Snö

Jag vaknade och tittade ut genom fönstret idag helt otroligt vad mycket snö det är nu. Verkar vara som det är mycket snö i hela sverige., Men så mycket snö brukar det inte vara brukar vara många år i mellan någon som minns förra gången det va så mycket snö?
#1 Översvämning och sumpmark på gräsmattan, den lär nog aldrig torka upp ordentligt.
Mvh. Silverhuldra
Det är nog rekord i snödjup där jag bor för mig i alla fall (40 år). Idag när jag vadade ner till kaninerna så var snön upp till bröstet. Snacka om att man fick panik innan man var på fastmark igen. Nu bor jag vid öppna ängar så det driver mycket också, så jag vet inte exakt hur mycket som fallit allt som allt.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Vintern -87 minns jag. Min far var borta på någon militärövning och pannan till huset gick sönder och vattnet frös, och så dog min kanin av kylan inbillade jag mig.

Här är minus tjugo igen och jag hoppas det är sista iskylan för denna vinter. Hade nyss lagt undan täckvästarna som hundarna har utanpå sina overaller, men det var bara att plocka fram igen. Massvis med snö, vackert, men nu får det räcka 

Japp, nu får det vara nog, jobbigt att höra fåglarna kvittra så vackert på morgonen också inser man att det är överdrivet mycket snö ute. Nä, nu får det snart bli vår tycker jag allt, får väl öppna balkongdörren på morgonen, blunda, lyssna och drömma mig bort till varmare vårväder :)
Här blåser och snöar det så fåglarna sitter å trycker i träden och ger inte ett ljud ifrån sig, så våren känns väldigt långt borta just nu. tyvärr
Mvh. Silverhuldra

Jag tänker, när jag ser nyhetsinslagen om detta "snökaos, att det är bra. Bra att vi får en chans att reflektera över vårt samhälles sårbarhet. "Ge er inte ut på vägarna" säger vägverket. Men människorna ger sig ut iaf. Sedan klagar de högljutt över att vägen inte är "skottad" och att de inte kommer fram. Människor som gnäller för att de inte kan handla på sitt köpcentrum…ja men, vad gnäller de om?!!! Är det snöoväder så är det!
Och hoppas nu att byggreglerna blir restriktivare så att de idrottshallar som hädanefter byggs, byggs ordentligt med tak anpassade för vårt klimat. Vårt samhälle står still en enda dag och människorna blir som galna?
Vet inte, är det något som egentligen har stått still. Det är väl mest att man börjar utveckla konstiga muskler på vänstra underarmen. Den känns stenhård numera :) Lite mer jobb.
Tak som rasar gillar jag dock inte.

Haha!:) Superkvinnor med snygga muskler! ;)
Jo bilarna stod still. De fick köra efter plogbilen och det var omkörningsförbud. Sedan får räddningstjänsten hämta dem som behöver hemtjänst så att de kan få den hjälp de behöver på servicehemmet…tågen är inställda och inga bussar kör. Så lite stilla står det. ;)
Jag bor ju lite längre norrut och här klarar vi ju oftast snöoväder lite bättre, vad nu det kan bero på. Mer vana är kanske fel att säga med tanke på alla varma snöfria vintrar vi haft.
Snygga muskler och en krokig rygg som ringaren i Notre Dame ;)

Jag är lite fryssen och fotar mitt väder inifrån mitt hallfönster :)

#7 Här där jag bor är der -12 grader. Va ingen smart ide att gå till hemmakväll idag och hyra film…