Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2484 ggr
kickan-g
0

Varför dog mina blommor?

Hittade inte nån kategori om stenar!?

JAg brukar dekorera mina krukor med div saker så som stenar mossa fina pinnar o annat. Nu har jag ewn fråga som jag hoppas att nån kan svara på. Jag la olika stenar i krukor. Hade även "vanlig" gråsten i. Och bara en "ädel" i varje. Men i dom krukor där det låg "ädlare" stenar så dog blommorna!!! Nån som vet varför? Där jag har vanliga stenar så lever blommorna och mår jätte bra.

Bappho
0

Är det samma sorts växter i krukorna?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

kickan-g
0

Nej det är det inte. Alovera hade jag i en. Garderobsblomma (vet inte vad dom heter igentligen) Ampellija och en pengaväxt (vet inte heller vad den heter)

Coturnix
0

Garderobsblomma och ampellilja…var de de som överlevde även en "ädel" sten?

[Nenn]
0

Jag brukar ibland lägga stenar (både mer eller mindre ädla) i mina blomkrukor, men jag har aldrig varit med om att en växt dött för det.  Har i f s inte blandat ädla och oädla i samma eller haft mer än en eller två - högst tre i samma kruka.  Dock brukar jag ju försöka känna efter först så att stenarna harmoniserar med varandra.  Undrar vad din blomdöd beror på?

Jag har också aloe vera men de har inte reagerat på stenarna.  Kan det bero på att dina stenar var många och oladdade eller..?  Nej jag kan inte komma på vad det kan bero på.

kickan-g
0

#3 Nej ingen blomma som hade en ädel sten i sej överlevde. Bara dom som hade "vanlig" gråsten överlevde.

#4 Nej jag vet inte heller varför dom dog. MEn jag hade inte fler "ädla" stenar i varje blomma. Bara 1 i varje.

marinelady
0

Tvättade du dom innan du la ner dom i krukan?

kickan-g
0

Nja jag sköljde dom i ljummet vatten

Coturnix
0

Alltså, jag tror inte att stenarna påverkade dina växter. Möjligen  om stenarna var kvicksilver eller uran.

kickan-g
0

Stenarna var bergskristall, rosenkvarts och akvamarin. Jo nog tror jag att det var stenarna. För blommorna mådde utmärkt innan jag la dit stenarna.

[Nenn]
0

Märkligt.  Jag har haft både rosenkvarts och bergkristall i blomkrukor och ingenting negativt har hänt - faktum är att mina blommor mått bra av bergskristallen.  När jag har snittblommor, påskris och liknande brukar jag lägga en bergkristall i vattnet eller hänga en i riset för att växterna ska klara sig längre.

Ganna
0

Jorden kan ha varit angripen, de kan ha angripits av någon form av bakterie/svamp etc - varför ta till metafysiska (nåja) förklaringar först?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
0

Är rädd för att de flesta blommor dör hos mig. De enda som går bra är succulenter, pelargonier och orchidéer. Fast jag har inget annat att skylla på än mig själv ;) Växterna utomhus har jag bättre hand om av någon anledning.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax