PANIK! Är det rimligt?
Har en vän som bara är negativ. I Morgon så ska jag konfrontra henne ( det är bla hon som gjort mej så nere ett par dar) och tvinga henne att bla skriva saker om sej sjäv som är POSSITIVA, Är det rimligt med 10 saker? Eller ska jag säga tex 5 saker? Vad är rimligt. Hon ska även få skriva possitiva saker om sina barn (som jämt är sjuka) och hemmes sambo.

Jag tycker att det låter rimligt med 10 saker, för när man väl har börjat och tänka efter så hittar man ganska mycket som man egentligen aldrig har tänkt på. :)

Åhhh tack. Jag tror oxå att hon hittar 10 saker. Men jag ville höra. Hon är en mycket negativ människa som jag tycker mycket om :)

Bra att du försöker få henne att hitta det positiva tänkandet tycker jag :) Alla mår så mycket bättre med lite positivt tänkande :)
Jag undrar om du inte ska börja med 5 saker, för har man alltid varit negativ så kan det vara jättesvårt att hitta 5 saker, för att inte säga 10!
Så börja försiktigt och efterhand kan hon öka på dom positva sakerna.
Inte konstigt att barnen är sjuka …! Hon borde tänka på att inte föra över sina negativa energier på dem, om inte annat.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#5… låter som ett ganska bra förslag….
Men men Kickan tror att du kanske kan minska ner listan.. men vad du också kan göra är… ett ganska bra … tycker jag då… hehehe.. är att sätt upp listan någonstanns som hon går förbi ofta, kanske vid entrén eller något sådant… för varje gång hon går förbi listan kan det bli en pekpiinne till att tänka possitivt och för varje gång ska hon försöka skriva upp en possitv sak, det behöver inte vara bara om henne utan posstiva saker omkring henne, med mera, helt enkelt possitivt tänkande… då på denna lista har man inte några antal, utan den fyller man på vart eftersom… den kan i princip bli hur lång som helst… här ser man också hur man själv utvecklas…
#5 Nåja, jag växte upp med en uber-alles negativ familj och jag var ovanligt frisk under hela min uppväxt (fysiskt i alla fall), så jag tror inte så mycket på att föra över energier på barn. I alla fall om man inte medvetet eller omedvetet riktar in sig på att skada med sin negativa energi.