Vem är han?Dröm
Många nätter då jag sover så ligger han och skedar mig. Jag känner hur han älskar mig, älskar med mig. Det känns så verkligt, vad är det som händer, någon?
Mvh

Du kan ju googla på succubus och inccubus.

Men det kan ju även vara något arketypiskt hos dig en längtan efter något? Om arketyper kan du läsa i jungs bok Människan och hennes symboler

# ska vi prata psykologi så tror jag mer på kompensationsbeteende från hjärnan, alltså du har ett behov som måste tillfredsställas och då tillfredsställer din hjärna det.. men succubus låter mycket bättre ;). Där kan du hitta alla möjliga förklaringar både från Jung och Freud..

# 5 Ger inte mycket för någon av dem..det vara bara avskräckande exempel nej succubus tycker jag låter bra :) eller man kanske har andra andar på besök..
Han? Det låter som om du vet vem det är?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
håller inte med om att det skulle kunna vara en inkubus eller en sukkubus. de är ju sexuella väsen som inte är särskilt kärleksfulla.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
En succubus är det ju rakt inte eftersom TS talar om en "han" och att han "älskar med henne", vilket jag uppfattar som att TS på goda gruder så att säga, vet att det är en man :)
#8 Njä, det har du förstås alldeles rätt i men incubi spelar kärleksfulla, lurar sina offer. Så skulle det vara en incubus så kan TS mycket väl uppfatta att han älskar henne. Demoner är rätt fräcka på det viset, de är bra tricksters.
Dock ej sagt att jag faktiskt tror att det är en incubus.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#8 De brukar inte ligga sked heller…
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#10 How do you know ;) *skämt*
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag bara tror att det är en han eftersom jag vet hur det är att älska med en man, ska dock tilläggas att jag har en pojkvän så det här har jag väl inte direkt velat berätta för honom. Detta händer dom få gånger jag inte sover med honom eller då jag somnar på dagen.
Nu senast det hände var för någon dag sedan, och det var den första gången det började kännas lite olustigt, då det kändes som jag drogs ner, bort från sängen som om jag trycktes neråt mot fotändan. Det var som om jag var vaken och drömde att jag drömde. Svårbeskrivligt.
Sånt som får en och undra hur bra det står till uppe i skallen.
Mvh
#12 Min första tanke var: Förutom att vara häxa är du hedning/pagan - alltså mer än Moder Jord etc? För det du beskriver för mig låter väldigt mycket som en gudomlig energi (i brist på bättre ord) som manifestera sig.
För mig låter det som det är tex Cernunnos, den behornade skogens Gud som visat sig för dig och vill att du skall dansa med honom en bit på din livsväg.
Jag tycker att både det här fenomenet samt det där du hör röster, låter som att du hamnat i ett hypnagogt tillstånd, dvs ett tillstånd mellan sömn och vakenhet där man kan uppleva drömfenomen trots att man inte helt sover.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~