Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1878 ggr
BarrelOfMonkeys
0

Pubmoot i Stockholm

Är det nån som  har koll på om pubmooten på Wirströms i Gamla stan förtfarande är igång (kalendariet på Pagan federations hemsida är från 2008)? Om så är fallet borde det vara ett nu på torsdag?

Hur ligger det till? Upplys mig! :D

Har nån planer på att gå dit kanske man kan göra gemensam sak :)

Onn
0

Såvitt jag vet är det fortfarande igång. Här är en aktuell lista på pubmoot: Svenska pubmoot

lia-fail
0

De är fortfarande igång :) Och jupp, torsdag är nästa.

Vekka
0

Hm…varför finns det inga i Skövde-Falköping? eller? någon som vet?

ursäktar omdirigering av ort :)

Onn
0

Jag vill minnas att det åtminstone under en kortare tid fanns ett pubmoot i Skövde, men att det lades ner på grund av bristande intresse.

Jag tror att det krävs en hyfsat stor bas av hedningar/ockultister/intresserade på en ort för att det ska funka, så att det inte bara blir arrangören och en eller annan kuf som faktiskt kommer dit regelbundet. Det räcker ju med att titta på de trådar som ibland dyker upp här på forumet i stil med "är det någon som ska gå på pubmootet i Göteborg nu på tisdag? jag har tänkt gå dit men det har aldrig blivit av" för att inse att till och med de som verkligen tillhör målgruppen i en större stad verkar ha svårt att faktiskt ta sig till ett moot. I en mindre ort som Skövde eller Falköping blir underlaget ännu mindre.

Bästa sättet att få det att hända är nog att ordna något själv, och se till att få dit så många likasinnade vänner som möjligt. Lyckas man uppehålla aktiviteten under en längre tid drar man förhoppningsvis till sig fler så småningom.

BarrelOfMonkeys
0

Tack för svar :) Bra att veta att det fortfarande finns även om det nog inte blir något för min del nu på torsdag då jag äntligen har lyckats få till en träff med min mamma. Kanske kan jag lura med henne dit ifs ;D