Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 4515 ggr
Mysan59
0

Månen i dom olika tecknen

Nu har jag skaffat en almanacka där jag kan se månens olika faser, men jag har försökt googla för att hitta nån sida där man kan se i vilka tecken månen är olika dagar, men har inte hittat nån bra.

Nån som vet hur jag kan få fram det?

Mysan59
0

Ingen som vet?

Pagan
0

icke hittat. har beställt en astrologisk månkalender som förhoppningsvis ska vara mer utförlig och visa mer än fullmåne, nymåne, halvmåne (första och fjärde kvarteret). Vilken kalender har du köpt?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Bodvar
0
Mysan59
0

#2 Sveriges almanacka heter den bara, påminner om dom där lingonalmanackorna. Men som sagt, innehåller bara upplysningar om fullmåne, nymåne, halvmåne (första och fjärde kvarteret), samt månen upp- och nedgång.

Men jag vill ju veta i vilka tecken månen är också och det måste ju finnas nånstans tycker jag.

Tack för era svar.

#3 Oj vad svårt det där verkade… eller är det bara jag som är trög? Flört

Pagan
0

lite för avancerad för mig oxåSkäms

Vad menar du med tecken? Stjärntecken? i så fall så har microsoft en månkalender för nedladdning.

Sajtvärd Tarot

Mysan59
0

Ja stjärntecken. Ja ok - jag undrar om jag inte försökt ladda ner den förut men det inte gick? Tack ändå, jag ska försöka en gång till Glad

Bappho
0

Det fanns ett program förut man kunde ladda ner som jag hade på min gamla burk. Ska bara försöka att minnas vad det hette… hmm.. känns som om det var något med lunar…  jag får återkomma när jag hittat det.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Mysan59
0

#7 Tack det skulle vara jättebra Flört

Bappho
0

Bappho
0

Du kan också hitta applikationer på din iGoogle-sida om du har en. T ex Lunar Calendar.

Bappho
0

Pagan
0

Nedladdning av lunabar pågår. Tack så mycket BapphoSkrattande

Sajtvärd Tarot

Mysan59
0

#9 Oj men hur gör man? Tyvärr är jag väldigt dålig på engelska.

Mysan59
0

Men titta vad jag hittade! Glad

Månkalender

Bappho
0

#13 Pröva den andra då. Den kan du ha på facebook också. Bara att ställa in rätt tid.

Mysan59
0

Så där ja, nu är det bara att skriva in dom olika tecknen i almanackan från sidan som jag hänvisade till i #14, väldigt enkelt Glad

Bodvar
0

#4 Nej, det är jättelätt.

Första sidan man kommer till visar planeternas ställningar i dag. Där ser vi för månen följande:

Moon 29 Sgr 34'49"

Månen står alltså 29 grader 34 minuter 49 sekunder i Skyttens tecken.

Är man mindre intresserad av grader, minter och sekunder räcker det ju att notera vilket tecken planeten står i. Sgr, Sagittarius, Skytten, Psc, Pisces, Fiskarna osv.

Mysan59
0

#17 Jaha! Jag fattade var man såg var tecknen var… Sgr = Sagittarius… jaja det så klart Tungan ute Fast det är ju klart bra att man kan se graderna osv.

Fast den jag till slut hittade var ännu enklare, hänvisar i #14 för där står det flera månader framåt i vilka tecken månen befinner sig, så nu har jag fört in det i min almanacka.

Tack för era svar!