Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2983 ggr
spindelfot
0

Min cykel är stulen!

Inatt stals min cykel, vi skulle cykla till dagis och då var den försvunnen, kvar låg bara mitt avklippta lås. Hela mitt liv har blivit stympat nu, jag använde cykeln hela tiden, för att cykla till jobbet eller skolan, för att hämta och lämna på dagis - för att åka och handla..

Och jag har inte råd att köpa en ny heller! Har polisanmält och ska se om jag har någon försäkring som ev. kan täcka upp men det känns inte så troligt.

Min cykel var en begagnad skrutt, har ju inget andrahandsvärde alls i stort sett.

Jag behöver bra trolldom som får min cykel att dyka upp igen, i diket här eller hos hittegodset via polisen. även om jag hittade den fullständigt stympad så skulle jag kanske ha råd att reparera den. Något effektivt som tar tillbaka stulet?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astraea
0

Jag har ingen aning men jag kom att tänka på något med magnet…att dra till sig.. Eller??

spindelfot
0

Ja jag ska försöka locka den tillbaka till mig, jag kommer väl att gå och ropa efter den nu både omedvetet och medvetet.

Jag blir så jäkla arg för jag visste ju att den skulle bli stulen! När jag åkte hem igårkväll tänkte jag 'synd att den blir stulen ikväll'

likväl låser jag den utanför hemmet istället för cykelrummet , ignorerar intutionen, så korkat av mig att göra så.

Coturnix
0

Ja vad korkat. Varför lyssnar man inte?
Nu går jag ut och skriker över folk som inte kan skilja på mitt och ditt. Det gjorde jag när bilen blev stulen. Den kom tillbaka. Nästan hel.

[JeanetteK]
0

Tusan vad tråkigt… Var bor du, du kan låna min gamla skrutt!

/Jeanette

spindelfot
0

Ja C, ropa tillbaka min cykel tack, även om den kom tillbaka stympad skulle jag kanske ha råd att åtminstone - reparera den, skulle vara billigare än att köpa en ny.

så jäkla nedrigt, att stjäla en liten mammas tejpade och lagade gamla cykel, en 26tummare med barnstol och korg, knappt värd någonting men oumbärlig och viktig för mig i min vardag.

Jeanette, lånar gärna din skrutt, bor i västerås! såg att du bodde i sthlm, har mina föräldrar där, är den 26 tum så kan jag köpa den ;)

[JeanetteK]
0

Tyvärr klarar jag mig nog inte helt utan min cykel, så jag är inte redo att sälja den. Har inte riktigt råd att köpa någon ny just nu heller… Ledsen… Rynkar på näsan Synd att du inte bodde här bredvid. Då hade vi kunnat leta tillsammans OCH du hade kunnat ha min cykel under tiden.Flört

kram kram

Vekka
0

grrr…arrrgh…iiiijj…h_lskotta! :( inte skoj! man tycker att dom kunde låta bli den när dom ser att det är barnstol på, iallafall.

mmm..lyssna på sin intuation, är man jäkligt dålig på, känner igen mig!

Synd är att du bor för långt från mig, vi har många cyklar o du hade gärna fått en, kostar nog för mkt att skicka med bussgods också, säkert samma kostnad som att köpa en beg. i närheten.

Jag hoppas att du får den tillbaka eller någon annan! :)
(jag ska hjälpa till att sända ut förbannande skrik :)

Ritva
0

Tråkigt att din cykel försvunnit! Ett tips är att gå till Polisen eller ta reda på var de gör av cyklar som tas om hand. Där kanske du kan få tag på en cykel billigt.

Här i Luleå har vi på återvinningen försäljning av saker som man egentligen tänkt kasta och ibland lämnar polisen dit cyklar. Vi köpte en barncykel för typ en hundring åt yngsta dottern!

Hoppas det löser sig för dig!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Vekka
0

ja, polisens hittegodsavd. brukar man kunna köpa cyklar billigt :) dom säljer ju dom efter en viss tid, eller något sådant.

