Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 3067 ggr
Girlinthemoon
0

Visste ni att påven och olika präster och biskopar kritiserar filmer Avatar eftersom folk kan uppmuntras att tro att naturen är gud, inte guds skapelse? Det är ganska intressant, det fanns en artikel i DN om det idag Skrattande

silverhuldra
0

åå, jag tror att jag får gå in på DN å läsa tror jag. Och jag måste verkligen vara en förtappad själ enligt präster skulle jag tro efter som naturen e min troGlad

Mvh. Silverhuldra

Skogselva
0

Jag är nog också ganska så förtappad enligt dem, även om jag tycker att det är de som är förtappade. Självklart är naturen gudomen inte gudomens skapelse, det är bara logiskt (för mig självklart, menar inte att vara trångsynt.) Flört

Jag gillar Avatar av många anledningar, men jag tycker filmen gör ett bra jobb med att skildra den tro jag finner mest lämplig för mig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Madeleine-g
0

Ja håller med er. Avatar är en underbar film för att den beskriver på ett bra sätt det jag tro på, att allting i naturen har en själ och en kontakt med vartannat….

ja e nog också förtappad i så fall.. men men ja har nog alltid varit det, så det gör inte mig någonting..

Skogselva
0

Jag är lite avundsjuk, jag skulle också vilja kunna "koppla" ihop mig så där med naturen.

Jag kan komma nära det när jag är barfora, vilket är alldeles för kallt nu (längtar till sommaren). Det är något speciellt med att låta tårna sjunka ned i mossan i skogen och bara stå stilla. Man känner sig som ett träd och följer vindens minsta smekning. Det är stärkande och skänker harmoni, en mycket underbar känsla, faktiskt. Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Madeleine-g
0

#4 Jadu vem vill inte det.. det hade varit underbart :)

Det måste  jag testa, det låter som någonting som jag skulle kunna tänka mig o testa.

Keylie
0

Jag vill gärna läsa artikeln, fick inte fram den. Nån som vill länka?

Madeleine-g
0

den borde ju finnas på dn's hemsida?

Girlinthemoon
0

När jag skapade tråden letade jag på dn:s hemsida för att kunna länka, men kunde inte hitta artikeln… Men prenumererar man inte på dn kan man kanske diskret rota i någon annans tidningshög Glad

Den publicerades de femte tror jag.

contrast
0

#4 Eller hur! jag satt hela filmen och tänkte "ååh, jag vill också!

Attans att artikeln inte fannspå internet, alla som sparar på sina tidningar använder ju dom till vedspisen eller dyl. den här årstiden :P

Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten

Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs

Skogselva
0

Jag rekommenderar varmt att man någon gång under sen vår och/eller sommar går ut barfota i naturen och bara står stilla. Men ställ er någonstans där det inte är så mycket pissmyror. Flört

Det ska jag göra så fort våren kommer och tjälen gått ur marken. *Längtar*

pelle1234
0

jasså hehe där ser man. Har själv int ekollat på den filmen eller hört något. Men hur är det egentlgien med kristendomen känns som den förlorar fler o fler medlemmar troende i sverige i alla fall? Hur är det utomlands?

Endroppeihavet
0

#11 De kristna själva räknar sig för nuvarande till 2,2 miljarder världen över. Dock finns det ingen ordentlig statistik på detta men säkert över 1 miljard.

Enligt wikipedia så uppgick år 2008 det svenska antalet som är medlemmar i kyrkan till 72,9%, men den faktiska religiösa aktiviteten är betydligt lägre. De räknar också med att ca. 0,7% av medlemmarna går ur kyrkan varje år.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

pelle1234
0

#12 okay men aktiv och medlem är ju kanppast samma sak undrar hur det egentligen ser ut i sverige och i övriga välrden? hehe jag är en av de där 0.7%…

Endroppeihavet
0

#13 Totalt sett i hela världen så ökar antalet kristna.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.