpt till om jag hade kunnat säga att jag dels vågar mig på att göra en sådan  sak efterosm att kontakta folks döda släktingar är väldigt personligt och känsligt för mig…. (fick för mig att du ämnar kontakta någon som gått vidare…) 

Däremot så vet jg ett TV-medie som jg har stort förtroende för och det är mannen på tv4+ som är engelsman (tror jag) och har ett öga som han är ärrad kring…. minns itne vad han heter…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Idun
0

Är det Terry Evans du menar?

skogsgubben
0

Kolla om det finns någon spiritualistisk förening där du bor eller i närheten. Där kan man komma i kontakt med medier och de kan även rekomender vilka som är bra.

LinaN
0

Jo! Terry Evans!

Tycekr ha nverkar vara en sån där redig o stabil karl som inte alls är rädd för känslor….. Hade nog velat ha honom som morfar :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Linda
0

Gå in på www.overnaturligt.ifokus också

Sara
0

Tack, den siten finns inte med i min lista!

Sara

Heda
0

Det finns ett medium i kungsbacka som jag har gått hos en gång innan om du är intresserad,hon är suverän,men det kostar pengar,jag tror knappast du hittar någon som inte tar betalt och som gör ett bra jobb.

mvh//Emma

susanne.s
0

Terry Evans är fullbokad i flera år framöver.Ledsen

Sara
0

# 7 Jag betalar om de gör ett bra jobb. Saken är att jag vill inte lova massa pengar och så får jag intrycket av att de är kvacksalvare.

Sara

skogsgubben
0

Man får nog vara ett extremt specialfall om man ska lyckas tränga sig före i den långa kön till Terry Evans. Så man får nöja sig med att se honom på storseanser och på TV.

mosterMimmi
0

Fast man lär sig av kvacksalvare också. Man lär sig känna igen skillnaden på ett riktigt bra medium och de som kanske har haft förmågan tidigare men inte är balanserad eller låter girigheten komma i vägen för förmågan. Sedan tycker jag att du har fel ingångsväg om du är nöjd så betalar du annars inte…. Jag kan t.ex. inte se om ev. framtida partners eller om pengar. Däremot din egen personliga utveckling och din egen kompetens ser jag. Men om du vill höra om karlar och om tipsvinster blir du besviken om du går till mig!

Sara
0

# 11 Inte nöjd på det viset utan mer att jag känner att det är äkta och inte fejk. Sen är det inte förutspåelser jag vill ha hjälp med utan jag vill ha hjälp med kontakter med "andra sidan". Det finns speciellt en person jag vill "prata" med.

Grejen är väl att jag inte har så mkt pengar att röra mig med och jag vill inte blir blåst på det lilla jag skrapat ihop för att kunna göra det här.

Vad brukar medium som kan kontakta andevärlden begära i ersättning? Vad är rimligt?

Sara

Hennum
0

jag har alltid låtit bli att gå till nåt medium för att det kostar så förfärligt mycket. jag har inte en massa hundralappar att kasta bort på något som kanske inte är värt en tia.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sara
0

# 13 That's it!!!! Just så känner jag oxå!

Sara