Altarbilder...

Vad fint det är!
MVH Isnornin

tack…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Och jag hoppas ju naturligt vis att fler följer efter med bilder…*S*

Ja, tänkte ta en bild….. kommer…
MVH Isnornin
Fint! Jag skulle absolut lägga upp - om jag hade en digitalkamera..
BranDuir: Vad är det för plattor (orange) där bakom på var sida?

Ja, vad är det för intressanta plattor?

Oh I like it!! Din gudinna är MYCKET vacker tjejen!

Tack! (om det är mig du menar)
MVH Isnornin
Ja, det var du Isnornin :) även om ditt altare från Imbolc oxå är vackert Alvljus! Det är alltid lika kul med altarbilder.
Förr, när jag bodde större var min altarhörna ett bord i två plan som farfar har gjort. Med lång duk över fungerade det som tre plan - mycket praktiskt. Nu har jag spridit ut mitt altare på flera små oaser som fungerar ungefär likadant. När jag gör ritualer får soffbordet en rejäl make-over :D

#12 det låter vackert! Jag har mina prylar lite här och var…i mitt häx kök och biblioteket, men när jag satte upp tavlan, kände jag att det var bra hatt ha ett där;)
#13 #7 fina era också!
Kan inte ni lägga in bilderna så man ser dem på en gång..?
MVH Isnornin
#13 vad är det för "plansch" du har bakom?

Vilka fina saker ni har (avund;)!
MVH Isnornin
Min dröm är att bo nära, tätt intill skogen och ha en stig som leder till den från tomten. Då vill jag ha ett permanent utomhusaltare dit jag kan gå närhelst jag vill… Alltså ett utomhusaltare kan man väl alltid ha men det är känslan av det sker på "mitt område" jag vill åt…

#17 Jag funderar på att göra iordning, på gården till våren….
MVH Isnornin
#18 Vad underbart det låter! Min etta är så bra beläget att jag har en skogsdunge mot balkongen så min tanke är att, en gång för alla, göra den insiktsskyddad från grannarna och göra ett uterum - med altare då såklart 

#19 Det låter bra!:) (Jag ska försöka få tag på en hassel och sätta där….)
MVH Isnornin
#19 Är det det man kallar för trollhassel eller är det nåt annat?

#6 plattorna är keramikkopior av två av stenarna från "kiviksgraven" båda väl överensstämmande med gamla ritualer…bla en invigningsritual!
#22 oh la la..

Lägger in en bild på alla åtta här….Nr 8 visar , som jag tolkar det en invigningsceremoni vd bealtainne
Nr 7 skulle jag kunna tolka till skördehögtiden och nr 1 till midvinter….
Nr 4 o 6 kan ju vara solvagnar …en "lite finare" och en enklare…kanske solstånd eller vår o höst dagjämningarna….
mina tolkningar och absolut inget vedertaget…
#24 och jag som tänkte ta dig för ditt ord ;) Underbara bilder, även om de bjöd till viss gymnastik.. men visst, det ser onekligen ut som en invigningsritual..

#21 jag det tror jag:)
MVH Isnornin
#26 Mer magiskt kan det ju knappast bli!

#27 NEJ;)
MVH Isnornin
#27 min längtan efter hus, trädård och närheten till skogen avtar ju inte precis ;)

#29 aj då,,,, kan förstå det!!!
MVH Isnornin

#29 jag förstår dig….
Underbart :D

på tal om utomhusaltare, så har jag ett på min uteplats.
Men vad jag också har, är en psykotisk dam, som bor snett ovanför mig.
På midvintersolståndet, så hade jag smyckat min tomt rejält, med bocken, uven, tobaksknyten i trädet, rökelser, ljus-lyktor överallt, mat till småfolk och uppdukat kalas till mina små, hus-älvor.
Detta fick henne att gå i taket. Hon blev så nojig över det hela, att hon såg häxor överallt, och det kanske hon hade rätt i.

#33 det har jag ju oxå råkat utför, när vi höll en liten stillsam ceremoni i trädgården vid vårt gamla hus…*S*

Jag med. När barnen klätt träden med benfynd från skogen…
Ja, tänk! Själv är jag skonad. Ska bli intressant att se hur min söta lilla surtant till jäkla nyfiken gumma granne (?!) reagerar till sommaren. Hon rusar till källaren så fort jag ställer in cykeln och står nedanför balkongen är öppen och jag pratar i telefon haha! Hon kan nog vara släkt med era grannar då antar jag…

#34 och # 35, berätta vem reagerade och hur, det här var ju kul ju.
#36, du får nog akta dig så den lilla gumman, inte får en hjärtattack av all information som hon av "misstag" kan råka överhöra.

***ASG*** grannarna i huset bredvid….visste ju inte att de tillhörde Smyrnakyrkan…så de hade förbön för oss resten av sommaren….*S*…för vår frälsning…..

ha ha ha ha, nu kan jag inte sluta skratta, dom är dig säkert evigt tacksamma för att du gav dom en sådan stark frälsnings-uppgift. Jag har ju själv besökt en sekt inom frikyrkan, så jag vet precis vad som har hänt på insidan, hos dom….ha ha ha
Smyrnakyrkan?

ja nån frikyrklik sekt inom svenska kyrkan vad jag förstått….typ missionskyrkan

nej, en liten söt, sekt, som hade lika fyrkantigt beteende, som vilken större sekt eller kyrka som helst, startad av amerikanska missionärer, Jag tillhörde aldrig församlingen, redan vid första mötet, sades skumma saker,,,,,och det blev hela tiden värre.
…läskigt O_O

ooh, du skulle bara veta, vad hjärntvättade dom var och är.

