Likasinnade runt Borlänge
Hej
Finns det likasinnade I Borlänge med omnejd? Och har ni tips på nån bra butik?
Mvh Kicki

Säterbo här. Nej inga tips. Men "snart" kommer det öppna en butik i borlänge som jag tror kommer bli riktigt bra.

Hej
Kul att nån svarade :) Var i Borlänge kommer den att ligga?

Vet ej. Det är så vitt jag vet bara i planeringsstadiet.
Ooo… är det du själv som håller på med planeringsstadiet??

#4 Nej det är det inte. Skulle vara kul dock.

Jag skulle älska att öppna en sån butik. Var inne på Kirubai här i Blge idag. Har haft jätte svårt att gå in där tidigare då det har gjort mej så yr med alla dessa energier. Har jätte jobbigt när stenar ligger huller om buller *ler*.
Haha nu vet jag att ni varit in och läst mitt andra inlägg (och även svaarat) om att hjälpa den jag älskar… Nåja jag skrev då i ett inlägg att bergskristaller gör mej yt. Har använt bergskristaller ganska mycket förut utan att det påverkat mej så. Men idag iaf så gick jag in i affären och tvingade mej fram till kristallerna. Tog skålen till ett annat ställe och tippade ut dom. Valde ut en som kändes bra. Sen när jag höll den i vänster hand så gick det mycket bättre. Kunde vara i affären i en halvtimme faktiskt. Så det var väl bara att jag itne hittat rätt sten förut och heller inte gett mej tid att leta efter en. Det tar jag som att jag inte var redo då.
Nåja, Sebastian, dej har jag ju koll på vart du bor, men inte Ackinna. Så jag frågar lite fräckt, var bor du då?
Hehehe… de vill du bra gärna vilja veta va :D nejmen seriöst… jag bor mellan Hudik & Sundsvall… Men jag kommer fram Dalarna från början… från Borlänge… men flyttade väl däifrån för 6 år sedan eller nått sådant.
Ursäkta att det blir fel bokstäver in i ord… jag slinter på tagentbordet… sorry för det.

Haha oki. Jag flyttade oxå från Borlänge för ett par år sen, men flyttade tillbaka efter ett par år.
Hemlängtan antar jag :)
Japp en butik är på gång och det är jag som planerar den. 
Om allt går som det ska så öppnar den till sommaren. Antingen blir det i Borlänge eller Falun beroende på var jag hittar en lämplig lokal.
Okej, så synd att man inte bodde kvar i Blg då

Eremiten: Finns en jätte bra lokali Kvarnsveden.
Är ju inte borlänging. Men är i Falun ibland och hälsar på. Men mitt inne i Falun centrum hittade vi en liten butik med diverse saker. Men jag vet inte riktigt vad den heter eller vart den ligger pga att jag i princip bara varit i butiken en gång. *fundera* Antingen låg den efter torget efter gina tricot längst med den gatan… Eller mot parkeringen till. Jag är inte säker. Men jag tror den är efter gina tricot.
Om detta nu är någon slags hjälp. I fönstret står massa statyeter med typ älvor och drakar. Ser mest ut som en liten fantasy present butik. Men det var väldigt blandat.

Jag vet vilken butik du menar och jag tycker att den har väldigt dåligt utbud faktiskt. När jag är i Falun så är jag in i den butiken (om den är öppen) och kollar lite.
#15 tyckte den var lite små mys och han som äger den var väldigt trevlig och hjälpsam. Även om den inte har så stort utbud har den ju lite av varje i alla fall.

Vi har fått lägenheten i Säter nu. Blev klart idag när vi var dit :)

Grattis och välkommna!
#18 Tackar tackar. Du får allt guida oss till källorna. 

Grattis, grattis!! 
#19 Och jag vet någon som kan guida till fiskevatten…

#19 Givetvis. #20 Då hänger jag också på. Börjar bli lite sugen på vårfisket nu..

Fiska? Jag vill fika, nästan hela tiden 
Jag vill både fiska och fika. 

Jag fiskar gärna utan mask
. Fikar ständigt. Men det är inte lika kul när man är själv haha
Upptäkte ett mysigt och bra fik i Säter när vi var där igår, Annas hembageri. 
Antar att det finns ett antal mysfik inne i Borlänge också.
När det gäller fiske så föredrar jag flugor. 

