The Book Of Shadows
Kanske detta är mer som ett tips…
Många har ju problemet med att kanske få ta gpå en bok så som manhar i tanken… det har jag så jag har kommit på ett mycket lättare sätt…..
jag har min Book of Shadows elektroniskt, skriver i Word eller vilket skrivarprogram man nu har… delar inkapitel m.m. ny sida, nytt kapitel o.sv. sedan formeterar/kopierar jag filen som pdf fil, när man läser i boken så öppnar man pdf filen, för i Acropat reader kan man också söka, vilket underlättar om man ska fram till en formel eller information av något slag…
men jag sparar dokuemtet på ett minne, USB minne… för då råkar inte boken ut för något om datorn krashar… Mycket spidigare om man ska uppdatera boken och, man spar pengar också än att skriva ut papper, papper och bläck.. dvs om man skriver på datorn och sätter in i en bok…
Naturligtvis hade det kanske varit roligare att ha en riktig bok, men smidigare tycker jag, nu kan jag ta med med boken överralt och läsa och utöva magi där jag befinner mig… dvs om man har tillgång till en dator… men idagens läge är det inte svårt att haffa en dator någonstans
Bra tips, men det låter som att du tar en onödig omväg (iaf om du skriver i Word). Man behöver inte acrobat reader för det du nämner.
Nu är det min tur att tipsa! 
På bilden ser man vad jag menar.
Nu har jag totalt glömt bort 97-2003 totalt, så mina instruktioner gäller Word 2007, men funktionerna finns i gamla versionen också:
För att få "menyraden" till vänster, gå till "visa" bocka i "Dokumentöversikt". När man använder rubrik, så står dessa i översikten, som på min bild. (Har man inte rubrik så väljer översikten själv ut vad som visas i detta fält.)
(för rubrik, markera ordet, gå in under "start" och välj vilken rubrik man vill ha.) I svenska Word (ny som gammal) kan man också trycka alt 1 (för rubrik 1) alt 2 (för rubrik 2) osv.
för att söka i dokumentet: ctrl b (eller ctrl f i den engelska versionen). Man kan också göra det utan snabbkommando: Start -> redigera -> sök.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Ett ämne som dyker upp ibland :)
Lyckades hitta en liten tråd där det tipsades om "Box of shadows" också^^
Personligen har jag inte bara en bok… Har tänkt en tid nu att jag ska skriva in det på datorn för lättare redigering men har inte gett det någon riktig tid.
Sen är jag väldigt romantiserande och ÄLSKAR böcker. Det är inte riiiktigt lika kul att ha allt på datorn. Fast sen brukar ju jag ha med mig boken lite överallt.. Jag har ju lyckats skriva ner en massa recept i den = Köksfläckar är oroväckande påträffande.
Så för min del är det väl bäst jag skriver ner allt på datorn innan jag dränker böckerna i kaffe eller kaksmet.
Här är förra tråden
#1 jo vet det går.. men jag tycker att PDF är lättare att läsa. och det tar inte tid att få filen som en pdf, bara en… två knapptryckningar.. ikon sedan spara… tar ingen tid så….
#3 Man får göra som man vill, självklart. Jag kan word så mycket bättre än adobe reader, så det är väl en bekvämlighetssak att jag tycker det är tvärtom. 
Tycker bara det är en omväg, med tanke på alla fina funktioner (men jag Word-fanatiker också.) 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jo det klart, fast jag har dok inte word,… jag hade det först men sedan böt jag för jag var så förbannad på word, böt till Openoffice.. minst lika bra…
och angående adobereader… det är liksom inget jag skriver i… så man skriver ju inte något två gånger…du använder skrivprogrammet som vanligt bara det att du sparar doc. i även pdf…typ…
#5 You know where to find me. 
#6 Jo, så långt är jag med. Jag testade att spara om det, och visst större text = lättare att läsa, men jag är en så'n där som brukar vara blind för mina egna slarvfel och när jag väl upptäcker dem… då kan jag inte sluta se dem - så klar fördel med att hålla sig till skrivprogrammet - jag kan redigera. 
---------------------------------------
Sen tänkte jag att det finns säkert någon där ute, med word men som saknar adobe reader (och som kanske inte vet hur man söker i Word). Då kan det ju vara lättare att hålla sig till word än ladda ned ett helt program, enbart för att kunna söka i dokumentet. De här verktygen kan ju också underlätta eventuell redigering. Det är en djungel av funktioner, så uppmärksamma dem för de som inte var så "vana", låg också lite bakom #1. 
Jo men du kan ju redegera dem… du öppnar dokumentet i skrivprogrammet….
#8 Men pdf-versionen förändras inte. Man måste väl publicera en ny kopia? 
Ne men alltså… när du har skapat pdf filen, så bliur ju word dokumentet kvar.. du får två filer på BoS, ena pdf och andra word. När du redigerar så använder du word dokumentet…. när du ska uppdatera lässidan..alltså pdf så spar du som vanlig men skriver över den gamla filen.. alltså den ska heta samma som den befintliga filen, då får du upp den där irriterande rut som du vill skriva över filen tryck "ja".. då har den nya pdf ersatt den gamal.. och din ändring syns i din fil…….. om du har pdf filen öppen när du sparar den nya uppdateringen så får du stänga den gamla och öppna den nya uppdateringen/alltså samma fil.. för dokumentet kan inte uppdateras självmat om du har gamla filen öppen
#10 Jo, jag förstod att det var så man skulle göra. Det blir ju att spara en ny version av dokumentet.