Folk får tro på vad 17 de vill för mig! Men inte vill jag ha dem knackandes på dörren till mitt hus och försöka frälsa mig och mina!( dt kom hit två unga kvinnor i höstas, de vågade inte komma in på glasvereandan, hunden skällde så inn i norden när hon såg dem, sen kom jag…;) stackars kvinnorna vågade inte tala om vart de var ifrån, jag vet inte om de var rädda för mig eller hunden;) haha:)(det var nog hunden;))! sen såg jag den välbekanta brochyren de delar ut, jag talade om lite fint, att jag tyckte att de hade kommit till fel hus och log litte vackert;) haha, de vände snabbt…
Och de som stoppar en på stan vad är det för ena…. Låt mig vara! vet ja`!grrr…. Som sagt folk får tro på vad 17 de vill, inte lägger jag mig i andras tro och troende!
MVH Isnornin

när andra har en lapp på sina dörrar med "ingen reklam tack" så har vi satt upp en lapp med ett pentagram där det står "besök av frikyrkor undanbedes" på vår dörr och det har hjälpt. Inte en enda jehovas har ringt på . Ett tips kram tindra
:D kul idé

Bra idé Tindra!!!
MVH Isnornin
haha, jag tycker om den!
Jag är ju en sån där skönsjungande, hårdtrummande skogsmulle jag, så jag HAR inget altare hemma :)
Jag har förvisso ett skåp med alla grejer i, som jag ibland, av nödvändighet eftersom jag saknar ett bättre ord, KALLAR altare. Men det kan jag inte visa er ngn bild på för sånt gör man inte har jag lärt mig - tråkigt, men sant.
Därimot skapar jag "altare" i skogen, då jag hittar kraftplatser. Det är speciella platser i skogen där det är lättare att jobba för att krafterna sjunger särdeles vackert och starkt där. Den där lilla "slöjan" som annars avskärmar oss från Dom är också tunnare på sånna platser - och ibland saknas HELT en dylik! Spännande.
Jag skulle gärna vilja bidra till alla vackra altare med ett "naturaltare" jag fick nöjet att använda mig av förra sommaren på en kurs med JIE i södra lappland. Det är alltså ett helt naturligt skapat altare som jag tyckte var ettav de vackraste jag sett. Önskar jag hade haft en bättre kamera med mig än mobilen.

Det altaret var jättefint #50, själv har jag madonnor, litet varstans hemma, ett "stenaltare", för småfolket, utomhus, samt en gran-rot, upphängd i taket med alla mina attiraljer hängandes i, DET kankse man skulle kunna kalla för ett altare.
Vad menar man med ett altare, en kraftplats, en plats för sina attiraljer, en vacker plats för att meditera vid, har en känsla av att människor menar olika saker här i tråden, så även jag, därav mina 3 olika platser, för 3 olika behov.

#52 Vad fint!!
MVH Isnornin
#52 NEJ inte städa! Det är ju just sånt som vittnar om ett aktivt utövande och som är så vackert!!

#54 Jag är rädd att det är en massa damm där också och saker som min dotter ställer där (allt hon har som hon gillar och tycker om lägger hon på mitt altare).

vad fint :)

Så ska det se ut!

Ja bild får jag väl återkomma med en om.. även presbild ser jag. Nu om dagarna är mitt altare en rad grejer i mitt sovrumsfönster. ;P Där har jag dem vad jag anser nödvändiga saker för att kunna paktisera. Så köper jag in om det behövs ytterligare. Det enda jag har utanför lägenheten är en
bitteliten kvast jag har satt upp ovanför dörrkarmen för att hålla stånd mot oönskat besök. Ingen Gevalia här inte. ;D
min stora kvast fick inte vara ifred vid altaret så nu hänger den på väggen till allas beskådning. Den lilla skådningskristallen som jag misstänker är göas.. pryder barnens rum. Den fick jag inte ha ifred.. Kvra i mitt fönster finns ljus som snart har gjort sitt.. lådor och böcker.. en duk ihopvikt och ja.. Får ta bild.
Era altare är alla vackra.. ser personliga ut och ja.. underbara. Vad roligt och se..
Oj oj, här hittas fler bilder. Denna är från en kurs jag höll i Eskilstuna förra året.
Jag gör alltid så att jag viger mitten till ett gemensamt altare dit alla är välkommna att lägga sina saker. Därutöver har jag jord luft eld och vatten representerade med saker jag kan hitta i närmiljön på plats där vi är.
Mvh, T
(Notera särskilt äpplet, som låg och "ladda" hela helgen för att, till slutceremonin, delas och ätas av alla - det var en riktig KRAFTMUNSBIT det!)

BranDuir! Åhhhh så vackert!
Och även ni andra, så fint ni ordnat det.
Jag har aldrig blivit färdig till att ordna med något altare. Har mina stenar, kristaller och tarotkort en vacker träask. Villigt ska erkännas att jag skulle behöva ett altare. Rökelser och annat ligger utspritt i min bokhylla. Nej nu får det bli ordning här!

Helt underbara altaren, har tänkt gör ett altare i växthuset nu i vår..ostara.. Måste det stå i riktning mot norr och ska jag ställa det i mitten av växthuset eller mot en vägg , tänker läsa skydd och kraft över rummet också. Mitt växthus är 3,5 x 4,5. glad över vägledning jag kan få.
Vandra i Ljus å Skönhet

#66 Mitt altare är riktat mot öster. Det funkar jättebra för mig, fast man kan få ändra om lite i ritualerna ibland 
Jag har tagit bilder på (nästan) alla mina sabbat-altare det senaste året. Får se om jag törs visa nåt 
# 66 gör det behöver inspriration, vis bilder alltså
Vandra i Ljus å Skönhet

*lol* har inte ens reflekterat över att ställa altaret åt något håll.
jag är nog ingen bra häxa trots allt.. Jag placerar dem där de får plats och ställer
respektive ljus åt ungefär det håll norr ligger. min stubbe på husets baksida står där jag kände en energisvacka av den som huserar på husets baksida. Eftersom energin på baksidan är illavarslande så änkte jag att om det är ne svacka i den så lämpar det sig nog fint för att ställa en renad och skyddande plats där.
#70 Tack för din inställning, jag bekymrar mej väl i onödan.
Vandra i Ljus å Skönhet

#70 Det var ett väldigt *sött* altare!!
Och till alla er andra med.. vackra redskap och skapelser!
Har ingen riktigt bra kamera jag.. men en liten uppfattning kan ni kanske få.. om inte annat känna värmen och lugnet från mitt altare..
Det är omgjort nu inför Ostara.. har ris med små minihäxor och ägg som ligger runt om..

