Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1234 ggr
myriis
0

Olika sätt att spå

Hej! Jag besöker denna sajt för första gången nu ;) Har tidigare surfat på hund/serier/insidan & kanin i fokus ^^ Hursomhelst är jag väldigt intresserad av att lära mig spå. Har inte tidigare testat detta, men har prövat att "prata" med djur. Hrm.. Vet inte hur bra det funkade, men det kändes iallafall som om jag förstod hundens tankar, funkade dock bara om jag kände djuret väl. Så vidare framgång där blev det inte xD
Så skriv ner alla sätt ni vet att man kan spå på! Jag testar allt möjligt XD (Förutom att spå i kula, har nämligen inte tillgång till någon sådan) Skriv även gärna om woodo eller ritualer, om ni känner till något sånt ;)

LinaN
0

Hej vännen!

Titta gärne igenom trådarna för vi är många som skriver om diverse olika former av divination (se in i framtiden) och även ritualer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

skogsgubben
0

Man kan spå i mycket. Alltifrån kaffesump, runor, händer, tarotkort, vanliga kort, skål med vatten m.m och till och med pizza har jag läst någonstan. Så när det gäller att spå så handlar det egentligen inte så mycket med vad man använder utan mer det inre seendet. Har man ett väl utvecklat seende så kan man spå i allt, säkert även hundskit och spya. Flört

Hennum
0

tarotkort har ja börjat lära mej att spå i. det är jättekul! så de kan ja rekommendera.. har även testat att spå i händer för ett tag sen. skojigt de me.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Yggdrasill
0

Jag ska snart börja spå i ben som jag fått från Island det ska bli intresant.

LinaN
0

yggdrasil, är det någon som skickat dem til ldig?

bilder plz?

Yggdrasill
0

Ja, jag fick dem i födelsedags present från min kusin på Island. dom ligger i en påse av fårskin och det är ryggkotor från ett får bild kommer snart!

LinaN
0

Härligt! ser jag fram emot! :D

Yggdrasill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild på spå benen!

mosterMimmi
0

Yggdrasil,  hur gör man… och vad kan man se…

Det ser ju onekligen spännnade ut!

Hur syns ryggskott?

inca
0

Spännande Yggdrasil!

LinaN
0

Du får berätta mer om dem sen!

Kan man kanske beställa sådana av släktingen din?

Yggdrasill
0

#9. man kastar benen och säger: berätta min framtid om det jag frågar dig om.
frågorna måste vara sådana att benen kan svara alltså ja och nej frågor.
sedan säger man: om du talar sannig så ger jag dej grädde, om du ljuger så slänger jag dig i elden i morgon.
om den slätare sidan kommer upp så betyder det ja och om den gropiga sidan kommer upp så betyder det nej, om sidan kommer upp betyderdet jag vet inte eller det har du inte med att göra.
#11.kanske jag kan fråga men hon som säljer dem heter Magrèt Ingvarsdòttir

LinaN
0

Lät klart spännande :D

Om kotorna svarar rätt ger man dem verkligen grädde då? elelr är det bara en del av ritualen?

Yggdrasill
0

det kan man göra som man vill men jag tror nog att det bara är en del av ritualen.