Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 5340 ggr
Jinaum
0

Att rena ett rum - fråga

Jag är inte så hajj på det där med att rena rum och vill fråga efter tips och och olika sätt att göra detta.

Jag är väldigt nyfiken på kvast metoden jag bara hört något vagt om.

Varefter ett indianskt verktyg för rening jag har här hemma men bara står som prydnad för jag vet enklast inte vad det är tillför och inte känt att jag behöver veta heller.

Den skall vara handgjord och är såld i "The smithsonian" i washington på indian museet där. jag fick den när jag fyllde 18 av min pappa för han tyckte det skulle vara något för mig.

Jag skulle uppskatta info om det jag frågat efter och mer där till. jag känner att jag skulle behöva rensa luften så att säga här för att ha orken till att meditera och vill veta olika tillgånga vägs sätt ^^

Bappho
0

Man kan rena på många olika sätt. Att rena med kvasten är oftast att man går runt och sopar och läser något samtidigt.

Annars kan man använda vatten. Ställ fram skålar med vatten som du sedan tömmer i toaletten en gång om dagen. Det finns olika renande rökelser, salvia är väldigt populärt. Man kan också ha speciella renande eteriska oljor i skurvattnet som man sedan svabbar golvet med. Man kan strö salt överallt som man sopar eller dammsugar upp när det verkat klart.

Det är också bra att göra en fysisk rening och vädra ut ordentligt. Öppna fönstrena på vid gavel medans du röker ut rummet. Rita sedan med saltvatten eller någon speciell olja ett skyddande tecken (kors, pentagram) vid varje öppning i huset medans du läser något passande.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ina-A
0

Jag brukar rena med salvia rökelser,har även kört eteriskolja i skurvattnet å skurar motsols sedan medsols. Körde det ett tag på rutin när jag städade.

Ibland om det känns nödvändigt renar jag först med salvia rökelsen,läser något samtidigt.Tar en skål med vatten som jag laddar med den energi jag vill ha och stänker runt om i rummet. Jag brukar även lägga en passande kristall i vattenskålen. När jag är färdig låter jag vattnet med kristallen stå tills det dunstat bort.

När jag var yngre körde jag alltid en visualiserande rening av rummet. Jag stod i mitten av rummet och såg rummet fyllas med vatten till taket. Sedan när allt kändes rent sögs vattnet ner i marken igen.

Jinaum
0

Kan dock inte moppa överallt här. I mitt rum så är det heltäcknings matta. Men med eteriskaolja, är det som de man brukar värma/bränna?

Jag har provat med rökelser men farsna är så himla fjompig eller knäsligt mot rökelser att det går inte. I så fall får jag låta alla fönster stå öppna och det funkar inte nu under vitnern pga att jag har råttor och de tål inte draget som blir.

Bappho
0

#3 Men ha en skål ståendes med vatten kan du väl ändå ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ina-A
0

Ja vatten i skål kan ju funka så kan du ju oxå köra på visualiserings reningen. De vare sig luktar eller förstör mattan.

Endroppeihavet
0

#3 Kanske går att ställa råttorna någon annanstans tillfälligt? Så kan du vädra en liten stund i alla fall :) Nu på vintern "känns" det extra effektivt med rening med fönster på vid gavel.

Att rena ett rum med tända ljus är något jag brukade göra när jag inte kunde tända rökelse, att låta lågan bränna ut energierna.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

SgtRipley
0

#3 Att rena med kvasten behöver inte innebära att man sopar golvet på riktigt, man kan gå runt med kvasten och liksom sopa på låtsas, samtidigt som man läser en besvärjelse som Bappho skrev. Det är ju ett andligt renande det handlar om eller hur. Du måste förstås ha en kvast för ändamålet, inte bara en plastmopp vilken som helst utan en riktig kvast.

Jinaum
0

#6 lite svårt att flytta dem. Då blir det att plocka med sig råttorna och stänga in dem i badrummet. Buren är nämligen över 160 hög.

Trollvind
0

Verktyget på bilden är inte för rening utan det är en "Talking Stick". Dessa användes traditonellt på samlingar och viktiga möten för att hålla ordning i diskussionerna. Den som håller the "Talking Stick" är den enda som får prata medan övriga lyssnar. Sedan lämnas pinnen vidare till nästa person och då är det den personen som får prata medan övriga lyssnar.

Jinaum
0

#9 Säker? För lappen som stodd på den när jag fick den sade att den var till för rening just.

Det sitter ju bjällror på den blandannat.

Annat svar jag fått om den är att det är en salvia spridare. Ämnad till rening.

Trollvind
0

#10 Nja helt hundra kan man väl aldrig vara Tungan ute men de enda "sticks" jag har sett med det utseendet har varit Talking sticks. Iofs finns det bönestickor också med liknande utseende. Men det kan ju också bero på stam/tradition. Kommer den från en museumbutik så är det nog som det står på lappen Glad

Jinaum
0

#11 Jo handgjord i usa. Synd att jag inte kommer ihåg vart jag lagt lappen för det stod nog vilken stam som gjort den. Men vi snackar liten lapp. Svårt att komma ihåg vart man lägger allt (samlar på ALLT som kan anses användbart)

Om annat blir det ju det man vill. Men jag känner mer att en sådan sak som är lite uråldrig på detta sättet känns lite respekt löst att bara hitta på något med. Vill ju gärna veta hur och vad den använts till först å främst. Annars känns det bara ignorant.

Skogselva
0

#12 Pendeln? Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Mr-K
0

Inget slår en gammal hederlig katolsk exorcism:)

Madeleine-g
0

För mig fungerade det med att rena med att bränna salvia och sen saltvatten.. det funkade super bra för mig.. har inte haft besök av någon ande som vill mig illa efter det.. (vill ni veta den historien så får ni messa mig för att jag tar inte den här)…