#72 Oh ja det värmde verkligen. :) Ser fram emot den dagen då mina pojkar har växt sig stora nog från sina små fingrar.. jag ha ringenting emot att de kikar på grejerna.. men jag har någonting emo att de plockar bort och har sönder.. lyktan på min bild hägre upp.. trasig.. Spenderade en hel kväll med att dekorera den och göra ett litet pentagram av glasspinnar och fjädrar. För Ostara..Så mitt altare är mitt hem..
Vilket iofs inet är helt fel det heller. :P

Askfisen: Jag ska ta och kika på mina altarbilder, så lägger jag kanske upp nån imorrn. Måste sova… *zzz*

Efter att ha bråkat med datorn för att sen stänga av den i ren frustration så har jag äntligen fixat bilderna
Fyra stycken blir det.
#75 härligt! o vilken skillnad! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jättefint, tack för att jag fick se dem.
Vandra i Ljus å Skönhet
#75 Men OJ va snyggt! Inspirerande …………om jag nu hade ett altare v.s.

#75 Vackert!!!!

#75 jätte fint!!!:)
MVH Isnornin

#75 ja du har gjort det otroligt vackert/Hias

Tack alla! Man blir ju nästan generad över era ord 
Jag försöker fixa mitt altare till varje sabbat, för att få den rätta känslan för högtiden. Under det senaste året har jag nästan haft själva uppbyggandet av altaret som ritual, då jag inte orkat göra någon 'riktig' sådan. Och det känns tydligt att det har räckt till. Det är skönt att veta att ingen har några krav på mig faktiskt 

Ditt ostara altare var så färgglatt och vackert och jag inte kunde bli annat än glad, och inspirerad! Fram med fjädrar i alla färger, här ska pyntas!

Fjäderdräkt, Guldfasan

Vackert Coturnix! Bor dom hos dig?

#84, wow, vilka fantastiska färger, blir sugen på vackra fjädrar nu.
#84 på prixen min färgskala, underbart
Vandra i Ljus å Skönhet

Vad fint #88 och #89:))
MVH Isnornin

Vad fint du har gjort Hias:)
MVH Isnornin

Tack systrami Isnornin försöker att få de att se så bra ut som möjligt till alla högtider de är ju dock en arbetsplats för mig och jag tillbringar mycke tid där BlessedBe /Kram Hias

Va fint#93 och jag tycker de är så vackert att din underbart vackra katt är där och skyddar tyvärr så är jag allergisk mot Katt har prövat vi flera tillfällen att ha en men tyvärr få hållas till min kristall katt i svartvitgrå Japis som alltid står på mitt altare.

Fint alla!
#88 hallå där det är ju MIN katt du har…*S*…ser bannemej exakt lika ut

#96 kanske syskon ;) Han heter Tor, vilket passar honom riktigt bra då han är min lilla viking. Äter som en i alla fall ;) Han har sin lilla historia och det blev en ganska dyr vetrinär räkning för honom när vi fått honom. Men nu är han här och verkar trivas väldigt bra. Kurrar bara man tittar på honom.

Vilken stilig Tor:)!
MVH Isnornin

fin kise!

Fina altare ni gjort! Blir lite avis på storleken på ditt, Hias. Jag vill också ha ett så stort =) Men det kommer väl så småningom.

#101 Ja verkligen en häxkatt! JÄDRAR vad fin han var!
naaawww Ni har för söta och goa katter allihop! Min goding gick bort för 8 år sedan i vår men det känns som igår. Vill så gärna skaffa en ny men så länge jag bor här i min 1a känns det inte så passande. Visserligen bor jag längst ner och kan ha en bräda men ändå.. Förra veckan stod det om en katt i tidningen som hade blivit utsparkad av en man från 4e våningen. Den söker ett nytt hem nu. Jävla människa!! Den där katten berör mig så mycket. Skabb och mask hade den oxå. Skulle inte få ett bättre hem än hos mig, egentligen…

#103 Go for it…den kallar ju på dig…det känns ända hit ju!

Ja, det tycker jag med Astrina! Om du vill själv förstås.
Absolut, jag vill!! Tänker dock lite logiskt. Pendlar rätt friskt till pojkvännen i n. värmland, jobbar och reser rätt mycket på sommaren.. Det är såna där saker jagför tillfället går i genom med mig själv.

Kattbur..*S*
Ja! Stäng in djuret ÄNNU mer! Bra idé :) ha dom inte bara instängda i lägenheterna utan kläm in dom i burar om ni väl går ut. TJO!

för transport åklart…:-))

Min väninna i Norrköping hade 2 katter i sin 1 ½, sen gick hon med dem i koppel promenader när hon kom hem från jobbet;)
Katten skulle klart bra trivas hos dig min vän!!!
MVH Isnornin
är dock av samma åsikt som Trumman. Jag är en kattälskare av stora mått och en katt kan på det viset inte få ett bättre hem än hos mig men sett till ytan…då kan den ha det mycket bättre, faktiskt. En etta och dessutom mycket pendlande i bur…neej..en katt ska få vara ute och klättra i träd istället. Jaga möss och få vara katt.

Jättefint! Gillar källljuset särskilt
#111 Amen! Allt annat är djurplågeri i långa loppet faktiskt.
#113 jag är fullkomligt enig.

