Ännu en drömfråga :)
Har länge funderat över en återkommande dröm men kan inte tolka den själv, kanske någon annan kan hjälpa?
Har i flera år drömt flyttdrömmar, till viss del längtade jag efter nytt boende men nu har jag fått min drömlägenhet och ändå fortsätter drömmarna.
Ofta upplever jag dem väldig spännande när jag går från rum till rum, ofta älskar jag det jag ser och kan inte tro det är sant att jag ska få bo där. Ändå ligger det alltid en stress bakom allt…ofta hittar jag inte tillbaka till första lägenheten och det känns som jag står utan ett hem.
Sedan kommer då och då den sämre varianten av dessa drömmar. Jag går in i en lägenhet där jag ska bo och jag inser att "rummet" är där. Rummet där något väldigt hemskt finns, försöker jag undvika det så dras jag ändå dit. Någon gång har jag försökt övervinna det som är där, eller fly genom att flyga. Den här biten av drömmen är i stort sett den enda mardröm jag har.
Vad kan det handla om? Jag har tänkt att man går i rum inom sig själv, men det känns inte helt lockande med det "onda" rummet då.
Någon som kan tolka?