Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 4224 ggr
someone
0

Hjälp med ritual att glömma någon

Jag behöver komma över någon. Oftast är det något jag kan hantera själv ganska lätt, men jag har fastnat så känslomässigt till denna person att det inte är bra. Det kommer aldrig bli något och jag har själv gjort slut och vill inte ha med dem att göra, men ändå kan jag fan inte släppa tankerna kring dem. Tiden har gått och det bara går inte. Jag känner mig så dum att jag inte klarar av det trots ansträngning.

Nu blir det allvar! Haha!

Ska skriva själv en spell, men är lite osäker vilka örter och färger jag ska använda. Ska jag använda dem förknippad med banishing (kan inte ordet på Svenska Obestämd)?

Ideer?

Vekka
0

Banish:

landsförvisa, förvisa
visa bort; bildl. bannlysa; slå ur tankarna, slå bort , förjaga; avlägsna

Flört

Skogselva
0

Banishing = bannlysande

Vet inte om jag kan komma med några vettiga idéer, dock, kan bara tänka på Hollywoodmagi för ögonblicket, att elda upp ett fotografi, med andra ord. Det funkar säkert dock, man specifierar sig och är noga med att tala om vad man vill åstadkomma genom att bränna kortet.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

someone
0

Tack!

Ja, tyvärr har jag bara digitala bilder. Känns inte riktig detsamma att kasta dem i papperskorgen på skrivbordet. Lite för odramatisk. Jag får nog nöja mig med att elda upp hans namn på paper.

Jag tror att jag använder örter som stämmer med månen i skytten/jupiter och svarta ljus.

Goda vibbar uppskattas!Skrattande

Bappho
0

Att elda upp ett fotografi kan funka riktigt bra ibland. Men det behöver inte vara ett fotografi. Det kan vara en symbol. Själv har jag använt mig av tarotkortet åtta i svärd när jag ville avbryta ett negativt förhållande som jag hade svårt att ta mig ur.

Genom att välja ett kort som fick symbolisera själva situationen istället för ett foto på personen, så valde jag att göra mig av med det negativa i förhållandet istället för att bryta helt med personen som inte var önskvärt i just det fallet.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Skogselva
0

Det går ju att skriva ut från datorn… fast ett namn på lapp borde också fungera, naturligtvis.

Lycka till!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

someone
0

Jag har ingen skrivare. Vägrar betala för att skriva ut någonstans heller..ha ha!

Vekka
0

#6 det är kanske värt 1-2kr (biblioteket ex.) för att bli av med det du villFlört

someone
0

Vekka: Det är principen! haha! Jag har slösat redan så mycket tid, effort, energi och pengar. Han får inte ett öre till!

Det blev bra ändå tycker jag. Jag använde ett spelkort med hans namn skriven på den (10 hjärtor). Sedan gjorde jag ett litet paket av svart paper med kortet och flera örter. Den bränn sakta i början och sedan WOOF, jättestor eldklot! Det gjorde det flera gånger. Jättevackert och spännande. Hade jag vetat att det skulle vara så, så skulle ja ha använt ännu mer innehåll Skrattande. Som tur är använda jag min öppen spis för allt och är fd brandman.

ladysparkle
0

Något jag brukar göra när jag vill komma över saker eller människor är att koncentrera mig på saken, känslan eller personen. Sen visualisera en bäck där jag lägger ner känslan och ser hur den späds ut och sedan fösvinner i det porlande vattnet. Det kan behöva upprepas flera gånger, men det fungerar för mig.

Lycka till! Kram

Vekka
0

#8 Skrattande ok jag förstår principen! hehe många örter innehåller lite flyktiga oljor :) kan ibland bli lite roliga "poffar" :) hehe då ska du använda kåda, wow magiska effekter :)

[Ackinna]
0

#8: Hur gick det?? Hoppas det funkade…

Hmm, kan inte låta bli du sa du ville inte slösa mer pengar på honom… du ville liksom inte skriv aut på dator exempelvis på bibliotek… men du tar ett kort hjärter tio och bränner upp?? kortet är dyrare än pappret…. sorry, kanske låter elakt det jag skriver… men ar inget elakt med det.. bara det.. det var liiiite bakvänt.Flört

therootdoctor
0

Det finns en specifik formula inom Hoodoon för detta.

Den kallas "Cut & Clear". Proceduren är förhållandevis enkel och materialen (rökelse, badkristaller plus olja till ljus & kroppssmörjning) innehåller huvudsakligen citrusrelaterade dofter och örter.

I vissa fall används svarta valnötter i bad men det kan vara en vansklig procedur att utföra själv.