Jag satte ihop ett altare ändå. Istället för att ha alla grejer spridda över hela lägenheten så jag behöver springa varv runt för att hitta vad jag behöver för då. Så ställde jag iordning dem där, under duken gömmer jag merparten av grejerna så inte bebien går och äter på dem. Förr eller senare blir det väl ett störe bord.
mysigt #116 :)

Nu har mitt altare förändrats igen, tyckte inte det kändes riktigt bra med hur det såg ut förut. Nu känns det mycket bättre. Det hamnade i en kista som nu står brevid sängen.

#118 Så "fiffigt" att ha det i en kista!

Japp, jag har ju inte riktigt "kommit ut" än till min killes familj som är här och hälsar på ibland. Då är det praktiskt att kunna stänga lite om sig. Inte för att jag går runt och berättar för alla andra att jag är häxa. men om någon frågar så svarar jag ju självklart. Men, för att underlätta vissa situationer så känns det bra så här :)

Yes! Jag förstår precis!
vilken fin bild i bakgrunden :)

Askfisen.. Vilket vackert altare!!!

Vad vackert Askfisen och Hadina:))
MVH Isnornin

#126.. Tack så mycket.. ja jag trivs mycket med det! 
Altare med mangel trevligt och mycket personligt Sofielunsen hade också ett mycket personligt altare, Jag har mitt altare i växthuset och där till bringar jag stor del av min tid nu framöver.
Vandra i Ljus å Skönhet

"putt" för dem som är nya här inne /BB-Hias

Vårens Altare…..här var bilden hör hemma *S*

Vad fint alla har det. :) Allt mitt ligger i flyttlådor just nu dessvärre. Får ta bild när jag kommit iordning senare.

Tre våningar har jag.. bra lyxigt, eller hur? Egentligen har jag själv aldrig varit något fan av altare, jag skulle gärna se hela världen som ett altare.. men nu i ekonomiska kriser så bestämde jag mig för att skaffa ett och överrösa det med överflöd. Altaret får fin choklad, pengar, vin och honung för att öka flödet i mitt liv, och det funkar! Idag ringde det helt otippat en tant och sa att jag vunnit en tävling i en tidning och mitt cv skall bli synligt för alla i västerås, läskigt men ibland måste man våga.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#133 Wow, får gratulera då! :) Det kanske är så jag ska lösa min ekonomi också *S*

#133.. Vilken toppenlösning!! Kram..BB

Det här var verkligen en inspirerande tråd! Och det är roligt att se att altare kan se så olika ut. Inget av de som lagts upp här liknar mitt, och ändå är de till för samma sak.
Ungefär så här ser mitt altare ut just nu: http://i3.photobucket.com/albums/y88/Pyrola/altare1.jpg
Och en närbild: http://i3.photobucket.com/albums/y88/Pyrola/altare2.jpg

#134 och #135 Ja, det är rätt smart ändå - att koncentrera all sin kraft och alla sina önskningar på en plats, på ett problem.. nu var det ju såpass konkret och enkelt - ett litet jobb skulle lösa all oro. Och jag gör ju allt jag kan och söker som en dåre, men behöver verkligen en extra putt - vilket jag fick nu!
#136 vad enkelt och ovanligt altare.. väldigt fint och avskalat.. någon särskild inspirationskälla eller bara du?

Spindelfot: Näej, det är bara jag. :) Jag har haft de olika dekorationerna ganska länge, fått en här och en där och när jag köpte hjorten så byggde jag mig detta. Just nu står ett vykort med "Våren" av A. Mucha bakom. Jag är rätt svag för enkla, rena linjer. Katten kan tycka att det är lite för rent ibland, och då promenerar hon i blomkrukan bredvid och åstadkommer ett spår med jord tvärsöver.
#139 Jättevackert smakfullt!
#139 Oj,vilket fint altare och #133 toppen. kul att se alla altaren, de är så personliga. Mitt kommer nog upp till fullmåne nu.
Vandra i Ljus å Skönhet
Ni har så vackra altare allihop.. Själv har jag inte riktigt börjat kalla mina för altare än. Jo jag skriver mina för jag har "altare" runt om i hela huset… lite här och lite där. :-) Kort?… Nja känns inte så riktigt än…

Hela världen är mitt altare.
Men det jag har inne vill jag inte visa upp, men istället för att berätta det så skyller jag på att jag inte har nån bild på det.
SEV 
Jag brukar ha ett litet permanent altare i hyllan i vardagsrummet och sen byter jag ut blommor, tarotkort, kraftkort, ljus osv efter humör och behov som på bilden.
Annars sätter jag upp större altare inför sabbater inomhus/utomhus och gärna med stilleben av böcker och bilder som inspirerar mig

Vilka fantastiska altare ni har, blir så inspirerad :-)

Putt för dem som är nya ./BB Hias
Vill ni se mitt är ni välkommen till Ske-å!
Mvh, T

wow hela stan??

Kikar på era fina altare…hämtar lite inspiration då det här ska skapas altare ikväll!
…Några speciella tips till en "gröngöling"…?
BB//W

egentligen bara att du ska inreda ditt altare med saker som betyder nåt för DIG….och som känns bra för dig i din vördnad för makterna

#152 du skall ha de som du känner kan leda dig och betyder något för dig precis som vår broder Branduir nämner sedan så kommer allt av sig självt kanske du finner dig en stav i skogen som talar till dig och ni kan ge varandra de ni behöver.Men bara att du hör av dig om du har några funderingar som vi kanske kan hjälpa dig me. Häxkramar Hias
Tack..kan man ha kandelaber på….?
eller ska det vara 2 ljus,…ett på varje sida…?

gärna olika stakar med ljus i….jag brukar ha tre…en på varje sida om centrumet och en mitti framför centrum

Jag har fyra stakar jag en i varje hörn men de är väldigt olika hur man vill ha det jag har ett för varje väder streck

jättefint Waara…harmoni….
#159..Tack!

Mycket vackert systrami Waara skönt att du nu är på rätt väg i din vandring Bless you
#161 tack systrami Hias…jätte skönt,jo..se jag bytte bild…så du kan se dina magiska påsar…ligger dom bra där?..jag vet ju inte…..
Kraam//BB//W

fint harmoniskt och diskret!….

