Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 2003 ggr
[dcpower]
0

tillber ni drakar????

hejsan det va ett bra tag sen jag skrev härinne men har tittat in med jämna mellanrum nu tänkte jag fråga er en sak om en grej jag nyligen har kommit på ser ni drakar som era gudar???? tillber ni drakar när ni ska göra ritualer å sånt???? jag har/hade en drake som kraftdjur å därför vill jag ha drakar som mina gudar å dom jag tillber till å dels för att jag e löjligt förtjust i drakar. jag undrar om det e nåpn mer än mig som har ungefär samma tankar som mig om drakar//dcpower

Lore
0

Även jag har en ohälsosam anknytning till drakar. Jag har en guide som dyket upp då och då i mina resor som är just en drake men det har hänt att det även kommit andra drakar på besök under meditation. Men jag har alldrig tilbet dem det får jag tillstå. För mig är de andliga väsen och inte gudar. men det är min åsikt. drakar har en benägenhet att inte lyssna på ens böner, i alla fall dem jag träffat, de är alldeldes för stålta.

Där borde väl finnas någon religion i världen där en drake har gudastatus. Ingen jag känner till dock.

Lycka till

Simon

www.urmoderjord.se

Mr-K
0

Har gjort en del ritualer med Tiamat som är en drake ur den babyloniska tron. Deras skapargud som i och för sig senare blev besegrad utav nyare krafter.

pelle1234
0

#2 Marduk. Det var väl så att människorna var skapade för att sörva gudarna så att de kunde ta de lugnt eller ?