Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1428 ggr
Iram
0

Efterhängsna andar?

Jag brukar se på alla de där spökprogrammen som är så populära nu. Äntligen är det lite spänning i TVn! Det verkar hända ibland att en ande på något vis "tyr sig" till en människa, ser den där människan som något slags ljus eller liknande. Jag minns ett fall där en stackars kille till o med hade lyckats få hem ett spöke från krogen.

Hur vanligt är sånt där egentligen? Och hur medial eller "öppen" måste man vara innan man fungerar som en slags andemagnet? Med andra ord - Kan det hända vem som helst?

ScarsOfAnAngel
0

Det krävs otroligt lite för att du ska kunna känna av dem.
Om man visar det minsta lilla att man hör,ser eller reagerar på att ex. Lampan börjar gunga utan att det är vinddrag i rummet eller nått.
SÅ snappar dom upp det fort. Å då  gör dom ännu mer grejer för att du ska engagera dig i dem.

Sen tror jag även att folk som är mer öppna/mediala utstrålar ljus och Energi som andarna tyr sig till.

Har andarna väl blivit fast på ett ställe gör dom ju alla sakerna för att göra sig hörda så att dom kan få hjälp.
Men sen finns det ju andar som bara e här för at jävlas det är väl kanske inte så vanligt men det sker.

Jag tror att det är mycket möjligt att det kan hända vem som helst.
men jag tror bara att det är de som har empatiska/Mediala förmågor som drabbas mer om man säger så.

hoppas du förstår hur jag menar och tänker heehe
jage inget proffs på å förklara hur jag tänker hehehe

Iram
0

Jag förstår, ingen fara! Räcka ut tungan

Jag har också fått för mig att man ofrivilligt kan dra till sig förvirrade andar om man leker med det ockulta utan tillräckliga kunskaper, t ex genom ouijabräde, anden i glaset eller meditation? Jag har stor respekt för sådant.

Finns det kanske någon här med sådana erfarenheter?

LinaN
0

Jag vet att de andar och spökern sopm finns runtomkring oss tyr sig til lmänniskor som är kraftanvändare på ett elelr anant sätt… eftersom vi är mer mottagliga för energier och anant så…

om du är på en fest där du inte känner någon, men du hör att någon talar me dnågon annan om sin norska skogskatt Sune-Nisse, och det råkar vara så att du faktiskt också har skogskatt så dras du mer elelr mindre til ldet smatalet och dessa personerna även om du inte känner dem för fem ören…

Samma torde vara för de "osynliga", talar man om dem så komemrd e. känner de av att ma nuppmärksammat dem, då komemr de…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

john-a74
0

finns alltid andar runt mig ler :)

susanne.s
0

Min erfarenhet är att människor som söker bekräftelse hela tiden och inte tänker på andra människor på ett ödmjukt sätt har lättare för att "dra på sig" andar som inte är önskvärda i huset. Det sägs att det är vanligt bland tonåringar. Tonåringar är ju väldigt själviska och oödmjuka, oftast i allfall, det är väl en del av mognadsprocessen. Vissa människor stannar i det läget och dessa människor har som sagt lätt för att få hem oknytt Gladsom man sa förr. Det är skillnad på att "dra på sig" och att få kontakt med. För att få kontakt med andar på ett seriöst sätt så krävs det tvärtom att man just visar respekt för både djur människor väsen och natur.

Det är inte trevliga andrar som följer med från krogen tex. Har själv träffat några hos en vän! Suttit med en i en bil! Jag och en till i bilen noterade en man i baksätet som inte satt där tididgare och som vi tvingades stanna för att få ut. Vi öppnade bildörrarna och beodrade honom att stiga ur vilket han gjorde och försvann.

john-a74
0

#5 det stämmer ej på mig jag är en sann hjälpare jag :)

det är bara så:) ler

är man uppvuxen med det så kan det nog vara så ju

det lixom får man på köpet :) ler

Sora
0

Jag ser, hör och känner andarna. Men när jag ser dom är det mest i ögonvrån. och när jag känner så vet jag att nåt finns med mig men vill inte visa sig. Jag vill hjälpa andar så att dom kommer vidare men jag vet inte hur. Ska jag göra anden i glaset och fråga vad dom vill? snälla ge mig några tips Fundersam