#162 älskade systrami du får inte tveka i de du gör dom ligger helt utmärkt där om du tycker de känns rätt så är de så De är alltid din första känsla och intryck som du kan gå efter .Du måste lita på dig själv till 100% och lovar att de blir hur bra som helst då Vandra i frid och harmoni nu i din nya resa som just har börjat Häxkramar.
Jag tycks aldrig få till särskilt prydliga altaren fast jag tycker det är jättevackert med en ren och fin stil blir det alltid en salig röra. Men det passar mig och det funkar och det är det viktigaste.
Bidrar med en bild av mitt vardagsaltare. Här ändras det ständigt beroende på dagens humör och fokus.

det är både fint och personligt trollvind!

Vackert #165 här byter mitt altare både de jag har inomhus samt utomhus dagligen sin skepnad och de kan se väldigt olika ut utefter om jag har renat ut eller om jag har någon högtid/Sabbat som de skall ställas in för. Iblan har jag otroligt mycke ting som skall ligga på där och få sina spells och välsignelse så då kan man prata om ett altare i huller och buller stilen.
#165 Jättefint! jag letar fortfarande efter symboler…
#164 Novis…lär mej,..av er…BB
Alla har så fina altare…tittar på dom..lägger till saker..letar…tack för eran inspiration!

Härligt Hias! Känner igen det där! Ska erkännas att jag städade en aning innan fotot togs, haha.
Jag brukar dock vilja ha någon slags struktur och ordning oftast för när det går överstyr så kan jag finna mig själv titta på altaret och utbrista "OJ Hur mår jag egentligen?". Och då är jag oftast på väg in i stress. Så mitt altare är sannerligen en bra spegel för hur jag tar hand om mig själv och vem jag är i stunden också.

altare ….alltare….all tar e…..alltkan finnas på ett alltar e om det känns rätt
Sååå vackert Hias!
Skönt att ha plats att bre ut sig. Jag och mina två tjejer är inneboende hos mormor just nu medan vi letar bostad så vi har det tråååångt!!! Mitt rum härbärgerar min säng, mitt kontor, två altaren och fungerar dessutom som vardagsrum då och då.
Då får man trolla med ytorna 
#172 kunde inte sagt det bättre själv
#170….Fantastiskt!

#175 ja de va en ära att få höra / då vill du inte se resten av mitt hem *L*

Jag börjar inse att jag nog behöver leta efter ett större bord. Det börjar bli trångt att knöka dit alla grejer som skall vara där. Så ser jag att jag förmodligen har det smalaste här. *s* Iofs är det en liten hylla så jag har ju både hyllplanet och använder väggen så.. Hemmet är mitt altare. :P
Ni har alla väldigt vackra altare.
Väl mött

#178 haha det vill man minst sagt. Det är så otroligt hemtrevligt att det inte är klokt :)

Systrami #180 du är underbar och vi glömde av vår fika tror jag visst men vi har gott om tid framöver Bless you Häxkramar Hias

#182 Så de säger du hahaha men då är mitt kråkbo och hemliga näste helt avslöjat ju…
Men vem vet en vacker dag kanske du är i trakten och kan titta förbi och jag bjuder på en fika BB systrami

Ja du här lever vi i mystik och magi i varje rum man kliver in i och energiernas kraft kan kännas ända ut i trapphuset. Lovar dig att de undgår ingen att bakom min ytterdörr bor en Häxa här i onsdags ringde det på min dörr och jag öppnade den bakom stod min nya brevbärare en kvinna i medel ålden och va bara tvungen att ringa på för att se vem jag va när jag öppnade dörren och hon sken upp och ville över räcka mig min post personligen för de va första gången i hennes liv hon mött en riktig Häxa som hon sa ….
#185 Ha ha…det måste kännas underbart för dig..*S Jag hade blivit glad om det hänt mig…om jag varit i din sits vill säg..*L

Vad kul Hias :)

Jo här är grannarna ganska så vana att få se ett och annat jag har ju även ett altare på min balkong där jag utför visa cermonier ibland(finns nog bild längre upp i denna tråd på det) ja senast idag så tog jag en av mina favorit filtar och mina små töser och en klasskamrat till dem ut och satte mig på gräset och fikade samt tackade fader sol för hans värme *s* dottra ville jag skulle se lite lustig ut då hon fotade hehehehe sänder även ett kort nedan detta på mina döttrar och deras kamrat

#189-190..va fina ni e..vilka magiska ögon du har..kram systrami!
BB//W

Vilken härligt glad bild på barnen! Men du ser väl inte "lustig" ut på bilden?

Tack älskade systrami omfamnar dig i mina armar och stärker dig me mitt tro och hopp om frid och harmoni. Bless you
Angående altare så undrar jag om det finns nåt som man alltid skall ha med på altaret? Såg på några av korten att en kniv fanns med. Vad symboliserar den?
Blev så inspirerad av era fina altare, och det där som stod ute i skogen var häftigt Trumman! Är själv en skogsmulle och smälter så fort jag ser lingonröda tuvor. :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#194 ett altare är personligt och utformat precis som du själv tycker det ska vara. Det är min åsikt. Många har ju gärna pentagrammet alltid närvarande, samt symboler för de olika elementen och guden och gudinnan. Men inget är ett måste. Inte i mina ögon iallafall. Men vi är också många med olika åsikter, vad som ska finnas där och inte vet man bäst själv. :)
Kniven du såg är med största sannolikhet en athame, den har man bl.a. till att rikta energier vid magiskt arbete och ritualer.

