Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3432 ggr
[lillajessi]
0

Häxburk?

någon som vet vad jag menar? har för mig att detta är något som ska placeras nära dörren för att skydda från dåliga energier? och ska innehålla lite av varje om jag inte minns fel….

någon som känner igen detta?

evrekaw
0

Tja det finns en hel del man kan ha vid dörren mot och för både det ena och det andra… Men att man måste ha det i någon speciell burk har jag aldrig hört…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Lady-Oona]
0

Jodå, det finns flera sådana "recept" på magiska burkar….är för trött i kväll för att leta upp hur man gör…men återkommer…

Du kan även göra ett magiskt nyckelsnöre för skydd innanför dörren.

skriver mer i morron kanske…Skrattande om jag hinner ska åka till Sollefteå och ha seans.

evrekaw
0

#2 spännande! Glad

Bappho
0

Menar du kanske det som brukar kallas witches jar och som innehåller vassa saker som gamla rostiga spikar, glasskärvor, rakblad, taggar osv och som man sedan urinerar i? Tror det ska finnas någon gammal tråd med länkar om jag inte minns fel.

Själv skulle jag inte använda en sådan burk om jag vill bli av med dåliga energier.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Mr-K
0

Recept enligt John Canard Root Magician fritt översatt till Svenska

1. En passande flaska, rekomenderas blått eller grönt glas

2. Ett rött ljus

3. Ett antal rostiga nålar och spikar som du gräver ner i din trädgård ett par dagar så de får områdets energi.

4. Färsk rosmarin ört, helst hemma odlad.

5. Havssalt

6. Urin sm du samlar

6. En personlig magisk länk - kan vara hår, naglar osv.

Under skenet av en ny måne börjar du lägga ner ingredienserna i flaskan

Börja med salt och rosmarin.

Lägg i nålarna och spikarna

I med den personliga magiska länken och sedan urinet.

På med korken

Tänd det röda ljuset och försegla flaskan med stearinet från ljuset.

Klart:)

Zoraye
0

#4 Bafo, nu blev jag hemskt nyfiken och måste fråga varför?

evrekaw
0

#5 Vad ska man sedan använda denna flaska till…? Ber om ursäkt om jag är trögfattad Skäms

Mr-K
0

Den används som skydd mot häxor enkelt sagt:) Förr grävde man ner dem under golvet på husen. Lite svårt att göra idag då det är betong under husen och betong är minst sagt tunggrävt:)

Det är en form av skyddsmagi och ska då vara särskilt effektivt mot andra magiker och deras spells, charms osv. Är dock tveksam hur det fungerar mot energi attacker då det är lite annorlunda.

Kan igen rekomendera min vän John Canards bok Defences of the Witches craft. En liten men mycket intressant bok med flera tips om hur man bygger försvar mot andra häxor och magiker. Han förklarar också ett par metoder för att ta reda på vem som har lagt en förbannelse på en som är enkla att göra.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1905297181

evrekaw
0

#8 tack, den måste jag läsa! Glad

Bappho
0

#6 Den är väl inte tänkt att användas på just energier utan som Mr-K skriver ovan.

[lillajessi]
0

Som vanligt Mr-K så har du svar på det mesta jag frågar om, haha!

Den funkar bara mot andra häxor då? Då ska det ju inte riktigt behövas….

Mr-K
0

Jag antar att du mer tänker på skydd mot demoner och liknande? Finns en symbol som är effektiv mot det, first pentacle of saturn i key of solomon. Placera ut ett par sådanna på strategiska ställen som skydd för demoner. Ja alla andar faktiskt.

Zoraye
0

#10 Ah, that figures, tackar!

[lillajessi]
0

#12 Tack, ska kolla det… uppskattade verkligen läsningen du skickade! Hur funkar det att "bära" på denna symbolen - ha den på sig alltså?

Mr-K
0

Du kan dels bära den på dig eller så kan den användas som ett sätt att hindra andar från att komma in i ett område. Andarna måste se den för att den ska effekt så om man bär den med sig ska den antligen vara synlig eller användas om man känner av något. Ser du en ande så är det bara att visa upp den typ.

[trumman]
1

Fram med kniven och rista runor i dörrkarmen bara, så slipper du burkar och annat tjåller :)

spindelfot
0

#16 men om man bor i hyresrätt? ;)

inte god tur, att få räkningar av värden vid flytt,.. då måste man förstås sota värden, eller alt. förvrida besiktningsmannens blick och det blir ju jäkligt mkt merarbete.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[trumman]
0

#16 Om du kommer gåendes på en stig och en stor sten blockerar vägen; vänder du och går hem igen eller hittar du nya vägar runt stenen?

