Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 4179 ggr
[Ackinna]
0

Drömdagbok... eller?

Hejsan, jag tycker det är intressant med drömmar, drömmtydning och spå i drömmar m.m. Menjag är ju inte sååå… "nördig" i ämnet, utan mer lagomt intresserad.Så pass intresserad jag vill att detta inresse ska få växa fram framöver, eller ett område som jag vill utvecklas.

Nu är det så att jag har en liten fundering. För att kanske hålla reda på det som jag drömmer, när jag drömmer, och på vilket sätt jag tolkar drömmen… alltså tyder den, kan det vara praktiskt att föra någon form utav drömdagbok??? På så sätt kanske hålla reda på vad som har hänt och inte hett, vilket leder till att man kanske kan lättare kan se om drömtydning stämmer m.m.?? Hur gör ni som kanske sysslar med detta?? Lite tips och råd skulle jag gillla.

Bappho
0

När jag var ung så skrev jag alltid drömdagbok, jag skrev flitigt dagbok överhuvudtaget :) Det är ett bra sätt att minnas dem och göra dem levande i dagtid tycker jag. Tyvärr så drömmer jag nästan aldrig numera, inte sådana man minns i vilket fall. Jag sover nog alldeles för få timmar per natt.

Hade jag mer tid att sova och skriva så skulle jag nog fortfarande föra drömanteckningar. Det finns mycket information att hämta där som man kan analysera för att få lite mer insikt om sig själv.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
0

Jag har en skrivbok vid sängen, skriver ner så fort jag vaknar om jag tycker det var en intressant dröm. Men jag gör det inte direkt för någon vidare analys, det är roligt när det blir sanndrömmar eller bara väldigt skruvade drömmar man vill komma ihåg.

Men jag skulle säga att en anteckningsbok låter som en utmärkt idé. Och då kanske skriva lite mer diligent än vad t.ex. jag gör.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Astraea
0

Jag skrev också flitigt förr men nu blir det i perioder. Att ha en bok vid sängen och rita/skriva ner direkt när man vaknar är en bra idé. Sedan kan det vara kul att hålla koll på vad det är för månfas och vad man gjorde dagen innan. Efter ett tag går det kanske att utläsa om det finns samband eller inte.

[Ackinna]
0

tack för tipsen… då var kanske min idé om att föra en drömdagbok inte så dum, då ska jag genast starta igång. Det som har fått mig att tänka tanken att göra det är att den 8.e, så drömde jag att min plånbok blev stulen.

Det  att få något stulet betyder att man får typ juveler, plånbok i tydning att man får goda nyheter… Det komiska är att den 8.e.. alltså igår träffade jag en man, med ordnat liv m.m. bla bla bla… Juveler kanske inte alltid betyder exagt JUVELER utan mer som värdefull, med högt pris m.m. Juvel kan ju kanske vara någonting annat, en symboliskt bild för något annat…  I det här fallet kan nog kalla denna man som en juvel.. hehe..Tycker det är en komisk händelse, som jag vill liksom notera så man kommer ihåg det. 

När man ändå är inne på drömtydning… och om jag ska utgå ifrån att drömmen igår är sant, så hade jag en dröm natten innan att jag hade en gräl med mina föräldrar… Det var mer som ett brål, reält bråk. Både biltligt och känslosamt, Usch minns känslan jag hade när jag vaknade.. men via drömtydning så betyder det att man i framtiden kommer begå ett allvarligt brott… oj oj oj… bådar inte gott för min del :)

Ganna
0

#4 Strunta i alla drömböcker/lexikon, det är mest bara blaj. Våra interna symbolspråk är inte så allmänna att man kan fånga dem i uppslagsliknande form; jag associerar t.ex. rosor med vissa saker medan du med all säkerhet har en helt annan uppsättning associationer till dem.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[Golgadoth]
0

När jag var mindre brukade jag skriva upp vad jag drömde, om det var nåt riktigt läskigt eller roligt. Nu, om jag drömmer nånting som är trevligt, så brukar jag tänka på det över dagen, sedan när jag går och lägger mig på kvällen så tänker jag på drömmen, och typ "bygger" vidare på den, sen drömmer jag om den en natt till. x)
Annars kan du ju skriva på datan i ett WordPad document, fast det är väl inte lika kul kan jag förstå..:)

Astraea
0

#5 *Gör den bugande smileyn*

Endroppeihavet
0

#5 Huvudet på spiken!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Sebastian
0

#0 Skaffa ett fickminne med talsensor. Finns på Claes Olsson för en billig penning. Då kan du prata in när du vaknar och så kan du ha den stå på nattduksbordet så att den spelar in när du pratar i sömnen.

Dock ingen bra idé om man snarkar mkt… Blir dyrt med batterier..