Det finns tusentals böcker
om hur ett altare "bör" se ut & vad som bör finnas på det.
Ideerna brukar se ut nåt sånt här:
Norr: Pentagram/Växt ,samt ett grönt stearinljus - Jord
Öst: Athamen, Rökelse, fjäder, samt ett grått stearinljus - vind
Syd: Ett rött stearinljus, Staven - Eld
Väst: Bägaren med vatten/Gralen - Vatten, samt ett lila stearinljus
Centrum: Gud/Gudinnestaty, trebenta kitteln - Ande
Och en massa andra tillägg, kristaller, foton, häxstenar, mm mm
Vid ritualer ställer man ofta fram något som påminner om det ritualen handlar om. Ex ett fotografi, en årstidsväxt mm
Men man måste inte ha alla dessa redskap om man ändå inte kan bruka dem till nåt på riktigt vis. Ljusmagi är nog så bra.
Kramiz

Vackert..
Tack Hias*ler*

Vad fint!
Tack Darkmoonia:-D Jag är jättenöjd med det nu, efter mycket letande har jag hittat det som jag vill ha med just nu och det sprider sådant lugn för mig:-)

#196 Enligt wiccareligionen alltså?

Det var väldigt behagliga altare alla hade,fint att se.
Tack för att ni delar med er av det som är vackert.
//m

#202, ett altare så gott som något! Man måste ju inte ha en massa redskap, om man inte vill;-)

# 207 är det svarta bivaxljus? Fint! ;)

jepp svarta bivax ljus…

jag använde även svart bivax för att fästa en bergskristall på änden av min stav… syns inte så bra här dock…

Hias du har ett mysigt hem! underbart!
Roligt att se att trebeningen har fått en plats #S#
kramar

raxic, me like, väl avvägt och minimalistiskt….

Tusen tack systrami #217 Vekka jo jag brukar säga att mitt hem min borg och just nu så håller jag på att måla om en massa tavelramar och snickrat ihop en fönter blombänk som jag målar alltid något på gång i detta hem Kram

Fina bilder!!
Men Hias.. vad är det för kul du håller på med på bordet på första bilden?? (inlägg 213) .. nyfiken!! *L*

Jag håller just på att måla om en hel del fotoramar och har snickrat ihop en fönsterbräda extra till mina blommor och lite annat smått och gott som behövde få lite färg på sig .Ärade systrami #220…

Tack nu är min nyfikenhet stillad :))

#218 tackar tackar.. jo jag vill kunna stänga in allt , jag vill kunna leva ett fullt liv som häxa och för att kunna göra det så kan jag inte visa det för andra , det är heligt för mig.
Det var dock bara en liten nymåne esbat, så det blir ju mer dekorationer för sabbatterna..

hmm, min gren hänger i taket för alla att beskåda, med mina attiraljer upphängda i, betvivlar dock att oinvigda, förstår så mycket av det, om man inte är bokstavstrogen kristen vill säga, för då gör dom korstecknet och flyr ur min lägenhet.
Utöver det så har jag en stenhäll på min uteplats, med ljus, uggla, blommor och rökelser, där jag kan göra dagliga offer, men sabbater är det litet si och så med….
Men som sagt, mer offentlig än så är jag inte, så här finns inga bilder av detta, kom hem till mig IRL, så får ni se istället….små häxvänner och hedningar

#224 Systrami jag har oxå grenar i ovan fönster stående på golv hängandes i taketJag har oxå mina olika ting både här och där och tavlor mm Jag har även ett ute altare på min balkong där jag har mina ute cermonier och finner ingen andledning att gömma undan mig på någe vis utan jag är den jag är och står upp för det .Klär mig som jag vill bär alla mina smycken dag ut och dag in för jag är en stolt häxa som liver för dagen i nuet år 2008.

Raxic, … du är en inspirationskälla må jag säga. Kul att du delat med dig så mycket idag :D

#226 tack så mkt , jag försöker så gott jag kan , men som den häxa jag är så är det tyvärr inte så ofta jag är vid datorn, men jag försöker , jag trivs här.

#227 det är bra det :) att leva i verkligheten litet mer.
Hiasyster (som en hyacint, fast en mänsklig blomma som är en syster!): Du har inget vanligt arbete om dagarna va?! :)

#229 Du har rätt ärade broder Trumman jag är hemma nu har jobbat som mellanchef inom hotell branchen i över 13år även biträdande hotellchef vilket har tagit mycket på min kropp. Så just i nuet lever jag för den jag är och hjälper dem som behöver min hjälp och försöker att få ordning på det som blev kaos hos mig efter 13års stress och slit. Tycker om de du just skrev här ovan skall lägga det på minnet Kram till dig Trumman.

#230 varför känns det Scandic?….been there done that…huvva

Kära broder du vet inte hur rätt du känner Ja de är scandic på Wallingatan i stockholm Bless you Kramar om

#232 jag var bitr. anläggningschef på Scandic Segevång under ett års tid på 80 talet….huvva…

vet va du menar broder .

Håller med/förstår Hias fullt ut. Restaurangbranchen kan vara ett gissel.
18 år (varav 10 års fasta tjänster) har slitit äve på mitt psyke & kropp.
Förr var jag stresstålig. Numer fixar jag inte det. Vill inte ens ta i stress. Försöker (nu mellan 2 jobb) att hitta det yrkesliv som GER något. Till både mig & andra.
Pysslar om dagarna & bidar min tid. HIF är en trevlig paus mellan alla tankar.
Kramiz
Så här ser mitt altare ut:

