spöken
Hej har under hela tiden (7år) känt av att det finns spöken i hemmet. Har bott här nu i 7 år och nu har ja bytt rum så ja kan vara uppe längre på nätterna, men ja har aldig kunnat vara nere i källaren utan att någon varit med. Ja är inte rädd, ja vill bara fly. Känner mej paranoid när ja ser något i ögonvårn men när ja vänder mej om men inget är där men känslan finns fortfarande. Han gör inget väsen av i vanliga fall. Men nu orkar ja inte för nu har han börjat komma in i mitt nya rum och störa mej. Vet att det är en man som bott i huset sedan tidigare. Men nu undrar ja finns det något som gör att han inte kommer in i mitt rum? Någon amulett eller ritual är berädd att prova allt för att få vara ifred iaf på mitt rum.

Ja jag brukar köra med ett favorit citat som jag "hörde" en gång av Asterix och Obelix. "Om ni nu nödvändigtsvis måste gå igen så gå igen och gå igen någon annanstans" Så brukar jag säga och det fungerar för mig.
Du kan ju prova rena huset… det finns en ört som hjälper andar att gå över till andra sidan… hmm, har glömt vilken det är… Oregano, kanske eller vilken det nu var…

Kvanne (Angelica) är en beskyddande ört som jag själv har vid dörr och fönster. Sen har man ju faktiskt rätt att säga ifrån att man inte vill bli störd, stt man vill bli lämnad ifred.
Eller så är det kanske en ande med aknytning till dig, en guide t.o.m., då skadar det ju aldrig att fråga vad han vill.
Lycka till!
Salvia är renade och beskyddande, men jag vet inte om det hjälper mot andar.
Nej inte Salvia, det är inte det jag syftade på… hmm, det är en ganska vanlig krydda… aaa… namnet har försvunnit i skallen… ska slå upp det… hör av mig snart igen
MEJRAM, var tvungen att slå upp det..
MEJRAM
mot depression, negativitet, olycklig kärlek, vägleder de döda,
Brän den torkade krydda, när någon behöver gå vidare…
Kanske du kan prova att be den som är där nere, eller i huset att gå vidare och lämna huset medan du bränner kryddan…. sedan efter nnär det är gjort så kan du nog gå husesyn med salvian.. Salvian är ju en renande krydda/ört, så personligen så tror jag inte att du enbart kan använda Salvian för att få anden att gå vidare. Men däremot så fnns det ju örter/kryddor som skyddar mot andar.
Örter för andebeskydd/spökbeskydd: Järnek, Malört och Mistel
Jag tror att det även finns andra örter som också har renande egenskaper, som du skulle kunna byta ut Salvian, men jag skulle nog rekomendera att hålla dig vid Salvian för den ska visst vara den mest renande örten
Möjligen om du vill förstärka din kontakt med andden, kan du möjligen bränna torkad julros, eller liknande, alltså bränna den samtidigt som du försöker få anden att gå vidare. Julros förstärker kontakten med andar.. Fast Julrosen går nog att skippa, det är enbart om du kanske inte har tillräkligt "nära" kontakt med anden.
Det var lite råd ifrån mig…