#21, 22 Jamen då får vi ta en fiskefika då ra!
#25 A vaknade av en mardröm inatt, han satt i fängelse när kläckningsperioden började…
#26 Vilken hemsk mardröm, missa kläckningsperioden som är varje flugfiskares drömperiod. 
Vill ni till lite "vildare" vatten så får ni dra er lite nordväst hela gänget. Jag fixar fikat och sambon fiskandet vare sig det är med mask, drag, fluga eller inget. ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#28 Kommer!

#28 Din fresterska där!
#30 Alltid. ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#31 Haha!

#22 Du måste komma och fika och hämta din ljusstake innan du flyttar, sweetheart!

#28 Ja det låter spännande, jag gillar att bli frestad :D
#33 Absolut raring, absolut!

Ett av de få ställen som jag har varit till är faktiskt trefaldighets-källan i Borlänge, fantastiskt ställe.
Kommer jag dit igen, så kanske vi alla kan göra en minitrumning där!?

# 34 En Princesstubbe, tre wienerbröd och en mazarin var som vanligt?

#35 Vi har hållit ett par ceremonier där, dels för väckandet av platsen och dels för något annat. Det är fint däruppe vid den gamla domarringen. Det finns även en källa här i säter.
Ett tips för den som vill: Idag är det någon form av mässa i säter. Säkert mestadels trams och 2012-snack men det kan ju finnas guldkorn. Tänkte iaf sticka dit och kolla in. Den börjar 10 och slutar 18 i folkets hus.
#37 Vi vill ha fullständig rapport efteråt; vi undrar alla vad de rosa drömfångarna kostar samt vlka åkommor de hittar på dig med irisdiagnostik. ;)

#38 Sorry ingen ögonkoll. Men däremot så hade de "de sju symbolerna" En uråldrig mystiktradition som varit utdöd men som någon huxflux hittat på, igen.
Sen hade de auraparfym. Den öppnar det åttioelfte sinnet för Mose återfärd från plejaderna eller liknande.
Sist men inte minst: Det fjärde testamentet : Människans förlorade kunskap om den sanne guden
#36 Får man såå mycket fika om man kommer till dig? 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#39 Tjo och tjim, med andra ord! Hoppas det inte var inträde…

#41 Jo det var det. Men tycker det är kul att gå på sånna där. ungefär som marknader, massa krimskrams men trevligt lördagsnöje.
#42 Fast marknader är ju iaf gratis.

#43. Sant. Om vi säger cirkus då? Närmare sanningen iaf.
#44 Ja, gott om clowner iaf. ;) Jag såg på hemsidan att några av utställarna kidnappat begrepp som runmagi och shamanism. :/

# 40 Minst! Kom du å!

#36 Ja vi tar rubbet som vanligt + pizza eller smörgåstårta som bonus :) Helst till veckan ;) Och Bappho du borde komma med du också!
#37 Jag var lite sugen på den där mässan, ville faktiskt kolla in run-grejen. Hade faktiskt tänkt höra med dig om du visste något om hon som hade det. Blev det någon frigörande dans?

#47 Nej det såg jag inget av. Men däremot frigörande andning hade de.
Jo jag vet vem hon med runorna är..
Vill du lära dig mer om runor rekomenderar jag mer praktiskt arbete.

Var mest nyfiken hur hon var. Jag tragglar på i min egen takt :D Och så har jag min runmästare hemma *hahahahahahaha*
Har provat på frigörande andning en gång och det tog. Tänkte resa mig upp och gå men kunde inte röra mig, totalt paralyserad men klar i skallen (tror jag).
Det ska visst finnas någon som har frigörande dans därborta och jag är intresserad av det :)

Jo det finns lite allt möjligt sånt här. Meditationsgrupper, frigörande andning/dans osv.

Låter bra det, här finns inget känns det som. Nu vill jag komma iväg direkt.

Fiskemässa till helgen. En variant på gubbdagis. 
Kommer ursprungligen från Borlänge men bor nu i Östersund. Hälsar dock på med jämna mellanrum i Borlänge eftersom släkt och några kompisar är kvar där. Det vore superkul med en butik i Borlänge!! Vad är det tänk att säljas i butiken och har du hittat ngn lokal ännu?
#54 Nix jag har inte hittat någon lämplig lokal än. Butiken jag kommer att öppna kommer att vara lite unik och med ett utbud som inte går att finna i Dalarna. Ingen bokhandel, hälsokostbutik och/eller new age butik kommer att kunna bli några konkurenter. De kommer inte i närheten av mitt utbud.