Du har ett mkt vackert altare Matea!
kramar

Matea, du träffade mitt i *S* Väl valt.
Så underfundigt….. men respektlöst: Det där är din MOR, uinte ngn hylla att ha sina saker på!
Så det så…. ;)
så sant…el, måste jag ändra min trosbekännelse till något som "kräver" speciella saker och speciella platser som tex, en byggnad som någon bestämt att den heter "kyrka" och där ber man till "sin" gud/gudinna? el, samla på sig speciella saker som enligt mig symboliserar min gud/gudinna el, flera som jag sen samlar på en plats som kallas altare och genom dom hedrar/ber/lovsjunger min gud/gudinna el, flera… personligen "ber/tackar/utövar magi" jag flera gånger om dagen när jag ser en fin blomma el, känner mig glad el, ser något jag vill försöka ändra på ect ect…
så ja det där är mitt altare och vore folk inte så fördomsfulla så skulle det där vara enda bilden här och ingen skulle ens reflektera över varför det var enda bilden…..
#240 Vet inte om du märkt det men… Man jobbar på olika sätt.
Men jag tycker man håller sig till tråden jag… är det snack om altare kan man inte komma med en jordglob, eftersom jorden != altare.
Men jag kan, å ena sidan, förstå vad försökte siktade på, och är faktiskt rätt enig i det du säger. Å andra sidan inte helt, heller.
Mvh, T
inget nytt under solaltaret
Så upplever jag det oxå.. jag har gjort i ordning ett bord hemma där jag har ljus och min trumma men jag kan inte kalla det för altare för jag känner att jag behöver inget altare. Jag mediterar Inte framför bordet, jag är där jag har lust. Jag går ju bara ut i skogen eller var jag nu hamnar och där har jag hela världen framför mej.
Men DET är ju MIN syn på det hela och alla är inte som jag.
Lite som "evrywhere I lay my hat is home".. eller?
#243 Ja lite så är det allt.. fast inte riktigt.. ;) Viss stämning och miljö behövs.
#244 Jag förstår absolut vad du menar. :)
Självklart är det ok med ett altare hemma, men ni förstår alla vad jag är ute efter el, hur? så att säga att det är/var respektlöst av mig.. enligt vem? där har vi fördomsfullheten igen, tråden lyder "altarbilder" och mitt altare är moder jord så jag lägger upp en bild på den vackra och vad blir bemötandet av det? jo förlöjligande och beskyllningar om respektlöshet… vem av oss är det som är respektlös? och dömande?
jag måste erkänna att jag känner mig lite kränkt och ledsen över den kommentaren.. jag vet(hoppas iafl,?) att det inte var så den var menad… men endå så smyger sig dom negativa känslorna över mig…
Jag tyckte det var fint att se vår jord som ditt altare.
Det är ju helt underbart tänkt tycker jag.
Man ger vår jord gåvor både ute i naturen och på våra altare.
Vi är alla olika och tycker och tänker olika och jag tycker de flesta här har underbara tankar.
Även om jag inte alltid håller med om dem så är alla människor vackra oavsett hur de ser ut och tror.
Mitt altare är just nu inte så mycket för världen så jag ska göra i ordning vår sekretär snart.
kanske skulle böcja med det i morgon. hummm.
jag tycker att Matea har en fin tanke när det gäller sitt och vår allas altare!
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#246 "så att säga att det är/var respektlöst av mig.. enligt vem?"
Enligt MIG, eftersom det var jag som skrev det, iofs mest på skoj då, som jag trodde var uppenbart, men la ändå till "Så det så…. ;)" med en smiley där i slutet för att göra det övertydligt. Jag vet ju av erfarenhet att det finns folk som tar sig själva på allt för stoprt allvar och som inte riktigt kan fatta en vink, eller skoj, eller ironi ens då den är tydlig.
Men ibland funkar det inte ens med övertydlighet. Tydligen :)
"jag måste erkänna att jag känner mig lite kränkt och ledsen över den kommentaren.."
Men huga då :( det var ju inte meningen!
Att du blir ledsen och kränkt av andras åsikter tycker jag är lite dumt, det borde du nog jobba på - du vet väl vad DU tror på och vad DU vet, eller hur? Sanningen är absolut du vet, men vi ser den genom olika fönster - viktigt att komma ihåg då man lätt tar åt sig.
Då ska du inte låta andras åsikter och tro och vetande få befläcka dig så mycket. Utveckling och inveckling! Det är melodin det - lycka till med det! :D
Mvh, T

Klart vi alla har olika Altare för ingen av oss är lika till 100% jag har fått höra att jag ofta har ett mörkt altare och ser inget negativt idetta jag sätter färger där när de är olika sabbater i form av ljus och blomster samt andra dekorationer som tillhör just då.Jag gillar svart,vitt, grått samt mörk röda nyanser vilket oxå präglar i mitt hem. Medans min dotters altare är färgsprakande och precis tvärtmot mitt samt min äldre sons altare är oxå helt olikt mitt så jag är övertygad om att alla har vi helt olika altare … BB Hias
#248 sa jag att jag blev ledsen över andras(din) åsikt? jag blir ledsen att tom, här på ett så öppet fritt forum så dyker dom inskränkta och fördomsfulla upp..jag blir ledsen för er skull att ni inte kommit längre i er inre utveckling än att "skämta" nedlåtande om andras åsikter.
och ser man nu till ditt sista inlägg och hur gravt nedlåtande ton du anger med din text även om du denna gång också försöker "skämta till det" men lyser igenom mångfalt mer än ditt första försök att skämta över din fördomsfullhet och dömande av andra. kan vara dags med en rejäl självransakan och se över vilken typ av människa du vill vara. alla bestämmer vi själva över vår person och är enskilt ansvariga för vår handlingar.
#236 Vacker bild och vacker tanke bakom. Förstår hur du menar, jag har inget riktigt altare ännu…. utan går mycket i naturen och har det som mina heliga platser.
Ta inte trumman på allvarligt, han kan vara lite sträv och rak, det är hans stil *ler*. Som sagt…. vi är alla olika…. eller hur trumman ?!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#250 Men jösses, du saknar ju helt självdistans… eller läsförståelse. Jag kan inte kommunicera med folk som dig :(
Jag är hermskt ledsen att du tagit så illa vid dig av saker som är långt ifrån menade så som du envisas med att uppfatta dom.
Jag skall inte svara eller kommentera på ngt mer från dig i framtiden.
Mvh, T

OT
Trumman: Helt ärligt från min sida nu. Du kan vara väldigt svår att förstå dig på i början. Jag kunde också ta mig illa vid av saker du skrivit i början av mitt medlemskap, fast det inte ens var mig du svarade. Men nu när jag vet hur du är, och att du är den du är, så är det mycket lättare att läsa dina kommentarer med andra ögon.
Men för en som är ny här inne, och inte lärt känna dig så mycket man nu kan lära känna folk genom deras kommentarer på ett forum, så förstår jag om de kan ta illa upp. Det är inte lätt att kommunicera via skrift när man inte kan se glimten ögat eller det sneda flinet när man sagt nåt. Och då blir det så här, tyvärr. Trots smileys efter en mening.
Jag tror mycket väl att det kommer att lösa sig så småningom om tiden bara får löpa an. Tids nog förstår vi alla varandra, även om missförstånden är många och stora i början.
Nu är det slut på OT från min sida.
Vilken underbar tråd! Så många vackra altare! Jag blev så inspirerad och vill hitta på något eget trots att jag inte är praktiserande inom detta just.

