Kasta en formel för att få svar?
Jag vet inte riktigt om detta är moraliskt rätt men kan man kasta en formel få att veta om det existerar några svar på känslorna? Jag vill veta om han verkligen tycker om mig eller om det är något annat. Men jag har blvit lärd att aldrig korsa den fria vilja av moraliska anledningar och att man aldrig vet hur det bakslår. Vad tycker ni?

Nu vet jag ju inte hur gammal du är, om det nu skulle ha någon betydelse.
Jag tycker du ska rikta in dig på honom istället. Någon sa till mig för väldigt många år sedan att man kunde se det i den andres blick. Ah! Det kändes lika stort som att säga det till honom. Men jag möte blicken och då tvivlade jag inte längre. Förr gjorde jag allt för att dölja när jag var intresserad av någon, tyckte det var grymt pinsamt. Av någon konstig anledning.
Synd, för en förälskad människa måste nog vara bland det charmigaste man kan se. En glittrande blick och röda kinder, en fjärilskittlande mage - är en magnet i sig. Så dölj inte, var stolt över din känsla, oavsett om det blir besvarad kärlek eller inte. Ge honom en blick och ett stort leende. jag tror inte han kommer kunna motstå dig.
Men, även om inte kärleken är besvarad så lär du iaf smickra honom. Att få känna sig uppskattad (även om man inte är kär tillbaka) förtjänar alla människor att få känna.
Ah, vet inte om det här blev ett svar på din fråga eller ej. 
Vad tycker du? Det är ju din moral och jag förstår inte varför man skulle ha en moral till "vardags" och en annan i metafysiska sammanhang?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Okej. Jag kan inte chansa genom att fråga honom. punkt slut. Jag känner bara att, tvingar jag egentligen inte honom till att göra något han kanske inte vill?
Tycker inte att det är mer omoraliskt än att ta reda på det på ett "vanligt" sätt, som t ex att fråga personens vänner eller liknande.
Hur hade du tänkt dig att gå till väga?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Jag hade tänkt mig en formel men att även inkludera att jag inte tvingar någonting i honom för det är det sista jag vill.
#7 Tvinga i honom… Om du har tänkt en formel i stil med sanningsformel så är det ju inget tvång.. Han känner som han känner :)
Det finns föresten en väldigt intressant artikel om du klickar på artiklar här på häxor i fokus om kärleksmagi om du inte får svaret du vill ha ;)

Varför inte en tarotläggning? Jag förstår inte riktigt hur en formel skulle kunna svara på din fråga. Korten kommer att visa dej både det du vet och inte vet, om dej själv och om din utvalda.

Kanske bör tillägga att svaren inte alltid är som man hade tänkt sej, inte heller så klara och tydliga. Vill man inte utsätta sig för det så ignorera mitt förslag. Lycka till!

Jag har aldrig lagt tarot innan i mitt liv. Hm, hur länge har du lagt tarot?
En annan lösning skulle kunna vara Pendling…. hmm..ja fast, ja…
om jag hade försökt mig på det så hade jag nog först försökt få "kontakt" med någon nära anhörig som han känner eller nått åt det hållet för att kanske kunna förstärka pendlingen.. men men..
när det kommer till moralen… nja, jag är nog den som föredrar att lfår reda på det på "normalt" sätt… för är personen kär idig så kommer du tids nog troligen få reda på det…. när ha är redo för det. Du får tänka på när du ställer frågor som rör någon annan, så är det en fråga om "privat"… om han är redo att tala om för dig vad han känner så säger han nog det… bara om du vågar sända lite signaler tillbaka…

#0 Nu framgår det inte om du möter denna personen ofta IRL. men om du gör det så försök ta ett hårstrån eller något från honom.
Ta en liten tygpåse, en liten papperslapp och en blyerts, lakritsrot och vinruta. Skriv namnet hans 5 gånger efter varann , korsa med ditt eget fem gånger. Skriv medsols en cirkel kring bådas namn något i tråd med: NN vill inom kort avvslöja sina sanna känslor för mig ( ditt NN)
Lägg hans hårstrån lakritsroten och vinrutan på pappret, spotta tre gånger på detta. Vik sedan pappret medsols emot/i rikning kroppen din till ett litet paket och lägg detta i tygpåsen. Läs tillslut en "bön" eller signa påsen innan du knyter i hop den. Lägg påsen innanför bh'n och se vad som sker inom en månad eller så.
Kanske värt att testa??? Men som sagt det är enklare att kanske fråga direkt. Gör det samma som ovan, men då med rölleka i stället för vinruta. Så kanske du får mod att fråga honom direkt;-)
#12 tror inte en nära anhörig behövs. Jag brukar pendla över min handled när jag vill finna svar.
En del äsger ju att vi innerst inne vet svaren, vi kan bara inte framföra dem till vårt medvetna pågrund av logiken.. Eller något i liknande still.
Men pendla kan ju faktiskt vara ett bra sätt för att få veta ja eller nej.

#13.Den varianten gillade jag. Säkert kraftfull! Tack för den!
Jadu tvång ska man inte ägna sig åt eftersom det kan slå tillbaka på en. Jag vet inte om du har hört talas om the threefold law. Den innebär att det man gör emot någon eller något annat slå tillbaka på en trefaldigt oavsett om det är bra eller dåligt.
Så jag föreslå att du pratar med honom, hur jobbigt eller pinsamt det än är.. fast ja lovar när du väl har gjort det så lova ja dig, du kommer att få en adrenalinkick som heter duga :D.
Sen så kan du ju alltid lägga tarot. Det är inte så svårt som alla tro, men det gäller att man kan koncentrera sig och har en kortlek som "talar till en".. eller ha en kompis som kan göra det åt dig. Det blir bäst om någon gör det åt dig :)

# 16 Kan du förklara närmare hur och varför trefaldiga lagen skulle göra utslag i sammanhang med beskrivningen av besvärjelsen i #13.?Vore intressant att höra din åsikt om detta…
Jag tycker det känns som om man på nåt sätt tvinga han eller hans energier att känna någonting som dem i själva verket inte känner genom att ta hans hårstrå. Men samtidigt så kan det ju faktiskt vara så att han verkligen gillar henne och då slåt det ju inte tillbaka på nåt dåligt sätt inte. Det är lite av ett tveeggat svärd det där med den tre faldiga lagen 
#18 …sen är det ju inte alla som tror bokstavligen eller överhuvudtaget på den trefaldiga lagen.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
ja jo det är ju sant
Tycker dock att man ska ha den i åtanke om man nu tro på den.
Finns det någon liknande formel utan lakritsrot och vinruta? För jag har inte det hemma just nu.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"