Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5759 ggr
spindelfot
0

Häxflaskor och rening

Hej allihop, det var ett tag sedan jag skrev.

Jag har flyttat till en ny lägenhet och nu måste man ju inreda förstås. Jag har läst en hel del om häxflaskor och andra historiska fynd, som använts av europeiska häxor och andra under lång tid. Jag minns att vi hade en intressant tråd om det förut, om olika slags arkeologiska husfynd.

Hur inreder häxan i lägenhet sitt hem för ultimat resultat?

Nu talar vi inte feng shui, utan gammaldags hex, urinfyllda flaskor och luriga runor, för att slippa ovälkommet besök eller för att få besökare att lämna onda ögat utanför dörren, för att slippa vilsna spöken och elaka mardrömmar - och för att bjuda in bra drömmar och bra andar i hemmet.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
0

Bindrunor i dörrposten för att förhindra inbrott. Kraftförmål liggandes lite här o var håller ordning på besökarna. Men detta är ju inga gamla urtida mojänger utan saker som jag själv använder.

Urinfyllda flaskor lär ju hålla oväntat besök borta ruskigt effektivt.. Iaf om de börjar härskna till amoniak.. Den lukten är ju inte direkt trevlig..

Denna kommentar har tagits bort.
Bappho
0

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

BarrelOfMonkeys
0

1# Risken är väl att de håller alla besök borta.. Oo

Sebastian
0

#4 Gör det verkligen så mycket då? kommer det viktigt folk kan man ju vädra..

Ganna
0

#5 Det kanske kommer en massa islänningar? (En av de isländska nationalrätterna, surhaj, luktar ammoniak).

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

BarrelOfMonkeys
0

#6 Det kunde bli ett spännande kulturmöte :)

Vargflickan
0

Jag har en liten kvast ovanför ytterdörrens dörrkarm för beskydd, och en hästko Glad

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

BarrelOfMonkeys
0

#8 Smart med liten kvast :) Jag hade min "vanliga" i hallen innanför dörren ett (kort) tag. Men det blev väldigt mycket kvast och väldigt lite hall.. Oo Liten hall - stor kvast, inte smidigt.
Ville egentligen ha den utanför dörren men jag litar inte tillräckligt på mina grannar..

spindelfot
0

Jag har ett 'öppet' altare beläget högst upp i en hylla, men det känns irrelevant, det är öppet för att det är gjort för att visas upp och att förfäder och offer ska kunna röra på sig och se sig omkring - jag har ju annat som jag håller gömt och som ska vara gömt.

I min förra lägenhet hade jag salt och vitlök härockvar utplacerat i skålar, diskret vid öppningar av hemmet. Som stora fönster, dörrar ut till balkong och i synnerhet ytterdörr.

Vad ska man göra för bindrunor då.. Reid kanske? Reid som i 'dra härifrån din tönt' ;)

Det är väl även smart med prismor och speglar i fönster för att avvärja onda ögat eller andra besökare den vägen.

Haha, verkar helt paranoid, befäster mitt fort.. Men jag är mån om lugn och ro och att hålla det här hemmet fritt från bråk och agg, finns det något bra för att besökare ska lämna sådant utanför dörren är jag tacksam för tips. Jag är väldigt mån om att ha en fredad zon här hemma, gör ju självklart allt jag kan för att avvärja sådant men i mitt fall behövs extra förstärkning.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

BarrelOfMonkeys
0

Jag har en drömfångare med "pling" i fönstret, en mörksugga i bokhyllan och lite andra småprylar.

#10 En skräckhjälm kanske? Det borde hålla bort det mesta som man vill ha bort :)

korpsyster
0

#11 Jag satte en skräckhjälm på ytterdörren i huset där jag bodde förr för att hålla vissa borta men de gick in ändå :/ och ett rönnpentagram ovanför + gråbo hängandes i taket i vissa rum. Nästa gång tar jag fram kulsprutan ;D

Däremot hade jag målat dit namnen på Artemis och Flidais med det sk häxalfabetet på öppna spisen men min dotter sa att mitt ex trodde att jag satt nån sorts förbannelse på honom när han flyttade tillbaka.

Astraea
0

#10 Sedan har du ju Cascarilla powder från hoodoon också.

[Nenn]
0

Jag rökte in min lägenhet med vit salvia när jag flyttade in.  Det tog bort spänningar som fanns här innan.  Hade i förra lägenheten problem med otyg som tog sig in, så jag satte ett saltkors på dörrmattan (tänk bara på att dra det så att korset är "rätt väg" för de som kommer in i lägenheten).  Det fungerade bra.

Däremot har jag en hästsko jag funderar på att hänga upp men är inte säker på vilken väg den ska vara.  Vad säger ni?

lightseeker
0

det sägs att öppningen på hästskon inte skall hänga neråt, för då ringer lyckan bara ut, men det är säkert bara skrock

Sebastian
0

#15 här är det tvärtom. Lyckan SKA rinna ner över dem som passerar dörren.

[Nenn]
0

# 15 #16 Haha Precis vad jag oxå hört - båda versionerna.Flört

silverhuldra
0

Med andra ord, så är det upp till var och än att välja det alternativet som man själv tror på eller som tilltalar en mestGlad

Mvh. Silverhuldra

Sebastian
0

#18 Så länge det fungerar så..

Vargflickan
0

Gällande hästskon så är det ju nog så, att man väljer det som faller en i smaken, hehe. Själv har jag min med öppningen uppåt, för att lyckan just inte ska rinna ut Flört

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Bappho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan hänga upp en oro.

Bappho
0