#252..Coturnix.. Vilken magisk bild!

Det är magiskt när myskmadrans blommor liksom svävar om kvällarna ;)

#258 wow! det var ju urläckert! Vad gjorde du under jord förresten? Nu blir man ju nyfiken. Såg du några gnomer? :D
#259 *skratt* nej, inga gnomer, bara isfallosar :) Jag och min kära gick en promenad till en grotta och kröp ner - jag var förberedd och hade värmeljus med mig. Inte mycket utrymme att ha ritualer och grejer på eftersom det är lite lågt i tak, men några korta tankar hann det allt bli. Jag gillar grottor allmänt förresten --> hur nära moder jord kan man komma :)?

ja, grottor gillar jag med. härligt! Krypa tillbaka in i livmodern, där är det tryggt. ;)

#258 Åh, så fint! Verkligen nära Moder Jord :)

Perfektionen ligger i enkel funktion. Jag tänker, brygger och offrar och vill ha en plats att lägga mina saker. ;-)
//

#268 ett jättefint bord..
Jag har faktist monterat ner mitt altare, det kändes inte rätt. Kändes som om jag gjorde mig till..Nu är den en vanlig hylla i köket. Jag byggde det nog mest för att 'man ska ju ha ett altare'
Kanske är det för att jag helst vill förlägga ev. magiskt arbete ute på torpet nu, här i betonglådan når man förvisso fram när man arbetar men det är inte samma sak. Jag har fått goda ideer i örat som jag ska förverkliga.

#268 Läckert som attan! Ett liknande bord är jag på jakt efter, i framtiden när jag bor störrre.
#269 Jag känner exakt samma sak varje sommar, för då kan jag ju vara ute, men det kanske skulle vara annorlunda om jag hade en tomt eller så vad vet jag. Just nu e d iaf lägenhet som gäller ett par år till och man får göra det bästa av vad man har
Men när det börjar bli kallt tycker jag om att ockultisera inomhus för annars kan jag inte koncentrera mig.. Hur mycket kläder jag än har.. "d e kallt. jag vill in.. d e kallt jag vill in"
#270 Det där bordet hittade jag iaf på plantagen. För ett par år såg jag ett nästan likadant bord på netto för 199 kr.. Men köpte jag d.. nej.. Då bodde jag i ett studentrum med pojkvän o d va lite trångt. Jag borde köpt d ändå!

#274 Å vad fint och inspirerande! :)
#274 Fint med skinnet.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
jaa jättefint.. inspirerar.. japp..
#274 Blir inte dina katter tokiga när du har skinn framme? Mina blir som rena vilddjuren och går till omedelbar attack :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Vad fint alla har :) å nu längtar jag också efter hus och trädgård. Har inte platts för något altare. har jag tur kanske jag kan odla lite i trädgården i alla fall.
Nej, Bafo det är bara en av dem som är intresserad och han vill bara lukta..08:an han backar..
Skulle det vara problem kan jag parfymera dem med lavendel, det gillar de inte.
Vandra i Ljus å Skönhet

#278 jätte fint! Själv håller jag på att göra i ordning mitt altare. vad fina altare ni har allihopa!

BiGavia jag gillar alla dina altare i tråden! Håller med de andra vackert med skinnet! Jag ska försöka att skaffa mig ett;)
MVH Isnornin
Va, trevligt ishäxa…följer bara mitt hjärta..Å ,då kan det aldrig bli fel!
Vandra i Ljus å Skönhet

MVH Isnornin
guuud va fina altare ni har jag har inte haft mitt altare så länge så jag har inte hunnit fylla på det ordentligt men era altare va iaf JÄTTEFINA kram dcpower

Tack för titten av allas fina altaren! Nu längtar jag ännu mera att pryda mitt altare när vi kommit till ro och packat upp alla saker.
Mycket inspirerande, hörni! 
Kramar!
Jag tackar å allas vägnar, altaren blir alltid väldigt personliga, ser fram mot bilder av era.
Vandra i Ljus å Skönhet

jätte fina altare allihopa

jätte fina altare allihopa

Åh, vilka underbara altare alla har! :D

Nu är altaret på plats med magiska saker, men så hittar jag inte USB-sladden till digital kameran
Bild kommer så fort som möjligt 

#295 vad mysigt och personligt :)
Jag är fortfarande altarlös, har inte blivit av att sätta upp ett nytt och har inte heller känt något behov av att göra det heller…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#296 Tack så mycket 
#299 Gud vilket stämningsfullt altare! *drömmer om ett eget*
Längst upp i vänstra hörnet där metallsaken står de är som en bokhållare egentligen där ska min BoS stå :)
Räknade ljusen i efterhand och det blev visst tretton stycken XD
Den är precis som jag vill ha det relativt simpelt men ändå fint och det kostade inte alls mycket pengar heller köpte på myrorna och när affärerna hade rea :)

Här är en bild på mitt gamla. Har inte riktigt fått fjong på grejerna i min nya bostad, letar ff efter rätt placering för det. Men det lär se ung. likadant ut, med min ormgudinna på hedersplatsen!