Bappho
0

Det finns ju ganska många gamla besvärjelser för att få tillbaka stulet gods och hitta tjuvar. Har suttit en stund och bläddrat, men hittills har jag bara hittat varianter hur man får tjuvarna att stanna och inte kunna röra sig och liknande. Kanske inte det du är ute efter :) Kan hända att jag skriver in någon lite senare dock som lite kuriosa. Letar vidare…

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

upprop till alla västerås-häxor!!!

Upparma era krafter, se till att en fattig mamma har en cykel att tillgå.

spindelfot
0

jag har ju gjort allt i min världsliga makt, polisanmält cykeln och hört mig för om rutinerna kring försvunna cyklar.. men mer än så kan man inte göra.  Det bästa jag kan göra är att försöka ropa tillbaka den och försöka få hjälp av omkringliggande andar och krafter, men inför det världsliga är man ibland märkligt hjälplös.

Egentligen struntar jag i tjuven, jag vill bara ha tillbaka min cykel på något sätt. Eller jag struntar inte i tjuven, jag skulle gärna sett att för varje omak jag får pga stölden, drabbas han/hon tiofaldt. Jag skickar tjuven badwill för varje kasse jag får släpa istället för att lägga den i min cykelkorg, för varje bussbiljett jag måste köpa för pengar jag hellre skulle köpt mjölk för, tjuven får många onda ögon av mig.

maximiljana
0

Det påminde mig om vad Dènis Lindbohm gjorde när han blev bestulen på sin moped.

Han utförde en magisk ritual där han placerade på golvet en statyett som han sedan många år hade bestämt som symbol för Moderns mörka sida.Färgen var djupsvart.Den var en omegasymbol.

Fem ljus i skålar placerades i cirkelform runt gudabilden och takbelysningen släcktes varpå ljusen tändes.Han föll på knä och mässade: "Stora Moder,du ur vilket allt jordiskt liv kommer och återgår,du som skapar och förgör,jag ber dig att låta mig återfå vad som stulits från mig-och jag ger dig tjuven som offer."

Han böjde sig framåt och lade pannan mot golvet,lät en känsla av total självuppgivenhet och oändlig tillit fylla sig för en lång stund.

Därefter reste han sig långsamt och tömde sitt sinne för att inte hämma eller binda kraften genom att tänka på det gjorda.

När han efter ett tag skulle släcka ljusen upptäckte han att ljuset framför gudinnan hade stearin som färgats rött.

På tredje dagen hittades mopeden .Den stod helt öppet och var utan minsta skavank i det nära grannskapet.

Hur gick det för tjuven?kan någon undra.Tja det fick han aldrig veta och det var för honom totalt likgiltigt.

Den som tar sig rättigheten att vålla ont åt andra  får samtidigt-med eller mot sin vilja-skyldigheten att kompensera

spindelfot
0

Jag misstänker att det är någon jinx i mitt liv som har slagit fel. Inte nog med att min cykel har blivit stulen - mobilen, vattenkokaren, tvn, och mixern har också gått sönder helt plötsligt. Inom loppet av en vecka.

Det börjar bli ganska fånigt, ärligt talat. Jag behöver nog rensa ut och rota ut det dåliga riktigt ordentligt innan det blir värre..

lightseeker
0

…det där sistnämnda inlägget känner jag igen ur mitt eget liv, för tillfället: diskmaskinen, tvättmaskinen, tv:n, datorn….så jag tog bort eländena ur mitt liv och ur mitt hem och tänkte som så, att det nog var ett passerat kapitel i mitt liv.

(som tur är så finns det ju två datorer här och tre tv:apparater, men ingen är min/mina, tillhör ju mina barn, så jag går inte under)

Skulle de flytta så fick jag gå till biblioteket för att ha kontakt med er, tvättmasken är onödig lyx, då jag bor i flerfamiljshus och vi har en gemensam och rätt så okej tvättstugan, diskar gör jag så bra för hand, men tv nja, det skulle jag nog köpa mig en, tills årstiden när vindarna blåser kallt om öronen.

Nu håller vi tummarna för att cykeln dyker upp helt av sig själv, utanför din ytterdörr, utan en skråma.

spindelfot
0

I den här boken 'rensa i röra med feng shui' så minns jag att jag läste något märkligt - det handlade om förhållandet vi har till alla våra prylar i livet, hur beroende vi blir. Att när man vid stölder, ska man tänka - 'så nu har de kommit och hämtat stereon alltså, kanske ska jag lära mig leva i tystnad nu' Vilket jag hade rätt svårt att acceptera.