Kan man inte rista i trät ristar man i luften… eller med kroppsvätskor… eller på träbit som tejpas upp… eller [insert clever alternative here]

spindelfot
0

#18 eller på värden?

[trumman]
0

Jag tror du kommer få ännu värre otur om du smetar kroppsvätskor på värden… antingen det eller gratis hyra en månad! :D

spindelfot
0

#20 min värd är ganska fräsch, kanske 30+. Ganska så ung alltså, inte gammal och hoptorkad.  Kanske skulle inte det vara så farligt, däremot skulle jag få fetstryk, både av hans sambo och av min man, för jag vet inte om de skulle köpa förklaringen att jag gjorde det för allas bästa, lol. 'men jag ristade nåra runor fattar ni väl'…*MARTYREN*

Astraea
0

Okej… Nu när vi ändå är inne på hyresvärdar… Detta är fullkomligt OT och heelt sant. Skäms för att skriva det men det är samtidigt så jäkla kul som historia att jag får bjuda på det.

Det här hände våren efter jag flyttade in i min förra lägenhet. Jag kom att sakna ett badkar och frågade fastighetsskötaren om det gick att fixa. Jodå, det gjorde det. De hade ett ståendes så jag kunde få det på en gång. Dock fattades badkarsfronten så han undrade om jag kunde ta det en annan dag, vilket jag kunde. Jag förklarade att jag var på universitetet nästan varje dag så var jag inte hemma var det helt okej att gå in med huvudnyckel. Någon dag hann gå och även en spontan utekväll. Den där kvällen blev riktigt blöt, enormt blöt så när jag vaknade på morgonen med värsta bakfyllan var det allt annat än skola och badkarsfront jag tänkte på. Vad jag snarare funderade på var hur jag tänkte när jag kom hem på natten. Jag hade tagit av mig precis allt i hallen och med mig i sängen tagit med mockajackan. Hmm..  Bakfylla brukar hur som helst innebära bakfyllekåt för mig och som singel hade jag inget annat val än att börja leka med mig själv. Givetvis är det då fastighetsskötaren kommer in - och jag bodde i en liten etta. Han mumlade så mycket om ursäkt och försvann lika fort som han kom in. Jag skändes så jag höll på att dö. Sedan den dagen tittade han och hans familj alltid lite roat på mig.Skäms

Bappho
0

#22 Jag kan tänka mig att du fanns i hans tankar en lååång tid därefter :D

Astraea
0

#23 Jo, ja, det kändes tyvärr lite så haha!

Bappho
0

"For Thamson Leverton on Saturday next being the 17th of this Instant September any time that day take about a pint of your owne Urine and make it almost scalding hot then Emtie it into a stone Jugg with a narrow Mouth then put into it so Much white Salt as you can take up with the Thumb and two forefingers of your lift hand and three new nails with their points down wards, their points being first made very sharp then stop the mouth of the Jugg very close with a piece of Tough cley and bind a piece of Leather firm over the stop then put the Jugg into warm Embers and keep him there 9 or 10 days and nights following so that it go not stone cold all that mean time day nor night and your private Enemies will never after have any power upon you either in Body or Goods, So be it."

(från 1701)

Hadina
0

Jag har rönn utanför min dörr
Tycker det skyddar bra!

estetia
0

Utanför vår dörr växer en stor och fin Libbsticka:)

Bappho
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Witch Bottle Spell

Bappho
0

Witch Bottle (pt 1)

Bappho
0

Witch Bottle (pt 2)

och Ronald Hutton.

Bappho
0

Witch Bottle (pt 3)

Jinaum
0

Vad jag fått lära mig om häx flaskor så användes det som ett skydd mot häxor och av häxor mot häxor.

Simplast för att undslippa det onda ögat och fösa tillbaka förbannelser och onda ögon till den som skickat dem utan pardon.

Kommer inte ihåg vart jag läste det.. Möjligen på Becchus eller i någon av mina böcker här.

Mr-K
0

Mot onda ögat ska det vara effektivt att hänga upp glittriga föremål i fönstren på sitt hem. Tanken är att det onda ögat då reflekteras tillbaka till avsändaren. Detta talas också om i John Canards bok.

Bappho
0

Jag har ett sånt där gammalt fiskenätsflöte i blått glas som jag har hängandes i fönstret :)