Häxor iFokus

Häxor

Etikett: wicca
Läst 4066 ggr
Forndottir
0

Att inte trampa fel.

Hej :)

Jag är ny på forumet och håller på att läsa igenom era trådar. Jag fastnade lite vid en tråd som behandlade blandannat ouijabrädet och där togs upp just detta att "släppa lös något oönskat".

Så, då är min fråga denna, hur skyddar man sig bäst? Nu har inte jag i åtanke att dra igång över ett bräde, pendel eller liknande ting, och jag har inte tänkt mig åkalla varken den ena eller den andra i detta skede :) MEN….vad jag ändå önskar uppnå med tiden är ett ännu mer kärleksfullt hem med goda energier som stömmar här. Jag vill att det ska klinga av skratt omkring mig. Kan man ändå dra till sig negativa energier om man själv arbetar för allt det positiva? Pendel är mig inte främmande så tillslut vill jag än en gång arbeta med det, men inte vill jag det ska bli otrevligheter av det ;) I de tidigare tonåren sysslade vi med glaset och ett sådant liv vill jag INTE ha idag, men då var vi ute efter allt mörkt också.

Tips på hur man kan undgå att trampa i klaveret?

Bappho
0

Om man ser mycket på amerikanska TV-program om ghosts och hauntings och liknande så får man ganska snabbt budskapet att det räcker med ganska lite för att öppna portar till ondska och demoner, som t ex äga en ockult bok, göra en wiccansk ritual, använda sig av ett ouijabräde någon gång i ungdomen.

Jag kan omöjligt tro att det är så. Isåfall så skulle mitt hus vara fullt av mörka väsen och vortexar till underjordiska världar. Och så är det inte :)

Något jag däremot tror är att en del människor är mer känsliga och därför blir mer påverkade. Vissa platser har av någon anledning mer tjockt med "spöken" så att  även de okänsliga kan se och känna av. Och varför det är så kan det nog finnas många svar till.

Hur som helst så tror jag inte att man ska gå runt och nära en rädsla för rädsla är grunden till en massa saker som sen kan tolkas som ondska.

Själv trivs jag dock med att regelbundet rena mig och mitt hem, oftast då från stagnerande energier från konflikter, jobbiga, tunga känslor och liknande, mer sällan från andevärlden.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

therootdoctor
0

Jag rekommenderar att i första hand jobba med örttvättar och rökelser och ett par inledande spells för att dra in det du nämner.

Ska du jobba med andar för samma syften bör du indvika att blanda in andra än förfäder/förmödrar och inte inleda med att öppna kommunikation med pendel eller quija bräde. Gör istället en liten plats med foton och memorabilia och ge dem mat och berätta ditten och datten utan att be dem om något alls de första 6 månaderna. 

Problemen med att jobba med andar är att man lätt kan dra till sig trixters, dvs andar som inte har där att göra utan bara vill åt energi genom kommunikation, mat etc. Speciellt i början, speciellt om man har talang för att åkalla dem och speciellt om man inte har kunskaper om vilka örter mm man ska använda för att få bort dem.

Bloudwedd
0

Bara attfaktiskt säga:"Hej! Jag vet att det är är starka saker och jag vill göra det på ett så säkert sätt som möjligt" så har du enligt min mening kommit en bra bit på väg.

Viktigt för mig när jag utför någon form av rituellt/magiskt arbete är att jag grundar ordentligt både och efter. Sedan är det viktigt för mig att arbeta i en magisk cirkel. För mig mer för att hålla magin på plats, men i ditt fall lika mycket att hålla oönskade andar ute.

En cirkel kan du kasta på olika sätt: Med tankens kraft, fysiskt med salt, eller som oftast gör med en athame eller trollstav. Det viktiga är inte redskapen utan intentionen i det du gör!

Forndottir
0

Tack så mycket för era svar :D! Jag tar till mig av vad ni skriver och ska ha det i åtanke. Var sak har ju sin tid och jag är heller inte redo för något avancerat just nu, och den dagen jag väl är det bör jag ha den tryggheten i mig också att jag inte klantar till något.

Till skillnad från när jag var ung tänker jag nu grunda med lite kurser. Inte bara fladdra iväg och syssla med allsjöns saker som jag inte lärt mig ordentligt. En hel del fungerar även om man inte kan det grundligt, men idag kan jag förstå att det kanske inte är 100% bra att göra så.

Sedan var det iaf så för mig, att när jag i yngre tonåren sysslade med den mer negativa sidan, så var det mentalt man blev påverkad, genom rädsla osv. Däremot upplevde jag aldrig någonting. När jag senare flyttade focus till den positiva sidan, DÅ upplevde jag verkligen saker (enbart positivt alltså). Så för min del var det en tydlig skillnad där. Det ena bjöd enbart på skräck och otrygget, det andra bjöd på faktiska upplevelser.