Ärligt talat, så är ju jag inte en person belamrad med prylar. Jag är snarare van vid att leva utan bekvämligheter, än med. Att ta bussen är lyxigt och dyrt. Jag tycker det är elakt av universum om vi nu ska skriva i sådana termer, att rycka saker ifrån mig då jag redan har så lite och inte kan köpa nytt hursomhelst. Visst kan jag uppskatta det meditativa nöjet i att promenera istället för att cykla.. men inte hela tiden och hur länge som helst.

Intressant är också att allting började gå sönder/stals dagen jag blev arbetslös och tänkte att jag skulle få vara lite 'ledig' efter att ha arbetat väldigt hårt hela sommaren. All stress jag inte unnat mig att känna på hela sommaren brakade verkligen lös nu när allt slutar funka och att cykeln är väck. Min lediga vecka blev till en slags mardröms-stress vecka… suck, det är bara att komma igen, försöka skopa ur de fattiga mammornas outsinliga kraftkälla.. ha ha.

Min son satt och lekte idag och mumlade; 'mamma ska sluta trolla nu, hon har trollat så dåååligt'

lightseeker
0

förlåt men…ha ha ha, "mamma har trollat så dåligt", jooo jag förstår vad du säger.
När man känner sig riktigt eländig och faller ner i gropen "NU, kan det inte bli värre", då blir det just det, värre!

vad skall man göra då?

Min erfarenhet blev att ju mer jag koncentrerade mig på hur jobbig hela situationen var, desto eländigare blev den.

Istället gick jag in för att hjälpa de som hade det "ännu värre", via frivillig-organisationer, stiftelse-arbeten och privat, så härdade jag ut de jobbiga åren.

Men nu var det ju trolleri-knep du skulle ha….tala om att cykeln har blivit stulen, för de nära och kära "vännerna" men även för grannar, och för tanten i livsmedels-affären, och vad just det innebär i ditt specifika fall, så känner jag på mig att "en cykel" kommer att dyka upp.

Ahradia
0

#16 Hmm. Det där din son sa kanske det ligger ngt i. Barn har en viss fallenhet för att vara brutalärliga :/.

Witches don't get mad, they get even.

spindelfot
0

Idag skulle jag ta ut lite pengar för att köpa mjölk och sådant. Mitt kort äts upp av maskinen. Mums mums, sa den, och kortet försvann.

VAD ÄR DET HÄR! argrgh

jag har trollat dåligt.. min son har för det mesta rätt när det gäller sånthär, han när som en liten radiokanal som går på brus när han leker och gör annat, då pratar han för sig själv och säger mycket, vet vilka som ska ringa och vilka vi ska träffa, han har bra koll så det gäller att lyssna när han går in i mummel-lek-pratet, då lär man sig ett och annat.

pratade med hyresvärden, jag får sätta upp lappar på anslagstavlan här nere och varna andra om stölder.

pelle1234
0

#13 Jag skulle precis föreslå Denis Lindbohms bok med men såg du hade gjort det!… ANgående försäkring nja kanske men de brukar ju va en ganska hög självrisk där..

[Ackinna]
0

Spindelfot: Har ju gått ett bra tag nu… hur har det gått med allting?? Hur gick det med cykeln?

lightseeker
0

jaa berätta om cykeln lilla spindel

Praefatio
0

Var det inte så att folk här på forumet hjälptes åt att samla in lite pengar till en ny cykel?

Jag vet att jag har läst en sån historia och hade för mig att det var här…

Ahradia
0

Hette inte tråden "Klart Spindelfot ska ha en cykel" eller något liknande? Vad jag minns fick hon ihop tillräckligt och hon kunde köpa en ny cykel :)

Witches don't get mad, they get even.

Endroppeihavet
0

#24 Jo den gjorde det, men inget går ju att hitta med den nya sökfunktionen *mumlar*

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Bappho
0

#25 Det var ju bara att söka på Spindelfot och cykel ju så dök den upp på en gång ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax