Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 1873 ggr
Simsan
0

Tillbehör

hej, köpt en handgjord kista när jag var i  indien. Ska lägga in några av min häxsaker i den sen, jusst nu har jag bara rökelser, ska lägga in mina örter och några ljus där, ska också beställa en athame och en bägare sen . . . sen typ göra en egen book of shadow, har mer sakersom t.ex tarot kort men måste leta lite :P men behöver jag nått mer ? ? :)

(tappat bort lite men ska leta snart :) <3 )

Endroppeihavet
0

Beroende på vilken tradition du följer så behöver du ingenting, ingen av de "klassiska" altarprylarna som ofta kommer med i nybörjarböckerna är ett måste.

Men sen beror det ju på vad för magi det är du ska utöva. En bägare kan ju vara vilket glas som helst egentligen, men jag kan förstå att man är ute efter att skapa en viss stämning med sina tillbehör men det går att hitta vackra bägare utanför newagebutikerna (om det nu var där du skulle beställa vill säga).

Nu vet jag som sagt inte vilken typ av magi du tänkt utföra men av erfarenhet kan jag säga att ett eldtåligt kärl är bra att ha, för att bränna rökelser i, örter, papper med olika textuella eller visuella ändamål på etc.

En spade! När man ska gräva ner vissa offer eller plantera formeln i marken med mera.

Tåliga kängor för utomhusritualer i skogen, något att sitta på är också bra att ha.

Ljus används också väldigt flitigt inom magi, kan slå ett slag för handstöpta ljus!

(Jag är så ohäxig och praktisk) ^^ När jag tänker på saker man "behöver" så tänker jag på tofsar eller hårklämmor så man inte bränner ner håret, att man ska ha en stol redo under brandvarnaren, bra planteringsjord till ens örtagård och annat…

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Praefatio
0

#1 Det låter som att du har lärt dig av forna misstag, den hårda vägen, haha :)

#0 Köp det du tycker om. Det finns inga måsten! Du behöver bara det du känner att du kan använda och hantera. Det är ingen idé att köpa någonting som du sedan inte vet syftet med, bara för att någon säger att du måste ha det. Redskapen är bara hjälpmedel för att skapa magi, det är du som skapar magin. :) Lycka till!

Endroppeihavet
0

#2 Syftar du månne på brandsläckare och håruppsättningar ? ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Astraea
0

#1 Samt en bra ryggsäck att bära i. Jag är på din linje^^

Praefatio
0

#3 Just precis ;)

Simsan
0

hahha oki :)