Självförtroende
Hej..
Är det någon som vet någon magiskkrydda mot självförtroende?? Jag håller nämligen på att skriva ihop en trollformel. formeln är klar.. men kan inte komma på kryddan..
Självförtroende kan man ju ha både gott och dåligt fast på olika saker. Något man kan använda vid en besvärjelse om man t ex har dåligt självförtroende när det gäller utseendet är en svanfjäder.
Så vilken del av dig rör denna självförtroendebesvärjelse?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Det jag håller på med är att besvärjelsen ska öka en persons självkända, minska rädsla o.s.v.
Tanken är att jag ska ha kryddan som bränning… "rökelse" ja ja ni förstår vad jag menar…
tror jag hittade två kryddor som kanske kan fungera, Basilika eller Timjan… tror det är två kryddor som ligger närmast till vad jag vill uppnå med min formel

Basilika har jag också hört ska vara bra. Sedan finns även kristallen karneol man kan använda till om man vill?
Jo ja, vet det ska visst finnas kristaller som också ska fungera. Fast det kanske inte hjälper så mycket om jag ska kasta självförtroende på någon annan än mig själv….

Man kan ge bort stenen. Men som sagt basilika ska vara bra oxå :)
#5 Timjan ska också gå… men jag tror för säkerhets skull tror jag ska göra en kombination utav båda kryddorna. Förhoppningsvis så stärker de varandra.
Svart cohosh?
Jag vet tyvärr inte vad Svart Cohosh är
Kallas också Black Snake Root.
okej… bra att veta
Det som på engelska kallars "Black Cohosh Root" är samma som roten från Silverax. Den kan användas för att ge självförtroende åt kvinnor (se även dess medicinska egenskaper).
Den kinesiska angelika roten kallad Dong Quai brukar vara utmärkt som komplement för kvinnors självförtroende eller den Hoodoo blandning som kallas "Female Nature". Dricks som tinktur, infusion (te) eller används i rökelse mm. Salvia, Irisrot och Angelica räknas också som stärkande för kvinnor inom Hoodoon
För män fungerar "Male Nature" bäst.
Generellt brukar Muskotnöt vara ett gott komplement för självförtroendebesvärjelser för båda könen.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.

Utan silverax som jag tar varje dag skulle jag brinna upp invärtes. Om den stärker självförtroendet desto bättre :)
#12 I all magi, till skillnad från medicin. är avsikten avgörande för effekten. Tar man silverax utan vetskap eller kunskap om dess magiska användningsområde och utan direkt avsikt att öka självförtroendet kan någon sådan effekt i bästa fall uppstå som en bieffekt. Men med största sannolikhet lägger man inte märke till det.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
Basilika har jag bara använt till penga magi och det funkar bra. För självförtroende tror jag att jag skulle bygga ett form av altare med föremål som jag assosierar med självförtroende och sedan försöka hitta en gud eller helgon som skulle passa. Bygga en ritual med offergåvor och köra den ett par veckor. Sedan låta altaret stå ett tag efter och lägga till föremål till det allt eftersom.

#13 Ja det är inte i magisk syfte jag tar den :) men intressant att få veta, tack.