Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 964 ggr
LinaN
0

Slagruta i stall

På Ridsport iFokus så kom där up pen diskussion om en häst som envetet sparkar sönder boxväggarna i stallet. Han har gjort det om o om igen och någon nämnde en artikel hon hade läst i en hästtidning (hästfocus) om jsut stall som låg på curey och leidlinjer…..

Har ni någon erfarnhet av sånt här? Jag kan gå med slagruta o pekare men har aldrig täntk på det i stallar direkt….. Trots ajg vet att det förekommer ibland i nybyggda moderna stall (dvs sådana byggda för 1-80 år sedan) förr vart ma nmer rädd om både sig själva o djuren och lät bli att bygga på linjer. Idag exploiteras markerna så att ma nska få ut så mycket som möjligt av dem…..

Så min slutsats är att om det är ett kors precis där hästne står, så om ma nflyttar honom och ställer en anna nhäst där så borde hästen som sparkar bli lugn o sansad o hästen som flyttas dit till boxen borde bli stirrig och orolig?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Mooniawitch
0

Jag tror att det mycket möjligt skulle kunna finnas starka negativa energier där hästen inte vill stå, starkt currykryss tex. Vatten är också en negativ energi. Tycker att dom i stallet borde pröva att flytta hästen till en annan box några dagar och se hur det går då, sen pröva flytta tillbaka den få se vad som händer, eller helt enkelt ta dit någon som kan gå med slagruta.