Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 5262 ggr
Iram
0

Ville bara...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…önska er alla en härlig Mabon!!

Idag infaller höstdagjämningen. Dag och natt är lika långa. Balans råder, vågskålen väger jämnt. Skörden är bärgad, såväl den inre som den yttre. Detta är en tid att tänka tillbaka på allt man har fått, såväl gåvor som erfarenheter. Känn tacksamhet även för de små segrarna och lyckostunderna. Vänd nu din energi inåt till stillhet, eftertanke och vila, och gör dig beredd att möta vintern. Vare sig ni kallar denna dag för höstdagjämningen, mabon, thanksgiving eller äppelfesten så önskar jag er en underbar dag!

Och lingontuvorna lyser röda!

Kram Iram

Outrageous
0

Jag ska åka och fira med Rovanja. :)
Vädret är väl lite sådär, men det kanske ordnar upp sig.

Trevlig Mabon allihop!

Coturnix
0

Fint skrivet Iram!
Njuta äppelskörden och möta vintern med tillförsikt. :)

BiGavia
0

Ja, en trevlig Mabon alla.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Mystica
0

Ganska tråkigt väder här, men då är det ju desto mer tillåtet att sitta inne och mysa och pyssla. =P
Tyvärr ganska dåligt med äpplen på våra träd i år. De vilar sig, kanske. ^^
Dock är det fasligt mycket rönnbär.

Iram
0

Du ser ut att få en fin skörd i år, Coturnix! Glad

Ceriadwen
0

Ja ha en mysig Mabon allihop! Här är det också ruskväder så jag sitter inne och kontemplerar. Flört

Bappho
0

Här har det också blivit sämre väder på eftermiddagen, men ganska inspirerande med mörka moln och kraftiga vindar. Ska ut och leta mig en rönn att såga ner så att jag har något att pyssla med. Tänkte att jag skulle snida mig lite rönnkors.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

CherryLenore
0

Hoppas att ni alla har en fin Mabon. Själv ligger jag hemma med maginsluensa vilket är mindre trevligt men tillåter mig att fokusera lite på det andliga istället för vardagens jobb och stress.

BiGavia
0

Byn i skymningen.

maximiljana
0

Dags att skörda

silverhuldra
0

mmm, härliga bilder. Hoppas att alla har/har haft (dagen är ju inte slut ännu) en bra mabon. Här blåser höstvindarna, det är helt underbart

Mvh. Silverhuldra

Outrageous
0

#10 ååååhåhåhååå det där såg inte lite läckert ut!

maximiljana
0

Jag skall klafsa runt barfota i vinkaret för att pressa ut saften ur druvorna.Nästa år kanske jag bjuder på häxträff och vin från egen odling.Något år trampade jag runt i foppatofflor eftersom kärnorna är lite vassa ibland.Men det blev inte alls så gott vin den gången.ha ha ha

BiGavia
0

Maxi, underbart, bara!

Bappho
0

#10 Det var inte en dålig skörd. Vilka vackra färger.

lightseeker
0

häxträff och vindruvs-press, ja tack! maximiljan, det där ser väldigt inspirerande ut

maximiljana
0

Ja men visst! Det skulle ju bara va för häftigt.Tänk häxor som trampar runt barfota som vindruvspressar i ett vinkar.Då får jag skaffa ett större vinkar.

Tänk om vi blir 20 stFörvånad vad skall jag ta till då?

Nu vet jag! Jag har lösningen i rummet bredvid.Jaa så bra kolla här!

lightseeker
0

antecknar i kalendern: häxträff hos maximiljan i september nästa år.

(du fresterska där, med sådana foton invaderas du nog)

Endroppeihavet
0

#18 Häxinvasion - Vilken utrotningsfirma ringer man då?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Astraea
0

#19 Anticihex???

Endroppeihavet
0

#20 Ghostbusters?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

lightseeker
0

ghostbusters? neeej, är du inte på övernaturligt nu.

Kanske blåkulla.nu.

Fler förslag…..dvs. om hon vill bli av med oss, Maximiljan, annars är det väl att skriva en deltagarlista istället och inte ringa akuten.

maximiljana
0

Ha ha ha.Huset ligger ödsligt så ingen stör sig av en "häxinvasion".Det finns igen väg hit och därav ingen väg härifrån.

Bara en liten stig som vaktas av Den Onde.Han släpper bara förbi häxor så vi får vara ostörda.

Bappho
0

#23 "ingen väg härifrån", låter olycksbådande ;-)

lightseeker
0

DEN onde, såg inte så betryggande ut…hjalp!

maximiljana
0

Den Onde är bara en förvuxen minigrisgalt.Benämningen fick han när han blev mycket ond på en man som skulle försöka sätta sig i respekt inför denna egensinniga galt.

Numera avskyr galten allt vad manfolk heter och går genast till anfall.Kvinnor har han fullt förtroende för.Där är han en riktig kelgris.

maximiljana
0

Där Den Ondes stig slutar finns en port till mitt häxrike

maximiljana
0

Portens utgång.Så det inte ter sig så olycksbådande.Oskyldig

Hlin
0

#28 Det kommer väl fortsätning? :D

Coturnix
0

Väldigt imponerande port! Fantastiskt! Hoppas också på mer! :)

maximiljana
0

Ett altarbygge.   Öde numera sedan <gudarna lämnade mig

lightseeker
0

åh, maximiljan, dina foton får mig bara att längta desto mer efter ett besök, vad säger du: orkar du med mig och coturnix?

maximiljana
0

#32 Javisst,och gärna ett tjugotal häxor.Manliga häxor kommer att få skyddseskort av mina vildsvinshundar.Förbi Den Onde då.

euphoria
0

Max! Vart bor du? :) Det ser ju helt fantastiskt ut, precis som jag hade velat bo!

[Camio]
0

Måste bara instämma i övriga här ovan… vilka underbara bilder Maximiljan och vilket underbart ställe du verkar bo på!! För att inte tala om den fantastiska "Den Onde"… honom skulle jag vilja 'tala' med :)

Ja tänk om vi kunde komma på besök någon gång :)

maximiljana
0

#34.Gränsen Småland Halland i snapphanebygd.Jag har redan planerat menyn dag 1.Helstekt Särimmer med egenstampat Häxvin.

Visste ni att vindruvan växte vilt här under bronsåldern vilket vittnar om värmen då.Sedan kom "Fimbulvintern.

#35,"Den Onde är inte den ende du får träffa"Har många egendomliga varelser här.

lightseeker
0

nu blir jag nyfiken på menyn, maximiljana, vad är "särimmer"?

fridelfina
0

Det var väl grisen som återuppstod dagen efter den blivit uppäten… *svamlar säkert helt tokgalet nu*

Letade på google och här finns svar på Wikipedia! (svamlade inte alls) fast det var en galt som hette särimner

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4rimner

spindelfot
0

vilka läckra bilder, jag paxar en sovplats i badrummet..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

maximiljana
0

#38.Javisst var det Särimner jag åsyftade.Jag känner alla mina vildsvin i skogen och jag namnger dem alltid.När vi ätit upp en Särimner så namnges en annan.På så vis återuppstår de igen.

Så det är  helstekt vildsvin på menyn,lightseeker.Jag skickar alltid trikinprov till sva så ni behöver inte vara oroliga.

Yes Spindelfot din paxning är hörsammad.

fridelfina
0

#40) Sickna sötnosar! Ser inte så skräckinjagande ut som jag tror, fast alla "valpar" är väl söta egentligen… Flört

maximiljana
0

Har just fått veta att Särimner kanske inte är en gris.

När jag gick till mitt häxrike idag var den onde fortfarande försvunnen.Särimner som lyckades fly från julslakten mötte mig istället.

Eftersom du inte är en riktig gris Särimner så skall du få leva.Du får bli mitt andliga spis istället.

maximiljana
0

Yggdrasil kanske inte är ett träd heller

Jag måsta bara fråga om detta! Vad säger di lärde????

maximiljana
0

Mitt Häxrike är fruset.Den onde är borta.Gudarna har övergett mig.

Är nu inte Yggdrasil ett träd så knackar jag ned tegelstenarna igen och gör en utegrill och blir en medelsvensson

maximiljana
0

Dessutom så har vindruvorna möglat i sina korgar.Jag orkade inte trampa runt längre.Nästa höst får jag förhoppnings hela Häxor iFokus till hjälp.Då skall man förhoppningsvis slippa denna synen.

Ganna
0

#43 Yggdrasil/Lärad är utan tvekan ett träd. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

maximiljana
0

Tack Ganna.Det känns redan bättre.Men vad för slags träd är det.

Ask säger en del.Men evigt grön är ju inte Asken.Jättemurgrönan kan bli  hög och är ständigt grön.Finns fortfarande kvar i västergötland

Granen den evigt gröna är det många som är övertygade om att det är.

Så vad säga di lärde ?

lightseeker
0

trampa vindruvor kan vi nog hjälpa till med, men för övrigt så kan jag inte svara på frågorna.

Ganna
0

#47 Jag sätter min slant på ett städsegrönt träd, idegran mer specifikt.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
0

Undrar exakt vart i världen vaggan finns till yggdrasils myt och vilka träd som växte där.

RavenTheAngel
0

maximiljan underbara kort.. Glad

[Golgadoth]
0

Ååh, maximiljan, vilka otroligt fina bilder du har! kan flytta in i morgon Flört